Gå til innhold

AmStaff - Få slutt på galskapen


Dovrebanen

Anbefalte innlegg

AmStaffer er tydeligvis den farligste hunderasen vi har i Norge. På tide å innføre pålagt munnkurv på denne rasen. Samt avlive samtlige nye eksemplarer av sorten.

 

 

Det nedenfor har jeg sakset fra njus:

 

I tillegg til det under, er det skjedd en rekke andre angrep fra amstaff som ikker politianmeldt.

 

Oslo 21 10 2003: Amstaff dreper puddelen til 74 år gammel kvinne...

"Da den eldre kvinnen kom ut skal hun ha funnet hunden sin livløs

utenfor inngangen til butikken i en blodpøl. Kamphunden, som vatr av

rasen amerikansk staffordshire terrier (amstaff) og eieren (27) befant

seg fortsatt på stedet."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=81474

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/10/21/381531.html

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=652633

 

Tjøme 18 10 2003 Amstaff dreper hund igjen....Amstaffen angrep,

drepte dvergdachsen Charly og påførte hundeeieren stygge bittskader i

hånden.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=81157

http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AI...ER/110190152/0/

 

 

Oslo 14 10 2003: 2 Amstaffer angriper annen hundeeier..Hege Sinding

(44) knuste ankelen i møtet med kamphundene...

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=647897

 

Oslo 22 09 2003: Amstaffer går direkte til angrep på annen hund..gikk

nedover Munkedamsveien i skumringen med hunden i bånd. Ved Filipstad

kom to mørke skygger byksende ut fra buskene og gikk til angrep. ...

 

http://www.aftenposten.no/dyr/article.jhtm...rticleID=631277

 

Trondheim oktober 2003: Amstaffeier sprer FRYKT IGJEN,... En

amstaffeier i Trondheim får nok en gang redde naboer til å ringe

politiet. Hundeeieren er tidligere blitt dømt til å avlive ikke mindre

enn fire amstaff- hunder.

 

http://www.adressa.no/midtnorge/article.jh...rticleID=446312

 

Håper JD setter fortgang i forbud mot amstaff, samt innfører tvungen

båndtvang samt bruk av munnkurv på offentlig sted for denne

"hundetypen".

Amstaff og pitbull er samme hunden dog med forskjellig navn i ulike

kennelorganisasjoner...MEN det er overhodet IKKE tvil om at dette er

samme hunden!.

 

Se bare på England som har "likt hundehold" som Norge:

 

"Hvis man retter blikket mot England der Am. Staff er forbudt, ser

man dette både hos myndighetene.. og i organisasjonen tilsvarende

norsk Kennel Klubb:

 

The American Staffordshire Terrier: This breed is banned from entering

the UK because if the Dangerous Dog Act.

This breed has no Kennel Club Challenge Certificates at ANY

Championship Shows in UK.

No standard has been set for this breed in the UK .

 

This breed is banned from entering the UK because if the Dangerous Dog

Act.

 

Dette over har jeg fått fra http://www.the-kennel-club.org.uk/

 

Dangerous Dogs Act 1991 og 1997

http://www.hmso.gov.uk/acts/acts1997/1997053.htm

 

 

Her ser dere at England/Storbritania og deres kennelklubb IKKE

annekjenner

http://www.the-kennel-club.org.uk/discover...errierIndex.htm

....Amerikan Staffordshire terrier dvs "amstaff" annerkjennes ikke som

noen hunderase i Storbritania...

 

Dette fordi amstaff og pitbull er den samme hunden i England og

FORBUDT! "

 

Det vi ser av amstaff/kamphund i Norge er kun til skade for vanlig

positivt hundehold og vanlige mennesker med og uten hund!

Man kan selfølgelig si at amstaffen separat ikke er problemet...dette

er muligens riktig, men denne hundetypen er en ren kamphund...den

besittes oftest av "spesielle" eiere...

