Gå til innhold

Vikelige bra tv-serier å få med seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Det er mye TV som er GREI underholdning, men jeg opplever at det er langt i mellom godbitene.

 

En jeg alltid anbefaler er Twin Peaks. Opplever denne som en helt unik serie med en meget spesiell og uhyggelig stemning som er til å føle og ta på.

 

Dexter er også suverent, men som mange serier synes jeg ikke den greier å avslutte på en måte som er selve serien verdig, uten at det på noen måte ødelegger veien dit. Det gjelder vel forøvrig de fleste bra serier. Breaking Bad er vel en av få serier jeg synes har sluttet virkelig bra.

 

Ellers storkoste jeg meg med Lost, men vet at dette er en serie du enten elsker eller hater (litt avhengig av egen innstilling kanskje).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Ellers storkoste jeg meg med Lost, men vet at dette er en serie du enten elsker eller hater (litt avhengig av egen innstilling kanskje).

 

 

LOST hadde jo en så elendig siste sesong at det var helt forferdelig, gjorde alle de gode sesongene meningsløse.

 

 

Er ikke uenig i det. Meget skuffende måte å avslutte serien på, men som mange andre serier synes jeg veien dit var ganske underholdende. Skal sies at jeg fulgte serien live og fikk ett års pause mellom hver sesong.

 

Om ikke hadde det kanskje blitt overkill. :)

Lenke til kommentar

Kanskje The Strain... starter ikveld.

Eller kanskje ikke. Definitivt ikke. :p Les heller bøkene. (noe jeg ikke har gjort, men de kan umulig være verre enn det makkverket av en tv-serie.)

 

Noen jeg glatt anbefaler:

 

- Arrow: Selvsagt basert på Green Arrow, men er i stil med Batman-filmene til Nolan. Tredje sesong begynner i høst, og Dark Horse har en pågående tegneserie basert på serien. Har lastet ned sesong en av tegneserien på iPad, men har ikke fått lest den ennå. Er for opptatt med tegneseriene til Predator, Terminator, Tomb Raider og Army of Darkness. ;) Arrow har for øvrig ingenting med Smallville å gjøre, annet enn at det er samme karakter. Å sammenligne dem er som å sammenligne Smallville med Agents of Shield. Gir ikke helt mening.

 

- The Flash: Spin-off fra Arrow og i helt annen stil. Begynner offisiellt ikke før i høst, men har fått sett piloten. Det negative er at det meste fra piloten er i traileren, men det positive er at det likevel er dritbra. Bra karakter, bra skuespiller, bra villains, bra effekter, bra humor. Og meget bra cliffhanger i piloten, uten å si mer enn det.

 

- 666: Point Pleasant. Ble bare en sesong, og ikke alle episodene ble sendt på amerikansk TV engang. De som ble sendt, ble ofte sendt i tilfeldig rekkefølge. Kjøp den heller på dvd eller blue-ray og se alt i strekk. :) Plottet er noe med at en ung dame flyter i land på stranden i byen Point Pleasant, men er heldigvis i live. Hun flytter inn hos en lokal familie, og kort etter bryter helvete løs. Ikke så rart, når faren hennes er djevelen selv.. :p (men irriterende nok er hun en typisk snill hovedperson.)

 

- Oz. Stort sett satt i et fengsel, med følgende vold, gla'tortur, sex og sånt. Ganske mange skuespillere fra Fringe og Lost her. Ble bare seks sesonger, men alle er knallbra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...