Gå til innhold

Laptop lader ikke, viser "koblet til nettstrøm, lader ikke"


Anbefalte innlegg

Hei, her om dagen så jeg film på laptop-en min da den helt plutselig skrudde seg av.

 

Da jeg skrudde den på igjen og sjekket batterinivået viste det

"95% tilgjengelig (koblet til nettstrøm, lader ikke)"

Pc-en lader altså ikke.

 

Så jeg lurer veldig på hva dette betyr og hva jeg kan gjøre med det.

 

(Asus S56CB)

 

post-357261-0-82426100-1403778009_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, en del laptoper slutter å lade fra 98% for å passe på batteriet ikke blir overladet.

 

Men hvis det i tilfellet batteriet skulle bli utladet så fort, høres det veldig stor sansynlig det er noe feil på batteriet, har hatt noe tilsvarende med min gamle Asus laptop med uorginale batterier, i det tilfellet hjalp det i starten å slå av maskinen og ha laderen i så ladet laptopet batteriet.

 

Så får du det problemet flere ganger, er det tydligvis batteriet eller laderen som er problemet.

Lenke til kommentar

 

Vel, en del laptoper slutter å lade fra 98% for å passe på batteriet ikke blir overladet.

 

Men hvis det i tilfellet batteriet skulle bli utladet så fort, høres det veldig stor sansynlig det er noe feil på batteriet, har hatt noe tilsvarende med min gamle Asus laptop med uorginale batterier, i det tilfellet hjalp det i starten å slå av maskinen og ha laderen i så ladet laptopet batteriet.

 

Så får du det problemet flere ganger, er det tydligvis batteriet eller laderen som er problemet.

Takk for hjelpen, skal prøve det! :)

Endret av Einar00
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...