Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Skrevet (endret)

Mekanisk?

Edit: Hva med en pent brukt klokke?

Endret av Slettet+5132
Gjest Slettet+5132
Skrevet

Hørt om folk som har blitt lei, og bare skjært den av.

Skrevet

Har verktøy, men gummien er så stiv at jeg bare såvidt klarer å få verktøyet inn ved siden av reimen, men ikke nok til å "poppe" springbaren av. Har prøvd å bruke en skarp kniv også uten hell.

Skrevet

Ja, jeg vet det er stiv gummi. Har skiftet på nevnte klokke tidligere. Jeg hadde derimot ikke så store problemer at det ikke lot seg gjøre. Jeg brukte forresten en sånn skrape-av-tannstein-ting da jeg ikke hadde riktig verktøy den gangen. Tviler på tannlegeutstyr er bedre egnet, men du kan jo prøve med noe lignende, en tynn syl eller en nål av noe slag.

Gjest Slettet+5132
Skrevet

Hmm, mener å ha lest noe om varmt vann. Ikke så utrolig varmt da.

Skrevet

Etter lang frustrasjon gikk det greit etter å ha brukt en kombinasjon av klokkeverktøyer og et tynt skrujern! Problemet er forresten ikke gummireima, men springbars uten "skuldre".

Skrevet

Noen plasser i Bergen de kan ta en skikkelig Shine på en Tag Heuer Aquaracer?

har levd et hardt liv, blitt brukt når jeg har støpt mur og sløyet fisk, slaktet reinsdyr etc, så er ikke noe klokke som har vært bortskjemt :p

Gjest Slettet+5132
Skrevet (endret)

Hva sikter du til? Nye bezel, lenke og glass, eller polering?

Endret av Slettet+5132
Gjest Slettet+5132
Skrevet

Kan være greit å ta en sjekk av urverket hvis den har ligget så lenge uten å gå rundt ja. Er vel ikke nødvendigvis skadelig for urverket å la det gå nå, men den kan kanskje gå litt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...