Gå til innhold

Nå blir YouTube oppgradert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Oppgraderingen vil skje i løpet av de neste månedene, og vil trolig bli en veldig populær funksjon for alle som enten laster opp klipp fra PC-spill, eller direkte via Xbox One og PlayStation 4."

 

Tvile på at det blir så populært å laste opp i 60 FPS fra konsoll når de ikke klarer mer en 30 FPS uansett (Om du er heldig)

Lenke til kommentar

 

De kunne fikset litt på buffering mens de var i gang. Folk med lynkjappe nett sliter fortsatt med at klippet plutselig stopper opp.

 

 

Sikker på at dette ikke er et Google Chrome problem? Jeg sliter ihvertfall ekstra med den nettleseren. Men, så har jeg en litt råtten maskin også.

 

Du sier noe der. Kan ikke huske jeg hadde samme problem med Firefox.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

De kunne fikset litt på buffering mens de var i gang. Folk med lynkjappe nett sliter fortsatt med at klippet plutselig stopper opp.

 

 

Sikker på at dette ikke er et Google Chrome problem? Jeg sliter ihvertfall ekstra med den nettleseren. Men, så har jeg en litt råtten maskin også.

 

Du sier noe der. Kan ikke huske jeg hadde samme problem med Firefox.

 

 

Jeg har slitt med å få lastet inn you tube videoer de siste dagene, tar ofte en evighet spesielt på høyere oppløsninger. Har prøvd både Chrome og Firefox og det er ikke noe galt med nett forbindelsen min. Noen som vet hva det kommer av? Blir ikke noe bedre av å slette cache/cookies eller slikt i nettleserne heller.

Lenke til kommentar

De kunne fikset litt på buffering mens de var i gang. Folk med lynkjappe nett sliter fortsatt med at klippet plutselig stopper opp.

Det finnes ufattelig mange 3. parts addon/extension som fikser buffer problemene.

 

Personlig bruker jeg extensionet/addonet Magic Actions for YouTube for å fikse buffering problemet. Og har ingen problemer med den så langt.

Endret av Kenifyable
Lenke til kommentar

[Hopp gjerne over dette hvis du kan mye om video] TV har gått i 50fps her i Norge siden det begynte, og 60 fps i USA. Det ble vanligvis sent i interlaced format (ville vært kalt 480i hvis det var digitalt) hvor TV'en først viser alle oddetals linjer (rader med piksler), så alle partalls linjer. Dvs. halvparten av bildet oppdateres om gangen. Det fungerer på CRT-skjermer fordi linjene lyses opp i mye kortere tid enn oppdaterings-perioden: hver linje oppdateres hvert 1/30 sekund, dvs hvert 33 ms, men lyset dabber av før det. Det er øyet som "husker" lyset, og sånn blir det et kontinuerlig bilde. Øyet fyller inn bevegelsen mellom de enkelte lysglimtene. På LCD lyser alle radene hele tiden, og det gjør at interlaced innhold med bevegelse får en "kam"-effekt. Man ser det nyeste og det nest nyeste bildet på annenhver rad. [Hadde et poeng, men orker ikke skrive mer:/]

Lenke til kommentar

 

Jeg har slitt med å få lastet inn you tube videoer de siste dagene, tar ofte en evighet spesielt på høyere oppløsninger. Har prøvd både Chrome og Firefox og det er ikke noe galt med nett forbindelsen min. Noen som vet hva det kommer av? Blir ikke noe bedre av å slette cache/cookies eller slikt i nettleserne heller.

 

 

Mulig det bare er meg men jeg sliter enda med buffering i youtube. 360p loader går som regel greit men tregt, mens HD (720p ->) bruker evigheter på å buffre og noen ganger vil den ikke i det hele tatt.

Det jeg syntes var rart var at om jeg bruker VPN og kobler opp mot for eks Sverige så funker alt som før og loader 1080p videoer på ett blunk. Klarer ikke å vri hjernen til å skjønne hvordan dette henger sammen? Det eneste det sier meg at det ikke kan være noe lokalt men hva kan det da skyldes?

 

På forhånd takk for svar

 

 

EDIT: Er visst Nextgentel som tuller det til, dette gjelder flesteparten av bredbånds abonnentene deres. Om flere sliter med dette så må man ringe dem også bruker de en 20 min på å løse problemet over telefon. Beregn noen timers ventetid i kø til kundesenteret deres i forkant. :p

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...