Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når er det normalt å få grått hår?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nesten overalt tror jeg. Mye i nakken har jeg hørt, men lite i luggen helt foran. Veldig mye der jeg har hår skillet. Og nei ikke runde flekker, men noen steder er det mer enn andre.

 

hmm, sliter du mye med stress?

Har en kamerat som har akkurat samme problemet, 22 år og har nesten helt grått hår. Hos han er det veldig på gener da, kan hende det samme gjelder deg. Gener er noe dritt, er ikke mye man får gjort med det. Jeg ville anbefalt deg å finne din egen stil med det grå håret tidlig, ikke la det bli en dårlig ting. Det er det unike med mennesker som vi vil ha. Finn måter å gjøre det kult og fint på, så tror jeg du ikke vil hate det så mye. Ikke la det bli en evig kamp..

Lenke til kommentar

Tror egentlig jeg ikke sliter med stress. Hadde et helt skoleår der jeg var så lei av lekser så fikk redusert leksene mine og hadde mindre treninger, men det hjalp ikke.

Finnes flere som kler grått hår men syntes det er litt tidlig å begynne å la det bli helt grått som 16åring. Vansklig å vite om det er genetisk pga er adoptert?

Endret av Jente9278
Lenke til kommentar

Jeg ville sett på det som noe positivt, jeg selv elsker jenter som har særegenheter. De som ikke ser ut som alle andre, de som skiller seg ut. Jeg ville ikke hata det så mye, jeg har mine kamper mot "feil" jeg også. Det er hvordan du velger å takle dem som enten gjør det vanskelig eller lett :)

Det går nok bra og jeg tror det vil bli ganske kult, fint kan det også være. Er ikke lett i en så ung alder, men vi alle har våre "feil" og problemer. Men det kan hende at noen andre ser på det som noe positivt i stedet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er visst på moten å bleke og farge håret grått blant unge jenter nå. Har du ikke merket noe til det? Vil du satse på å ha håret grått, går det an å få litt liv i det med en Silver Shampoo, eller til og med rosa konditorfarge.

 

Dersom du vil skjule det grå så lenge som mulig, kan du bruke en permanent farge noen ganger i året. Det er mulig å skjule etterveksten med ulike triks, f.eks. å blande en halv teskje instant coffee med en halv teskje hårgele. Og deretter dandere det på etterveksten.

 

Et annet triks er å ta brun mascara på etterveksten. Dette vil dekke godt over, men hvis det er mye ettervekst vil dette bli noe dyrt i lengden! Med mindre du klarer å finne en ekstremt billig mascara.

Klarer man å finne en brun leppestift, antar jeg denne også kan brukes i håret. Bruk fantasien... Teatersminke osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...