Gå til innhold

– iPhone 6 blir den tynneste noensinne


Anbefalte innlegg

 

 

 

Litt tynnere, litt lettere, litt raskere, litt bedre. Litt mer av det som er. Har hørt dette de siste 7-8 årene. Det er økostemet og mytene om at iPhone er i en egen klasse som selger og som kommer til å selge iPhone enn så lenge...

Jeg synes "Litt tynnere, litt lettere, litt raskere, litt bedre." høres helt perfekt ut.

 

Har null behov for nye fancy features bare fordi det liksom er nødvendig med noe helt nytt. Det er bare analytikere, bloggere og uhelbredelige gadgetjunkies som tenker sån. Om det ikke bidrar til å gjøre bruken bedre kan det like godt droppes. Eneste er at jeg godt kunne sett "like tykk, bedre batteri" som "litt tynnere", men det skal jeg overleve.

 

Om du ser på f.eks utvikling av biler har kontinuerlig forbedring tatt oss ganske langt de siste 130 årene.

Hvem er det som har forfektet å ha noe nytt bare for å ha noe nytt? Jeg synes det virker som du argumenterer imot en holdning som i liten grad eksisterer, de fleste ønsker seg noe nytt og bedre, når de sier de vil ha noe nytt.

 

AtW

Samtidig så er veldig mange av iphone kjøperene tidligere android eiere. Faktisk viser undersøkelser at flere bytter fra android til iphone en fra iphone til android. Og iphone har jo økt salgene hvert eneste år. Så hele denne ideen om at det bare er iphone disiplene som kjøper iphone er jo helt ute å kjøre.

 

http://appleinsider.com/articles/13/11/11/more-iphone-buyers-switching-from-android-this-year-than-in-2012

 

 

Ikke så uventet er det? Og det vil jo fortsette enn så lenge android får stadig større markedsanseler, da sier det seg selv at en større prosent av de som går til apple kommer fra android. Apples markedasndeler er synkende, men selvfølgelig er det ikke riktig at kun disipler kjøper apple såklart.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Litt tynnere, litt lettere, litt raskere, litt bedre. Litt mer av det som er. Har hørt dette de siste 7-8 årene. Det er økostemet og mytene om at iPhone er i en egen klasse som selger og som kommer til å selge iPhone enn så lenge...

Jeg synes "Litt tynnere, litt lettere, litt raskere, litt bedre." høres helt perfekt ut.

 

Har null behov for nye fancy features bare fordi det liksom er nødvendig med noe helt nytt. Det er bare analytikere, bloggere og uhelbredelige gadgetjunkies som tenker sån. Om det ikke bidrar til å gjøre bruken bedre kan det like godt droppes. Eneste er at jeg godt kunne sett "like tykk, bedre batteri" som "litt tynnere", men det skal jeg overleve.

 

Om du ser på f.eks utvikling av biler har kontinuerlig forbedring tatt oss ganske langt de siste 130 årene.

Hvem er det som har forfektet å ha noe nytt bare for å ha noe nytt? Jeg synes det virker som du argumenterer imot en holdning som i liten grad eksisterer, de fleste ønsker seg noe nytt og bedre, når de sier de vil ha noe nytt.

 

AtW

Samtidig så er veldig mange av iphone kjøperene tidligere android eiere. Faktisk viser undersøkelser at flere bytter fra android til iphone en fra iphone til android. Og iphone har jo økt salgene hvert eneste år. Så hele denne ideen om at det bare er iphone disiplene som kjøper iphone er jo helt ute å kjøre.

 

http://appleinsider.com/articles/13/11/11/more-iphone-buyers-switching-from-android-this-year-than-in-2012

 

 

 

Du må forstå at så fort du kjøper en iPhone, eller overhode vurderer eller er i nærheten av fornøyd med et Apple produkt så er du automatisk vervet som endel av menigheten og saueflokken. Det kan virke som at det er de eneste kriteriene folk trenger for å kalle deg ting som Apple fanboy, hjernevasket, endel av saueflokken osv..

 

Ta min mor og stefar for eksempel, de har ikke eid et eneste Appleprodukt før de begge fikk iPhone 4S igjennom arbeidsgiver for to år siden. Min mor har riktignok arbeidet på Apple maskinvare for type 10-15 år siden da det var det de kjørte i regnskapsavdelingen der hun jobbet men har aldri selv eid eller egentlig vurdert noe Apple produkt. Stefaren min jobber med automatikk og er låst til temmelig mye Microsoft og Linuxbaserte systemer og programvare via jobb. Etter at de begge har fått seg iPhone 4S så har ingen av de sett seg tilbake, og stefaren min har gått så langt som å sky det meste som har med Microsoft å gjøre til privatbruk og det har også dukket opp en iPad og en Apple TV som et resultat av brukeropplevelsen de opplevde med iPhone 4S sammenlignet med det de har vært borte i fra før av. Nå vurderes det også hvorvidt den Asus bærbaremaskinen skal erstattes med en MacBook Air så fort den tar kvelden.

 

 

Her vil folk sikkert påstå at de har gått i "Apple fella", at de nå har blitt totalt hjernevasket og rundlurt. Alt jeg ser er to personer som har er strålende fornøyd med de løsninger og tjenester Apple har å tilby og derfor velger å investere i de. Det kan da umulig være noe galt med det? Da ble det også en iPhone 5 på min lillebror da de fant det enklest og mest fornuftig at alle er innenfor samme plattform, har tilgang på iMessage osv..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvem er det som egentlig setter folk i bås nå med "her vil folk sikkert påstå" osv, apple-brukere er forskjellige, men det er forumbrukere også.

Ja, men det er en tendens til at det dukker opp folk som maser om "sheeple" og "kjøper bare design" og "iphone suxx" i alle tråder som handler om Apple-produkter. Du ser lite av det samme i tråder om Androidtelefoner, da de aller fleste jeg kjenner til som bruker iPhone er fullt klar over at det lages massevis av gode Androidløsninger.

 

Denne tråden er et deilig unntak, forøvrig. Det går nok over :)

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Audun_K det er stort sett lettere å legge merke til de man er uenig med. Jeg kan knapt komme på en tråd om en ny Android telefon der det ikke tyter inn kommentarer om at det er enda en (dårlig) iPhone-kopi eller noe annet nedsettende om enten Android eller de som bruker det.

Samtidig er det ikke til å legge skjul på at det ikke står noe bedre til med endel Android brukere.

 

For min del er denne nedsettende "vi vet hva som er best" (for alle) holdningen hos en god del Apple brukere (som går tilbake i tid lenge før noen hadde hørt om iPhone eller eller iOS) en stor del av bakgrunnen for min avsmak for alt son har med Apple å gjøre. Det er nesten noe som gir assosiasjoner til religiøse sekter.

De erfaringene jeg faktisk har med Appleprodukter er at det evige mantraet "det bare funker" i beste fall er en livsløgn. De fungerer like bra, eller dårlig, som det meste annet (som ikke kommer fra billighylla på Nille).

I løpet av et langt liv med dingser er det to produkter jeg konner på som nesten har gått ut vinduet og i asfalten av frustrasjon fordi de absolutt ikke funket. Det ene fra Samsung, det andre fra Apple.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del er denne nedsettende "vi vet hva som er best" (for alle) holdningen hos en god del Apple brukere (som går tilbake i tid lenge før noen hadde hørt om iPhone eller eller iOS) en stor del av bakgrunnen for min avsmak for alt son har med Apple å gjøre. Det er nesten noe som gir assosiasjoner til religiøse sekter.

 

+1

 

Da jeg begynte å lese nedover tråden, spurte jeg meg selv hvorfor jeg hater Apple så intenst. Jeg hadde helt glemt det, helt til du nevnte religion og sekt. For min del henger nok mye sammen med hvor håpløst dårlig den første Iphonen i landet var. Den manglet helt basic egenskaper og folk tilba allikevel Jobs som en gud. Folk jeg kjenner som ikke har filla peiling og jeg anser som teknologiske analfabeter prøver å overbevise meg om at Apple er best fordi de oppriktig tror på ryktene om at Apple har funnet opp alt og Android bare kopierer. Nei, Apple er ikke best. Android og WP er heller ikke best. Hvem som helst av dem kan derimot være best for deres bruk og det er noe helt annet.

 

Det Apple uten tvil er best på, er markedsføring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Da jeg begynte å lese nedover tråden, spurte jeg meg selv hvorfor jeg hater Apple så intenst."

 

"Det Apple uten tvil er best på, er markedsføring."

 

"Dessverre er omgangskretsen full av folk som tror at Apple er gull"

 

Det er denne tullete besserwisserholdninga og mangelen på respekt for andres behov og valg som er så ubrukelig fra "begge sider".

Endret av Audun_K
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du snakker om ting som å kalle folk som liker nye features for "uhelbredelige gadgetjunkies "?

Jeg sa ikke at det var en negativ ting å være - har vært der selv ;) Det er bare ikke den eneste rette tilnærmingen.

 

Det jeg tror er viktig å huske når man er inne på forum som dette er at man rett og slett ikke er i målgruppen for Apple. Iallfall ikke i hovedmålgruppen. Det er ingenting som tilsier at ikke iOs også kan ha alle konfigursajonsmuligheter Android har - de er stort sett der i systemet allerede og kan låses opp med jailbreaking. Det er bare at de ikke er slått på fordi Apple ikke ønsker. Valget er altså ikke teknologisk men heller bevisst utfra en veldig annerledes produktfilosofi enn det mange andre har. På godt og vondt. Det samme gjelder nye features og teknologier - det er ikke fordi Apple ikke _kan_ at de ikke propper produktene fulle av ny teknologi, det er fordi de ikke vil, basert på den forståelsen de har av kundene sine og den visjonen de har for produktene.

 

Google/androidtelefonprodusenter har gjerne en annen tilnærming der de lager et grunnprodukt men samtidig gir folk muligheten til å endre mer selv. De er også tidligere ute med å putte inn ny teknologi og sier oftere "ja" (alle sier oftere "ja" enn det Apple gjør). Dette er ikke en allment bedre tilnærming, men det oppleves sånn når man ønsker å endre ting og å kunne velge selv.

 

To forskjellige filosofier som gjør at produkter som ser like ut på mange måter har grunnleggende forskjeller når man kommer under skallet.

 

(Og ja, du har et poeng om ordbruken min)

Endret av Audun_K
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For min del er denne nedsettende "vi vet hva som er best" (for alle) holdningen hos en god del Apple brukere (som går tilbake i tid lenge før noen hadde hørt om iPhone eller eller iOS) en stor del av bakgrunnen for min avsmak for alt son har med Apple å gjøre. Det er nesten noe som gir assosiasjoner til religiøse sekter.

De erfaringene jeg faktisk har med Appleprodukter er at det evige mantraet "det bare funker" i beste fall er en livsløgn. De fungerer like bra, eller dårlig, som det meste annet (som ikke kommer fra billighylla på Nille).

 

 

Disse folkene finner du vel stortsett i alle leire? Det er ikke sjeldent jeg støtt og stadig blir fortalt hvorfor Android liksom er bedre enn iOS for meg... Men det er nok lettere å legge merke til de som har andre meninger enn deg selv, enn det er å legge merke til de som er enig med deg. Akkurat som mennesker har mye lettere for å merke negative tilbakemeldinger og kritikk, enn de har positive tilbakemeldinger og kritikk.

 

 

Du selv presterer jo å ha en utrolig bastant og ignorert holdning når du selv skriver ting som; "De erfaringene jeg faktisk har med Appleprodukter er at det evige mantraet "det bare funker" i beste fall er en livsløgn. De fungerer like bra, eller dårlig, som det meste annet (som ikke kommer fra billighylla på Nille)."

 

 

Dette blir jo veldig selvmotsigene? Du kommer jo med påstander som helt tydelig er stikk i strid med den erfaringen veldig mange Applebrukere har. Kan det være at andre individer kanskje har andre erfaringer enn deg selv? Hvorfor skal du sitte her å påstå at andre tar feil, når du mener de ikke skal få lov til å fortelle at du tar feil? Er det bare jeg som syntes dette blir noe selvmotsigende og smått dobbeltmoralsk?

 

 

Jeg har hatt produkter av langt over "Nillekvalitet", deriblant Lenovo ThinkPad T, T-XXXS og W-serie, samt jeg har jevnlig erfaring med Asus Zenbook, Asus G-serie, Samsung 5, 7 og 9-serie igjennom jobb. Alt fra toppmodeller av Nokia Lumia, Samsung Galaxy, LG G, Sony Xperia osv og jeg sitter fremdeles med og er mest fornøyd med og foretrekker diverse Appleprodukter av flere årsaker. Så denne påstanden syntes jeg blir like flåsete som de du forsøker å gå til angrep på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Dessverre er omgangskretsen full av folk som tror at Apple er gull"

 

Det er denne tullete besserwisserholdninga og mangelen på respekt for andres behov og valg som er så ubrukelig fra "begge sider".

Jeg skal svare for den siste, siden den er min. Bakgrunnen for den er at det bare er de som vil ha hjelp med epleting som er skuffet (over seg selv) fordi de har fått høre at 'det bare funker'. Jeg har ingen problemer med at folk velger hva de vil, men de skal ikke bli 'lurt' til det pga falske løfter.
Lenke til kommentar

Dette skrives forøvrig på en Thinkpad jeg er strålende fornøyd med. Men så kosta den noen-og-tjue tusen også. Det finnes masse leverandører som leverer topp kvalitet, og felles for den er at den koster.

 

Privat bruker jeg stort sett Mac, men koblet til projektoren i kjelleren står det en PC siden den skal spilles på.

 

Det handler om rett verktøy for rett bruker.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

For min del er denne nedsettende "vi vet hva som er best" (for alle) holdningen hos en god del Apple brukere (som går tilbake i tid lenge før noen hadde hørt om iPhone eller eller iOS) en stor del av bakgrunnen for min avsmak for alt son har med Apple å gjøre. Det er nesten noe som gir assosiasjoner til religiøse sekter.

+1

 

Da jeg begynte å lese nedover tråden, spurte jeg meg selv hvorfor jeg hater Apple så intenst. Jeg hadde helt glemt det, helt til du nevnte religion og sekt. For min del henger nok mye sammen med hvor håpløst dårlig den første Iphonen i landet var. Den manglet helt basic egenskaper og folk tilba allikevel Jobs som en gud. Folk jeg kjenner som ikke har filla peiling og jeg anser som teknologiske analfabeter prøver å overbevise meg om at Apple er best fordi de oppriktig tror på ryktene om at Apple har funnet opp alt og Android bare kopierer. Nei, Apple er ikke best. Android og WP er heller ikke best. Hvem som helst av dem kan derimot være best for deres bruk og det er noe helt annet.

 

Det Apple uten tvil er best på, er markedsføring.

 

 

 

 

Snakker om å møte seg selv i døra? Du har jo tilsynelatende nøyaktig de samme holdningene bare i motsatt retning, skal det liksom være mer rettferdig og bli sett på som "innafor"? Trikset er vel å ha et åpent sinn og anskaffe de løsningene som fungerer best for deg selv og si deg fornøyd med det. Det du holder på med her er jo ikke det spor bedre enn oppføreselen til de du forsøker å kritisere.

 

 

Det å legge til grunn at alle er fornøyd med Apple er utelukkende på grunn av markedsføring er en temmelig ignorant og navi holdning som rett og slett ikke holder mål, hvertfall ikke i all den tid konkurrenter som Samsung kaster langt mer penger og satser mye hardere bak markedsføring enn hva Apple noengang har gjort. Men det er klart, det er jo en veldig enkelt påstand å gjemme seg bak i et desperat forsøk på å bortforklare Apple sin popularitet i markedet om man ikke har noe bedre og mer konstruktivt å komme med.

 

 

Også litt morsomt hvordan denne tråden har klart seg temmelig fint, og uten flere av de tingene du ramser opp før du kommenterte. Har du i det hele tatt lest igjennom tråden og kommentarene før du poster eller går det på autopilot?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Snakker om å møte seg selv i døra? Du har jo tilsynelatende nøyaktig de samme holdningene bare i motsatt retning, skal det liksom være mer rettferdig og bli sett på som "innafor"? Trikset er vel å ha et åpent sinn og anskaffe de løsningene som fungerer best for deg selv og si deg fornøyd med det. Det du holder på med her er jo ikke det spor bedre enn oppføreselen til de du forsøker å kritisere.

 

 

Det å legge til grunn at alle er fornøyd med Apple er utelukkende på grunn av markedsføring er en temmelig ignorant og navi holdning som rett og slett ikke holder mål, hvertfall ikke i all den tid konkurrenter som Samsung kaster langt mer penger og satser mye hardere bak markedsføring enn hva Apple noengang har gjort. Men det er klart, det er jo en veldig enkelt påstand å gjemme seg bak i et desperat forsøk på å bortforklare Apple sin popularitet i markedet om man ikke har noe bedre og mer konstruktivt å komme med.

 

 

Også litt morsomt hvordan denne tråden har klart seg temmelig fint, og uten flere av de tingene du ramser opp før du kommenterte. Har du i det hele tatt lest igjennom tråden og kommentarene før du poster eller går det på autopilot?

 

 

Du må gjerne utdype hvordan jeg møter meg selv i døren. Jeg sier ikke ett sted at noe annet er bedre enn Apples Iphone. Siste setning er til og med at hverken IOS, Android eller WP er best, men at hvem som helst av dem kan være det beste for den enkelte ...

 

Jeg skrev heller ikke at alle kjøper Iphone pga markedsføringen til Apple. Jeg skrev at Apple er best på markedsføring. Punktum.

 

Det forresten flere svar før meg hvor diskusjonen sporet innom emnet hva folk synes om fanboys. Ganske artig at du da bruker ikke mindre enn tre avsnitt på å spore av tråden enda mer med påstander om ord og meninger jeg ikke har.

Endret av IT-guy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Da jeg begynte å lese nedover tråden, spurte jeg meg selv hvorfor jeg hater Apple så intenst."

 

"Det Apple uten tvil er best på, er markedsføring."

 

"Dessverre er omgangskretsen full av folk som tror at Apple er gull"

 

Det er denne tullete besserwisserholdninga og mangelen på respekt for andres behov og valg som er så ubrukelig fra "begge sider".

 

På hvilken måte er en subjektiv mening om mitt forhold til bedriften Apple et synonym med en bedreviter?

 

Jeg ser heller ikke sammenligningen mellom min subjektive mening om at Apple er desidert best på markedsføring og det å være en bedreviter. Er det brått tvil om at Apple har vært dyktige på å markedsføre Iphone?

 

Til slutt lurer jeg veldig på hvilken "side" du mener jeg er på, mtp at jeg ikke ett eneste sted har nevnt at det ene er bedre enn det andre ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...