Gå til innhold

[Løst] Kan ingenting om Smart telefoner, Hjelp til kjøp.


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Samsung Xcover for lenge lenge siden og den har blitt ganske dårlig og den kan vell egentlig ikke kjøre noe som helst lenger, lite plass og ikke spesielt bra kamera heller.

 

 

Hvilken av disse telefonene er best ?

HTC One (M8) Golden

https://webshop.chess.no/mobiltelefoner/htc/one--m8--golden

 

Samsung Galaxy S5 Blue

https://webshop.chess.no/mobiltelefoner/samsung/galaxy-s5-blue

 

Eller kommer det en ny htc,sony eller samsung snart som kommer til og koste det samme ?

 

Jeg skal bruke den til stort sett det alle andre bruker den til,Bilder,sms,ringe,kanskje noen spill, Snapchat og sånt.

 

Iphone er ikke aktuelt.

 

PS: Hadde vært fint om dere la til side "Fanboy`n" litt og fortalte meg rent teknisk hvem som var best eller om en annen telefon en de som er linket over men ikke iphone

 

Batteritid er litt viktig og om den er solid

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må skuffe deg med mitt svar. Det er ingen av de som er "best". Jeg har hatt begge to og de er like men samtidig svært ulik. Alt koker ned til personlig preferanse. Kan gi det litt vs vs her.

 

Galaxy s5:

 

-Fantastisk skjerm. Mest sannsynlig den beste som er ifht lysstyrke, farge ol.

-Knallbra batteritid

-Vanntett

-Et rått bra kamera

-Tåler mye

-Et rett og slett solid og traust telefon loaded med ting du både har bruk for og ting du ikke har bruk for.

-God å holde på. Den er ikke glatt så du mister den ikke så lett.

-16GB med mulighet for minnekort.

-Ok høytaler (at best)

-Knotete og rotete innstillingmeny. Altfor mange ikoner og valg. Rett og slett uoversiktlig ifht M8

-Av og til litt treghet i systemet. Sikkert pga av touchwiz. (Du blir ikke sprø av det men det er der)

-Flappen som dekker batterideksel er sånn passe irriterende. (Hvor lenge holder den før den ryker?)

 

 

 

Htc one m8:

 

-Design og chassis best i klassen. Du smiler og koser deg når du holder den.

-Boomsound høytalere som spiller fantastisk til å være på en mobil. Ingen andre mobiler er så bra!

-Lett og fint menysystem. Ingen treghet. Oversiktlig.

-Fantastisk skjerm. Bra farger og bra lysstyrke. Auto lysstyrke litt treg på å oppdatere etter lysforhold.

-Den er glatt. Lett å miste. Du må ha en deksel av en annen verden for ikke å miste designet.

-16gb med mulighet for minnekort.

-Batteriet er bra men kunne vært bedre.

-Er lang. Har du store nok hender? Jeg har.

-Lett å ripe opp. Aliminium er ikke det sterkeste selv om det er vakkert!

-Kameraet holder greit til "kosebilder" 4 ultra eller mega pixler. Kall det hva du vil, kameraet er m8`s store svakhet. Jeg synes det er bra bilder når du ser bildene på mobilskjermen. Skal du se de på en pc skjerm så ser du svakheten med lite pixler eller ultras, hva enn du kaller de.

 

S5 er komplett på mange måter. Den har "alt". Er godt gjennomprøvd igjennom mange versjoner i galaxy serien. Traust og solid rett igjennom samtidig som den er topp nocht i alle ender. Softwaren kan være litt overveldende men er magisk hvis du liker den.

 

M8 er også komplett på mange måter. Bare på en annen måte. Den er mere stilren og har kanskje ikke alle features og triks som S5 kan by på men det er vel også dens styrke. Ingen knoting å roting. Full pupp bare.

 

Alt koker ned til personlig preferanse. Jeg elsker begge to å klarer ikke velge. Eleganse, rå lyd, premium følelse? M8 er for deg. Bilder, aktiv livstil, elsker features? S5 er for deg.

 

 

Ang Sony og lignende. Z2 er et bra alternativ. Lett og gode menyer, bra kamera (ikke best), knallbra batteri, vanntett, bra design, ok skjerm og litt stor. Sony har en policy der de bytter ut sin toppmodel hver 6mnd med en ny for å holde seg i toppen ang spesifikasjon etc. Det liker jeg ikke. Z3 kommer snart. Det gjør nok Z4 og Z5 å. Jeg hadde tatt S5 og M8 før disse utelukkende av den grunn. Håper du ble litt klokere.

 

Mvh

Daniel E. Rasmussen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil legge til LG G3 fordi den er i samme kategori som de 2 du har nevnt selv. Den er den nyeste, men også den billigste.

 

Ellers er post 2 bra, det er som regel personlig preferanse. Dra på en butikk og kjenn og se, så tar du den magefølelsen sier er bra.

 

Hvis du vil spare noen kroner, uten å gå ned på kravene du har satt, se på LG G2.

 

Om du velger m8,s5 eller en av LG sine 2 telefoner så tror jeg du vil bli fornøyd. Helt personlig ville jeg valgt m8 da den er lekker :-).

Lenke til kommentar

Det står egentlig mellom

 

LG G3 TITAN

https://webshop.chess.no/mobiltelefoner/lg/g3-16gb-titan

 

Samsung Galaxy S5

https://webshop.chess.no/mobiltelefoner/samsung/galaxy-s5-black

 

Rent teknisk når jeg sammenligner de to så har Samsung Galaxy S5 mer, Men hvor mye jeg vil merke av dette vet jeg ikke, ser for eks at Samsung har en Quad cpu og at LG G3 har trippel

 

Og dette syntes jeg er litt rart når LG G3 har en større og bedre oppløsning en Samsung, 1440x2560 pixels vs 1080*1920 pixels

Lenke til kommentar

Dette er vel bare et lite minuspunkt, men LG er ikke veldig flinke til å lede bort varme.

Både min telefon og nettbrett (4X HD (Gammel telefon) og G Pad) slår ned lysstyrken når de blir for varme (Noe som skjer litt for ofte for meg), og har lest at det samme skjer med G3.

Kan nevne at jeg ligger ikke midt i solen og kjører tunge apper. Her snakker jeg innendørs, gjerne med noe 3D spill el.

 

Har aldri opplevd dette med noen tidligere mobiler eller nettbrett, og det irriterer meg litt mer enn det burde :p

Endret av KongenLars
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Lg G3 16GB for halvannen uke siden. Jeg ble rett å slett skuffet. Har hatt G2 å den imponerte mer en G3. Jeg antar at med 32gb å 3 gb ram ( kontra 2GB ram på 16gb modellen) så er du er bulletproof for fremtiden. I dag derimot er det ingen forskjell som du vil merke såfremt ikke du har tenkt å kjøre 400 faner i chrome, spille spill, høre musikk, redigere bilder og plugge startkabler fra G3`en til bilen samtidig. (har hatt Z2 med 3GB ram og det er ikke noe merkbar forskjell ifht andre toppmodeller med 2GB ram)

 

G3 ble for meg et antiklimaks ifht til G2. Det ER dårlige batteri. Det er IKKE så mye bedre skjerm. Det ER mindre responsiv knock knock feature ifht G2. Det er IKKE mye forskjell i kameraet heller. Det blir i tillegg, som nevnt ovenfor, varm.Jeg synes ikke det forsvarer prisen ifht G2. (det eneste er at den er ny)

 

Må legge til at fra mitt personlig åsted så synes jeg menyene på G3 har blitt tyngre. Det er mere "bloatware" å mer tivolipreg over det estetiske.

Endret av danielenricos
Lenke til kommentar

S5 eller G3 er begge bra mobiler. Jeg synes LG sitt skall virker bedre og mindre "tungt" enn Samsung sitt. Av og til må man bare følge magefølelsen sin ;-).

Blir nok til at jeg kjøper G3, jeg har ikke så alt for mye penger utenom det nødvendige og det er derfor jeg sjekker mye før jeg bruker penger generelt til slike innkjøp, prøver og få mest ut av pengene når jeg først kjøper noe :p

Lenke til kommentar

32 GB har 16 GB mer minne enn 16 GB, og 1 GB mer RAM. Om det er bedre eller ikke kommer an på din bruk.

Ja det skjønte jeg men jeg lurte på hvor mye bedre blir den trur du ?

 

Når jeg først får en telefon som kan gjøre litt mer en ringe og sende meldinger så regner jeg med at jeg skal bruke den til mere bilder,film, sikkert en god del apper og musikk og kanskje filmer. vil jeg da oppleve at telefonen er bedre med 3 gb ram ? Lagringsminne er ikke så farlig for jeg kan jo bare kjøpe større kort senere.

Lenke til kommentar

 

32 GB har 16 GB mer minne enn 16 GB, og 1 GB mer RAM. Om det er bedre eller ikke kommer an på din bruk.

Ja det skjønte jeg men jeg lurte på hvor mye bedre blir den trur du ?

 

Når jeg først får en telefon som kan gjøre litt mer en ringe og sende meldinger så regner jeg med at jeg skal bruke den til mere bilder,film, sikkert en god del apper og musikk og kanskje filmer. vil jeg da oppleve at telefonen er bedre med 3 gb ram ? Lagringsminne er ikke så farlig for jeg kan jo bare kjøpe større kort senere.

 

Tester viser at 3GB RAM vs 2GB RAM bare øker hastigheten med 4% på LG G3.

Lenke til kommentar

Blir nok til at jeg kjøper G3, jeg har ikke så alt for mye penger utenom det nødvendige og det er derfor jeg sjekker mye før jeg bruker penger generelt til slike innkjøp, prøver og få mest ut av pengene når jeg først kjøper no

Da er vel G2 et bedre alterantiv for deg? Nesten like bra og nesten halve prisen.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt LG G2. Ikke fordi den er best, men jeg tror ikke noen mobil gir mer for pengene akkurat nå om du vil ha bra batteri og et meget godt kamera. Kameraet på Z1 og Z2 er underlegent, Z2 er vell på nivå når det gjelder batterilevetid, men adskillig dyrere. Jeg ville også heller vurdert S4 enn S5. Forskjellene dem i mellom er ikke enorme, S5 er litt bedre all over, men også 1500 dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...