Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som vet hvor man får billig nettverkskoer? Ikke TP plug


Anbefalte innlegg

Tja Overskriften sier vel det meste.

 

Men for å forklere nermere: Kjæresten min ha skaffet seg bredband fra bredbandsbolaget (hun bor i sverige) og det var ferdig installert bredbandsadapter i leiligheten hennes, så hun valgte å ikke ta via telefonlinjen. problemet er at det er coax (eller lignende) kabler, ikke tp kabler. Noen som veit hvor jeg får et billig nettverkskort. Det fra bredbandsbolaget kostet 650 kr. hun vill helst ha et litt billigere...

 

eventuellt, noen som veit om det funker bra med en overgang til tp sånn at hun kan bruke tp kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm...

 

har ikke sett coax på nettverkskort siden det jeg skaffet til mammas pc for 5-6 år siden... Du må nesten tråle diverse webshoper og se... Ikke at jeg har så mye peiling på akkurat det, men en overgang fra coax til tp tviler jeg på at finnes, siden signalene sendes på helt forskjellig måter i token ring og ethernet nettverk...

Lenke til kommentar

Token ring kan det jo være, men mer sannsynlig er det vel ethernet coax.

 

Jeg har et gammelt isa kort liggende som er kombinert tp/coax ethernet, men

ettersom isa ikke greier mer enn sånn litt i underkant av 2 mbit i praksis så er det litt dumt å bruke det til bredbåndsbolaget bredbånd. Ser av prisguiden at pcutstyr.no selger slike (søk på tp / coax)

 

Det er veldig dumt å ta sjansen på et kort uten å egentlig vite hva slags kort det er du trenger (det kan bli dyrt å kjøpe mange forskjellige kort). Særlig hvis det til slutt viser seg at forrige eier har tatt med seg en overgang som var der fra før eller noe slikt.. (selvopplevd)

[/b]

Lenke til kommentar
Tja Overskriften sier vel det meste.  

 

Men for å forklere nermere: Kjæresten min ha skaffet seg bredband fra bredbandsbolaget (hun bor i sverige) og det var ferdig installert bredbandsadapter i leiligheten hennes, så hun valgte å ikke ta via telefonlinjen. problemet er at det er coax (eller lignende) kabler, ikke tp kabler. Noen som veit hvor jeg får et billig nettverkskort. Det fra bredbandsbolaget kostet 650 kr. hun vill helst ha et litt billigere...

 

eventuellt, noen som veit om det funker bra med en overgang til tp sånn at hun kan bruke tp kort?

 

Mulig jeg misforstår, men det vil overraske meg stort om de ter noe annet en Ethernet og TP kabler som Bredbandsbolaget har lagt inn.. Hva mener du med ferdig installert bredbåndsadapter? Det er vel en liten kontakt i veggen med RJ45?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...