Gå til innhold

GUIDE: Windows 7 på MacBook Pro Retina (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner, du troller ikke, men du karakteriserer forskjelllen mellom 95% og 99% design som ca 100 000 ganger bedre?

 

AtW

Ja:) utviklingskostnaden øker eksponensielt, men det samme gjør resultatet, gitt st man har interesse for det. Spesielt om det er noen som driver å setter krav fra økonomiavdelingen, eller om designeren blir tvunget til å møte for mange kompromisser når man ikke opp. De første 50% er null problem, 70% burde også være greit, veien til 95% er straks værre og de fleste har ikke ressurser eller interesse av å gå videre da det har oppfylt en evt kravspec og er "godt nok for lansering". Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

 

 

Problemene med batteritid og trackpadden blir vesentlig redusert ved å bruke tredjepartsdrivere og programvare. Plutselig blir trackpadden "magisk" igjen. http://trackpad.powerplan7.com/

Løser ikke batteritiden dog?

Jo, det gjør nok det. For å innstallere denne trackpad-driveren må man innstallere en slags kontrollmodul - en bred driverpakke som sikrer tilgang til det som med standarddrivere er utilgjengelig, blant dem ulike former for strømstyring. http://www.powerplan7.com/features_macbook.htm

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Windows 8 på MacPro Pro Retina i ca 2 år nå, og er tildels enig i noen av påstandene. Men det er langt ifra så problematisk som fremstilles her.

* Lite diskplass - Du MÅ ikke ha OSX på maskinen, men klart dual-boot tar ekstra plass, enten det er Windows en Apple maskin, eller Linux+Windows på Dell maskin. Men har du allerede en bil i garasjen, så er det ikke plassmangel i garasjen en negativ egenskap bil nr 2 har.

* Dårlig batteritid - Enig, mye skyldes at det alltid er det dedikerte skjermkortet som står på, og at det ikke veksles mellom det og "interne" skjermkortet.

* Upresis pekeflate med dårlige drivere - Her er det vel først og fremst forskjeller i mellom OS, og ikke hardwaren.

* Tastatur som mangler taster du er vant med - Kan unngås med helt å skifte til vanlig Windows tastatur i innstillinger. Er man derimot avhengig av å se på knappene, er du stuck med Apple sitt oppsett.

* Problematisk oppløsning som er dårlig egnet for multi-skjerm-oppsett - Dette er noe jeg aldri har hatt problemer med. Men, jeg bruker heller ikke skalering, da det er så mye i Windows som henger igjen fra gammel verden (takk til alle som elsker Windows XP, og har angst for endringer til det bedre, og til alle utvikler avdelingene der ute som skriver søppel programvare).

 

Jeg kjøpte Macbook fordi på det tidspunktet, var det ingen som leverte like god hardware, som samtidig var liten og nett som macbooken er. Både Dell, Asus og Lenovo hadde alternativer med bedre specs, men alle veide minst 3-4kg, og var minst 3-5cm tykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

* Dårlig batteritid - Enig, mye skyldes at det alltid er det dedikerte skjermkortet som står på, og at det ikke veksles mellom det og "interne" skjermkortet.

* Upresis pekeflate med dårlige drivere - Her er det vel først og fremst forskjeller i mellom OS, og ikke hardwaren.

 

 

Det tror jeg er en overforenkling, man har samme problem på modeller med kun internt skjermkort.

 

Her skjønner jeg ikke helt hva du mener? Drivere er jo ikke hardwaren, er det noen som har sagt at hardwaren magisk blir dårligere når man er inne i windows?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...