Gå til innhold

Beste mobil i neste genrasjon?


JZA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bla. er prosessoren på SX1 på 130 mhz imens den på 6600 er BETYDELIG lavere bare 103 mhz...

103 MHz kan være raskere enn 130MHz, det er flere faktorer som spiller inn. Prøv f.eks. å sammenligne klokkefrekvensen på Centrino kontra P4, på Mac kontra PC, etc etc.

En høyere klokkefrekvens kan også føre til større strømforbruk, så det kan være bedre å gjøre den raskere på andre måter.

Hva som er raskest i dette tilfellet kan du jo prøve å teste hvis du vil.

Lenke til kommentar

Den artikkelen bekrefter at det ikke er snakk om store forskjeller :)

 

Dekselet er selvsagt nytt, tastene er nye osv, men ellers er det stort sett det samme. Det meste som er nytt på software-fronten får man som 3.parts-software til P800. Siden P800 er mer prisgunstig er det få grunner til å kjøpe P900 :-)

Lenke til kommentar

Og hva så med dette:

http://www.clubsonyericsson.com/en/products_p900.htm#table

?

Det er faktisk en del forskjeller mellom P800 og P900. Litt hardware og mye software. Støtte for MIDP2.0 er jo fint. Den blir vel første telefon på markedet med støtte for dette, om jeg ikke tar helt feil? Mophun 3D-støtte har den også fått.

++

 

Så din påstand om at de er så godt som identiske, blir litt for drøy.

Lenke til kommentar
Sier en som ikke engang har prøvd begge mobilene ;)

Så jeg skal altså ikke kunne uttale meg fordi jeg ikke har prøvd begge mobilene?

 

Synes, utifra de to nettstedene hvor jeg har lest om forskjellene, at det faktisk er ganske stor forskjell mellom P900 og P800. Mye softwarebasert forskjell, men også litt hardware.

 

Eller, for å gjøre det enkelt: Hvorfor mener du det er omtrent identiske telefoner?

Lenke til kommentar

Ta en titt her:

Nokia 6600 is the most powerful Series 60 terminal currently available. It is suitable for both business and and young users by providing full PIM functionality combined with rich multimedia and gaming capabilities. If you are going to purchase a Series 60 phone, wait a bit and get this one because it is the strongest one you can have.

 

Ikke uten grunn at 6600 er det rette valget. Denne reviewen har kun 2 ting som er "cons", og det er det mest unødvendige:

- no USB connectivity

- memory card hidden under the battery - no hot swap

 

Hva skal du med det da? USB....hm, hvorfor ikke bare bruke Bluetooth, og "no hot swap" Hvem trenger bytte mmc kort mens telefonen er på?

 

Dette handler om å skape seg behov! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...