Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hjelp en kløne i nød (datamontering)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge skal kobles til ja.

 

Når du setter kortet i sporet kan det være verdt å løfte litt på låsen, noen av dem er litt trege og kan få litt hjelp med å gli til siden.

 

Ikke hold på kontaktpunkter mens du samtidig holder i støvsuger og slikt, ellers er det ikke så enkelt å gjøre noe veldig feil her... ;)

Lenke til kommentar

Jeg bare installerte Windows foreløpig, jeg.

 

Men jeg lurer på om det er normalt at det lukter litt rart når et nytt skjermkort kjører på maks, sånn i starten? Det kommer en liten eim av og til...

 

De klistremerkene som er festet på selve elektronikken skal vel ikke vekk, eller?

 

Sukk... noia. :p

Hvis det er klistremerker som dekker for viftene, skal de vekk. Ellers nei, det skal ikke lukte noe fra noe med mindre du har kabinettet opp i trynet og det er nye komponenter ut av esken.

Lenke til kommentar

Fjernet jo det foran viftene seff, men er sånne små hvite med serienummer på selve elektronikken. Som jeg ikke fjernet.

 

Det er jo komponenter rett fra esken ja... sitter bare 0,5 meter fra kabinettet og, da... hm...

De serienummerene trenger du ikke å bry deg om.

Hvis du hadde tatt ett nærbilde/video av innsiden av kabinettet, kunne det hjulpet også i tilfelle det er noe du overser. :)

 

Lukter det noe svidd forresten?

Endret av Cipher Panda
Lenke til kommentar

Skjermkortet bruker jo 250watt på det meste, og nesten all denne strømmen går over til varme så det er normalt at du merker en temperaturøkning.

 

Har du plass til det så invester gjerne i en vifte i front som trekker luft inn. Så du får en pull/push konfigurasjon som gir skjermkort og cpu mer kald luft.

Lenke til kommentar

Maskinen er gammel, men nytt skjermkort...

 

Det ble jo mye mye varmere i kabinettet nå... enn uten skjermkort.

 

Sikkert bare å ta dette med ro, eller?

Ikke helt...

Kan du se etter slike "bokser" på hovedkortet og se om de ser slik ut(bulkete/lekkende)?

Nichicon_2200uF_6.3V_swollen_leaking_cap

Er også kabinettet fri for støvkaniner(kan forårsake lukten også)?

Endret av Cipher Panda
Lenke til kommentar

Alle "boksene" (kondensator?) ser helt fine ut, de... det merkelig er at når jeg åpner kabinettet, så lukter det ikke noe... det er bare noe som kommer i ny og ne... kanskje jeg bare har noia for å ha brukt 3600 kr. Det er jo ikke noen sterkt lukt, heller... det er ingen direkte kaniner der, men litt støv er det jo...

Hmm, er det noen komponenter som blir veldig varme når du kjører noe intensivt? Sjekk med HWMonitor og screenshot resultatene.

Endret av Cipher Panda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...