 

Og de er innvolvert i en ovehyppighet av politiets hundesaker

 

Håper Justisdepartementet setter fortgang i forbud mot amstaff,.... samt innfører

tvungen båndtvang samt bruk av munnkurv på offentlig sted for denne

"hundetypen".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husk nå at det ikke bare er hunderasen som har skylden her. eierene av slike hunder bør være godt kjent med hundehold! og ikke minst så har de hundene som har angrepet vært enten kamphunder eller tidligere kamphunder.

 

jeg mener at mye av skylden for di siste angrepene har eierene.

 

jeg har en følelse av at denne tråden kommer til å bli turbulent hvis folk gidder å svare..

Lenke til kommentar

Viste eg skulle laget en tråd igår om dette. Eg er så forbanna møkk lei av aviser som skriker då forbanna høyt hver gang en "kamphund" går til angrep. Eg har vokst opp med hunder og eg må si at litt peiling har eg når det gjelder hunder. Korfor skriver ikke avisene om alle de sjæfer angrepene? De fleste hunde eiere (untatt de som eier sjæfer) sier at de verste hundene er sjæfere. Men hører man om det på nyhetene? Nei.

 

Amstaff en er grei hund som ikke skaper noe problem hvis de er under greie hender. Kjenner flere som har amstaff og hundene trives godt med andre hunder og har aldri skapt noe problemer. Å si at amstaff og ptbull er de samme er ikke helt riktig heller. Pitbull er den direkte rasen fra de gamle kamphundene der de ble brukt i england som kamphuner og folk veddet penger om det. Da engelsk mennene dro til amerika hadde mange med seg kamphundene med seg. Der ble de sjeldent brukt som kamphunder og de begynte å tilpasse hunden andre oppgaver som å passe på ungen osv. Rasen ble så delt i 2 der en gruppe avlet videre kamphundene med den agressiver gemytten mens de andre avlet en familie vennlig hund som kunne brukes på andre områder. Forskjellen på pitbull og amstaff er nesten 100% identisk på den genetiske siden men når det gjelder gemytt er hundene forskjellig. Søk litt på nettet så kan du lese.

 

Er så dritt lei sånne kriminille j*vler som skaffer seg amstaff for å så trene de til kamp og idiotiske greier. Hva med å starte kurs der man tar "lappen" for å skaffe seg hunder der man må være litt mer hundevant for å få kunne ha amstaff? Nei ka er det eg sier. Vi bor jo i norge der ting bare blir fjernet og ulovlig gjort på flekken.

 

Tror eg tar meg en tur for nå ble eg fan meg forbanna! :evil:

Lenke til kommentar
After dog fighting was banned in the united states in 1900, two strains of the dogs were developed, a show strain family dog and a fighting dog strain. The show strain was labeled the "american stafforshire, while the fighting dog strain was labeled the "american pitbull terrier". The two are now being reconized as separate breeds.
Lenke til kommentar
husk nå at det ikke bare er hunderasen som har skylden her. eierene av slike hunder bør være godt kjent med hundehold!

 

helt enig her.. er som oftest hundeeieren som er problemet..

enten har hundeeieren gale hensikter, eller at den bryr seg lite

om hunden.. slår den, utøver vold osv..

dette har mye med saken å gjøre.. og at det er en farlig hunderase gjør

ikke akkurat ting mindre bra..

 

dette er vell litt å ta i, men se på ozzy familien fks..

hadde de hatt veldig farlige raser

kunne det ha gått riktig ille slik som de styrer :o

 

men jeg kan godt si meg enig at enkelte raser hadde tjent best

i å ha vært ulovlig..

Lenke til kommentar

Jaja morsomt når eg sitter og tenker på de hunde slagsmålene i nordnes parken når eg gikk på tur. Det var en terrier type hund som gik løs på en annen hund og som ble så hardt skadet at den måtte avlives. Kom det på nyhetene? NOPE. En annen gang var det ironisk sett en konge puddel som gikk til angrep på en border collie og der ble en del blor ut av det. Det kome heller ikke i avisen. Men de hunden som har angrepet fles hunder er faktisk sjæfere. Har ikke tall på kor mange ganger eg så løse sjæfere som gikk løs på andre hunder inkludert min flere ganger når den var valp.

 

Huseker faktisk en mann som gikk på tur med sin amstaff tispe og hver gang det var andre hunder der som gikk eiere med hundene sine i armene. Jaja ignoranse er noe herk. Eg lot hunden min leke med amstaffen og de ble perlevenner. Snill som bare det men naboen sin sjæfer var krakilsk forbanna fordi det var hunder utenfor huset.

 

Norge og media har fått blod på tann etter at polar/sjæfer hunder drepte den gutten. Desverre så lar de det gå utover amstaff og lignende raser etter at tv2 avslørte at noen (ja noen få kriminelle /%¤%&¤#) drev med hundekamper i skogene i østlandet. Dermed var det bestem at det var amstaff som skulle ofres fordi kriminelle brakte pitbull fra andre alnd og registrerte de som lovlige amstaff. Fan så bitter det er at noen få skal ødlegge for oss andre. :grumpy:

Lenke til kommentar

Helt enig SnowDOG_ Er selv eier av en amstaff ( tispe 5mnd)

 

Har ikke mødt en mer snill å kontakt søkende hund. :)

Det er bare å ha tid til å følge opp hunden nok, og at den har et stabilt hjem.

 

Det er bare synd at det er noen få som ødelegger for de seriøse hunde eierene :grumpy:

 

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
...ikke minst så har de hundene som har angrepet vært enten kamphunder eller tidligere kamphunder.

 

jeg mener at mye av skylden for di siste angrepene har eierene.

 

jeg har en følelse av at denne tråden kommer til å bli turbulent hvis folk gidder å svare..

 

You go, girl! :D

 

Anyway, er dette samma type logikk som:

"Guns don't kill people, people do... with guns!"

 

Hva slags mennesker er det som har interesse av å skaffe seg farlige bikkjer, tror du?

 

Hundekjennere eller...

 

EDIT:

Noen som har litt tall å vise til?

Antallet amstaff/bastarder i Norge samt bitepisoder og sånt, sammenlignet med andre hunderaser?

Lenke til kommentar

herrrrrrregud da

 

kamphunder er greie hunder, det som gjør at de er høyt på negative statestikker er at det er mangen narkiser som svimler rundt med det. problemet er at de har ett instinkt til og slåss, men det har de fleste hunder bare en graver dypt nok.

 

men at hunder angriper hverandre er ikke så rart? det er tross alt ikke mennesker (som også dreper hverandre med gjevne mellomrom) HVORDAN KAN DET HA SEG AT EN HUND SOM DREPER EN ANNEN HUND FÅR MER PUBLISITET ENN ETT MENNESKE SOM DREPER ET ANNET MENNESKE?

 

sykt!

Lenke til kommentar

DEt er media som har fått blod på tann som sagt etter det som skjedde med den gutten som desverre ble drept av hunder. Hundene som gikk til angrep på den gutten var jo polarhund/sjøfer blanding og ikke kamphunder.

 

Det som er pyy desverre er at hvis to hunder slåss f.eks en amstaff og en border collie så blir jo det amstaffen som dreper den andre uten problem pga av dens styrke. Men ka skjer då, jo de skriker om at den hunden vil bare slåss og det er det eneste den lever for noe som er helt latterlig. Som sagt de som eg kjenner som har amstaff slåss aldri men så blir de ikke sluppet i nærheten av andre hunder som kanskje vil slåss.

 

Det er amstaffen's rykte som folk tar som gitt. I avisene skriver de at to hunder gikk til angrep mens en annen skriver at kun en som gikk til angrep. De gir folk feil inntrykk.

 

Eg klarer ikke å si mer uten å bli forbanna. Tar meg en tur ut :grumpy:

Lenke til kommentar

Ang. myten om at sjäfere er iltre.

 

Alle jeg har snakket med som har litt peiling på hund hevder at sjäfer i utgangspunktet er en "snill" rase. Imidlertid har de jo rykte for å være ganske så biske (phun intended), og derfor har de ofte vært populære blant folk som bevist oppdrar bikja til å bli bad. Mao. ikke så rart hvis mange har leie opplevelser med sjäfere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...