Gå til innhold

Anbefal meg enMacro linse til Canon 550D


Anbefalte innlegg

Har kjenninger nede i Singapore, og skal ha meg en eller flere objektiver.

Så, kan noen vær så snill og anbefale meg ett macro objektiv som kan brukes til å ta bilder av f.eks. dråper på ett blad, insekter etc.

Tre forskjellige prisklasser hadde vært fint også

 

Alt fra 4000 til 9500,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/kategorier/objektiv?categoryId=24&sort=price&order=desc&detailId%5B%5D=1944%28%7C30%29&detailId%5B%5D=1944%2830%7C50%29&detailId%5B%5D=960%282%7C2.8%29&detailId%5B%5D=960%282.8%7C3.5%29&detailId%5B%5D=2%28133%29&detailId%5B%5D=725%283156%29&detailId%5B%5D=725%283164%29&pg-q=&price_min=&price_max=

 

150 mm er bra for insekter.

100 mm er bra for generell bruk.

60 mm er bra for blomster og andre ting det er krevende å komme til.

 

Stabilisator hjelper. Autofokus er ikke så viktig på største forstørrelse. Stativ er veldig viktig.

 

Ellers finnes det 100 tråder med akkurat samme tema.

Lenke til kommentar

Har kjenninger nede i Singapore, og skal ha meg en eller flere objektiver.

Så, kan noen vær så snill og anbefale meg ett macro objektiv som kan brukes til å ta bilder av f.eks. dråper på ett blad, insekter etc.

Tre forskjellige prisklasser hadde vært fint også

 

Alt fra 4000 til 9500,-

Type kamera har du ?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Sigma 105mm og har nå Sigma 150mm. Jeg er helt klart mer fornøyd med 150mm, bildekvaliteten er jo stort sett identisk, men man får mer arbeidsavstand med 150mm (slipper å skremme insektene så lett).

 

Ulempen er jo at den er dyrere og tyngre, er nesten avhengig av stativ for å bruke det. 105mm er jo lettere og enklere å håndtere håndholdt.

Lenke til kommentar

Re. Nautica: Han har Canon 550D (ref. overskrift .-) )

 

Hadde definitivt valgt en med stabilisering, eksempelvis Sigma 105mm eller helst 150mm hvis jeg hadde hatt råd.

Det fikk jeg ikke med meg :)

 

Selve bildekvaliteten er nesten et ikkespørsmål når det gjelder makroobjektiver, alle gir meget bra bildekvalitet, det er andre egenskaper som er mer avgjørende på hva man burde kjøpe. fokushastighet, brennvidde, stabilisering og nærgrense er viktige kriterier.

 

 

Ville nok anbefalt den nye Canon 100mm makro IS, et allsidige objektiv som jeg blir mer og mer glad i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har kjenninger nede i Singapore, og skal ha meg en eller flere objektiver.

Så, kan noen vær så snill og anbefale meg ett macro objektiv som kan brukes til å ta bilder av f.eks. dråper på ett blad, insekter etc.

Tre forskjellige prisklasser hadde vært fint også

 

Alt fra 4000 til 9500,-

Det er ingen grunn til å kjøpe mange objektiver - ihvertfall ikke i utlandet med høyere priser og dårligere garantier...

Sigma 105mm var på kampanje til kr. 2990,-

Det er snart høstfest i fotobutikkene - og takk for det :w00t:

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...