SnowDOG_ Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Hallais. Ja Eg lurer på hvilket Remote program som er best? Har en filserver med Win2k og en annen maskine på rommet mitt med XP pro så eg tenkte eg skulle kunne styre filseveren med Win2k fra rommet mitt. Den er innefor nettverk her hjemme men remote programet skal også kunne styre maskiner utenfor nettverk. Kordan skal eg få det til og med hvilket program? Btw har det noe å si at eg har NGT og netopia? Takk.
356speedster Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 VNC er genialt brukes både på lokalnett og over internett (kan styre PC via Webbrowser) http://www.realvnc.com/download.html NB! For å bruke VNC over internett må port 5800 og 5900 være åpne. Du fjernstyrer via webbroser med f.eks http://10.0.0.2:5800 (10.0.0.2 = din IP adresse eller domenenavn)
ToreBK Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har brukt RealVNC og Remote Admin 2.1, begge fungerer bra. Sistnevnte kommer forresten snart i ny versjon - også på norsk om jeg får tiden til å strekke til ...
esk Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Er vel så enkelt med windows remote desktop... Funker også fin over lan og internett og benytter samme port som din eventuelle webserver (80). Innlogging blir da liggende under //ipadresse/tsweb
Naigewron Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 VNC er bra, men treigt, siden det overfører *alt*, inkludert musebevegelser (som er unødvendig. Trenger bare museklikk) Hvorfor ikke bare bruke remote dekstop/remote administration, som er innebygd i Windows? Jeg styrer min server med det, funker helt utmerket, nærmest som å sitte foran serveren lokalt. En annen fordel med den er at brukere kan være koblet på kun eksternt, mens det ikke er logget på noen lokal bruker på maskinen. Funker for meg, i alle fall
Lurifaksen Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Jepp. Det kan jo ikke bli bedre enn Remote Desktop som er i windows? Det er jo akkurat det samme som om du sitter der. Eneste forskjellen er jo at du ikke kan drive med spill og andre fullskjerm programmer. Se video og går litt tregt. Men det er selvsagt ikke noe du kommer til å ha bruk for uansett.
dostojevski Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Spørsmålet er så: Finnes Remote Desktop for Win2k? Enig at det er genialt enkelt (har xp), men trodde ikke dette var standard i Windows før XP pro. Har ikke sjekket, mulig jeg tar feil. kan noen opplyse meg?
relathief Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Remote Desktop som følger med i Windows XP lider under det at Windows XP ikke kan ha mer enn én bruker aktiv samtidig. Jeg vet dessverre ikke hvordan det er med Windows 2000, men jeg har en mistanke om at det er ganske likt. Dersom du kobler til med Remote Desktop og noen er logget inn samtidig vil brukeren som sitter foran pc'en bli logget ut (altså kommer innloggingsskjermbildet opp). VNC har jeg selv testet og det virker bra. Det er riktig at man kan oppleve at det går tregt, men til gjengjeld blir pc'en fjernstyrt i direkte forstand, mus beveger seg osv... Personlig synes jeg det er litt herk med brukerne i Windows og holder meg derfor til VNC.
Lurifaksen Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Dersom du kobler til med Remote Desktop og noen er logget inn samtidig vil brukeren som sitter foran pc'en bli logget ut (altså kommer innloggingsskjermbildet opp). I Windows Server 2003 skjer ikke det. En kan ha flere "sessions". Mulig det er slik i 2000 server også? At remote desktop ikke er innebygget i win2k er godt mulig, men det skal vel funke å installere det? Det ligger på XP CD-en. Eller er det bare klient?
durabit Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har brukt VNC (tight-, ultra-) og Radmin. Sistnevnte er det raskest og mest stabile programmet.
SnowDOG_ Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Skrevet 22. oktober 2003 Huff det der så mange dere never er best og greier at eg bare blir forvirret.
Vortexsurfer Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 .NET(2003) og 2000 Server bruker noe som heter terminal server, mye likt remote desktop men her kan du ha mange sesjoner. Den beste løsningen for deg er sikkert å åpne for remote desktop til xp og bare kjøre vnc innad i nettverket og koble deg på disse VNC-serverne fra en vnc klient på remote desktop maskinen.. Dermed minsker du antall porter du trenger å ha åpne til en port; 3389 TCP hvis jeg ikke tar helt feil. Ang påloggingsklient; hvis du bruker mange maskiner å koble deg opp mot din, så bør du sette opp en web-klient. Dermed slipper du å laste ned programmet hver gang. Alt blir kjørt av en activex som blir lastet ned fra siden din. http://www.microsoft.com/WindowsXP/expertz...rup/03may16.asp
kjetil7 Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 .NET(2003) og 2000 Server bruker noe som heter terminal server, mye likt remote desktop men her kan du ha mange sesjoner.... Windows Server 2003 har også Remote Desktop. Hvis du skal sette opp en terminalserver må du koble deg til en lisensserver, noe som kanskje ikke er like aktuelt... Men det er forskjell på Remote Desktop i Server 2003 og XP. I 2003 kan du nemlig ha flere sesjoner samtidig, ganske likt "administration mode" til terminalserveren under Windows Server 2000.
IceCool Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Har prøvd remote administrator, og administrator anywhere, de virka til mitt bruk ihvertfall. Du får jo både enkle sånn som den i Win XP og mye mere avanserte programmer, så finn noe som passer til ditt bruk.
enden Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har brukt VNC (tight-, ultra-) og Radmin. Sistnevnte er det raskest og mest stabile programmet. Helt enig. RAdmin er raskt, stabilt og enkelt. Du skal være passe dum for ikke å skjønne det...
ostepopp Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har brukt VNC (tight-, ultra-) og Radmin. Sistnevnte er det raskest og mest stabile programmet. Helt enig. RAdmin er raskt, stabilt og enkelt. Du skal være passe dum for ikke å skjønne det... JA gå for "remote administrator", kan ikke bli lettere.
christt Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Spørsmålet er så: Finnes Remote Desktop for Win2k? Bare i serverversjonen hvis du skal kjøre server, men du kan laste ned klient programvare hvis du f.eks vil koble opp mot XP fra en 2k maskin.
Domino Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Har selv prøvd maange løsninger, og nesten alle har skuffet. Det eneste jeg har vært fornøyd med er å kjøre Remote Desktop Connection (alstå MS programvaren som faktisk heter det. Følger vel med XP, men kan også lastes ned for å kjøres på win2k) og Terminal Services på server.. Krever jo dog at man har tilgang til en Win2k server lisens :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå