Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener den usikkerheten, at du ikke alltid er sikker på ting. Som blir som en forvirrelse for deg selv.

 

Men kan jo være jeg tolker det feil. :)

Men i psykoanalyse er det noe som heter egostyrke og det går kort forklart ut på ens evne til å samkjøre de ulike instansene i psyken, slik at det oppstår en helhet... jeg mener at jeg har lav egostyrke.

 

Nei vet ikke jeg, jeg er ingen psykolog eller noe slikt. Kanskje jeg bare våser.

Lenke til kommentar

Men i psykoanalyse er det noe som heter egostyrke og det går kort forklart ut på ens evne til å samkjøre de ulike instansene i psyken, slik at det oppstår en helhet... jeg mener at jeg har lav egostyrke.

 

Nei vet ikke jeg, jeg er ingen psykolog eller noe slikt. Kanskje jeg bare våser.

Jeg tror det kan være noe i akkurat det du sier der.

 

Har vel kanskje ikke den største egostyrken selv. Er ikke lenge siden jeg lurte på "hvem faen er jeg?". Mye fordi jeg i så mange år har tilpasset meg andre og overvurdert viktigheten med å gjøre andre fornøyd eller ta hensyn til andre.

 

Jeg tror problemet kan bli uventet vanskelig når du begynner å ananlysere "hvem er jeg". Da bryter du med den naturlige flyten.

 

Men samtidig kan ikke hvemsomhelst la ting flyte naturlig heller.

 

F.eks. seriemordere tror jeg er et eksempel på hvor det å analysere seg selv kan være en god ting, og ikke la livet flyte ubevisst.

 

Det er naturlig å flyte på følelsene, med mindre man blir slått ut av kurs et sted i livet. Da endres fort din egen naturlige flyteretning. For når alt kommer til alt så er det følelser vi alle blir styrt etter, med mindre man blir passiv til dette (depresjon f.eks.).

 

 

Mulig dette bare blir tåkeprat. :p Men det er slik jeg ser det, spørs om jeg klarer å formidle det.

 

 

SKADI et-eller-annet har vært endel her, uten å si et ord. F.eks.

Har sett han/hun/det jeg også.

 

Jeg tror flesteparten tenker "jeg er ikke psycho, hvorfor skal jeg skrive her..?" :p

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jeg mener at noen bør analysere seg selv mer, og andre mindre... jeg selv bør analysere mindre, tror jeg. Fordi det ikke kommer noe fornuftig ut av det. Er på en måte en kløft mellom følelse og tanke, og hvis tankene da bare kjører på så blir det på en måte ikke korreksjoner fra følelsene.

 

Litt psykobabbel i psykokaféen. :p

 

Det er viktig å gjøre som man selv vil.

Lenke til kommentar

Jeg MÅ legge meg nå. :O

 

 

Jeg mener at noen bør analysere seg selv mer, og andre mindre... jeg selv bør analysere mindre, tror jeg.

Var det jeg mente. :p

 

Fordi det ikke kommer noe fornuftig ut av det. Er på en måte en kløft mellom følelse og tanke, og hvis tankene da bare kjører på så blir det på en måte ikke korreksjoner fra følelsene.

True shit. :)

 

 

Litt psykobabbel i psykokaféen. :p

https://www.youtube.com/watch?v=bDXa4FkAw-4

 

 

Det er viktig å gjøre som man selv vil.

Jeg tror underbevisstheten vil skape seg hvis ikke. Det er vel mye av grunnen til at folk er depremerte. Man kan ikke alltid sette fingeren på det, men underbevisstheten er ikke i tvil!

 

Og hvis du gjør underbevisstheten usikker også så er det vel enda verre. :p

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe Psychobabble den må jeg høre på :) Leste forresten om en dame som fikk sjokk mot depresjoner i går og det fungerte :) Mens jeg synes man får være deprimert til man får gjort noe med det. Jeg våknet med at olelukkøye hadde vært hos meg i natt og det er bare sundt å væe deprimert nå i dag. Er man ikke det så ville det vært noe rart. Har ikke sett mye til drømmemannen i de siste og det er deprimerende men vil ikke ringe å mase på han heller. Vet at han er ien vanskelig periode,og at etter helga blir det bedre :) Ryddet i klesskapet mitt igår jeg får å få mer tankeorden. Det hjelper, men når jeg våkna og skulle finne en trøye å ha på meg så fant jeg ingen å ta på meg så måtte gå i roteskuffen min der jeg enda ikke har ryddet som det egentlig liggger undertøy og sokker og sånn i :) Men i dag skal jeg rydde der også så i morgen m jeg vel stå opp naken hehe :))))) Det ble så forvirrende å se alle de klærna bretta så å velge en da fikk jeg problemer med. Er vant med å lete liksom. Hørtes ut som de sikta til tungetale når det kom til psychobabble . Men men. Nå skal jeg lage meg en stor kopp kaffe også skal jeg spise frokost også skal jeg lese historie fram til 12-13 også spise også skal jeg lese historie igjen fram til rundt 15 :) Også skal jeg bruke venstre hjernehalvdel for min høyre er det dårlig med om dagen. Det har den vært en stund, men den trnger bare hvile :) Også skal jeg litt andre små ting før klokka tre også skal jeg legge drømmemannen i baklappen fordi han er med på å gjøre meg litt trist om dagen. Også skal jeg lage middag og dra å treneog fortsette å trne litt når jeg kommer hjem igjen også skal jeg rydde i kommoden min hehe :) Det får holde for i dag :) Nste prosjekt i morgen får vel satse på å legge meg å sove i pysj i kveld da :) Skal møte noen venner i kveld også hvis jeg orker :) Også ble jeg vedlig glad nå fordi drømmemannen kom på skype nå :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Jeg bare tenkte på det, finnes egentlig underbevisstheten? Hva er den, i såfall? Greit nok, det er mange tanker en har som ikke er helt bevisste og mer eller mindre "automatiske". Men at det er noe ut over det er jeg skeptisk til.

Jeg tror underbevisstheten er en ting, men at folk har forskjellige måter å tolke/se det på.

 

Jeg synes det virker logisk at det er aktivitet i hjernen som man ikke er bevisst på, eller funksjon bak kulissene liksom. Det er jo ikke slik at vi er bevisste på alt hjernen gjør. Heller ikke bevisst på hvorfor alltid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...