Battone Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har brukt VNC (tight-, ultra-) og Radmin. Sistnevnte er det raskest og mest stabile programmet. Helt enig. RAdmin er raskt, stabilt og enkelt. Du skal være passe dum for ikke å skjønne det... JA gå for "remote administrator", kan ikke bli lettere.
JohndoeMAKT Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/dow.../rdclientdl.asp TADA !
Killer_DT Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 RDP (remote desktop protocol) Er bare installert på Xp, 2000s+as, 2003 og NT. På Xp kan man bare være kobla til en av gangen, så det blir akkurat som en fjernstyring. På 2000s+as og 2003 kan man ha oppe to såkalte sesjoner. Det kan altså være 2stk inne samtig på hver server. Skal man være mer enn 2stk må man installere terminal services og da må man ha gyldig lisens. Men bruker man terminal services så fjernstyrer man ikke serveren. RDC (Remote Desktop client) Kan man kjøre på nærmest alle operativsystem, inkl. linux. Personlig har jeg en server hjemme som kjører winXP pro. Jeg har også forwarda port 3389 i FW til serverens interne IP slik at jeg kan fjernstyre den utenifra. Fungerer genialt. 10 ganger bedre enn VNC. Det er mulig å forandre hvilke portnr rdp servicen skal svare på i registeret på serveren, på den måten kan man nå så mange servere som du trenger utenifra ditt lokalnett. Hvor den porten er definert i registeret husker jeg ikke.
TheBoz Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Hallais. Ja Eg lurer på hvilket Remote program som er best? Har en filserver med Win2k og en annen maskine på rommet mitt med XP pro så eg tenkte eg skulle kunne styre filseveren med Win2k fra rommet mitt. Den er innefor nettverk her hjemme men remote programet skal også kunne styre maskiner utenfor nettverk. Kordan skal eg få det til og med hvilket program? Btw har det noe å si at eg har NGT og netopia? Takk. Har selv administrert mange servere, og prøvd mange løsninger men har alltid falt tilbake til TightVNC. Dette er en versjon av VNC som komprimerer hardere og gjør det funker raskere. Funker til og med bra over ISDN.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå