Gå til innhold

SIVING


Megafon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

S1 og S2 kvalifiseres som R1 ja. R2 må du ta. Så vidt jeg vet krever alle siv-ing. studier R2 og fysikk 1. Bachelor i feks. Bioingeniør derimot krever VANLIGVIS R1 og enten Fysikk 1 eller Kjemi 1eller Biologi 1. Hvis du tenker deg noe innenfor Bygg, Maskin, Elektro osv osv, kreves R1, R2 og Fysikk 1, typisk.

Lenke til kommentar

Er det da mulig å få r2 karakteren inn på vitnemålet, eller sende den til behandlende universitet/ høyskole som et tilleggsskriv?

 

Jeg tror du blander R1 og R2 nå. R2 ligger et nivå over S1/S2 og R1. Du må ha tatt disse før du kan ta R2.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jo forstår dette. Kanskje jeg ikke var tydelig nok. Det jeg lurer på om er mulig er å

ha S1+ S2, noe som tilsvarer R1, for så å ta R2 og at karakteren i R2 kommer

inn på vitnemålet, slik som S1 og S2 karakterene. Evt. om det går an å sende karakteren

i R2 som et tilleggsdokument når jeg søker meg inn på et studie.

Lenke til kommentar

Ifølge Utdanningsdirektoratets rundskriv 1/2014 om fag- og timefordelingen i Kunnskapsløftet kan man ikke kombinere S- og R-matte. Det vil si at du kan ha S1+S2, R1+R2, eller S1+S2+R1+R2, men ikke S1+R2, R1+S2, eller S1+S2+R2.

 

Du kan heller ikke få R1 gratis ved å ta R2-eksamen som privatist, slik man kan gjøre for språkfag.

Endret av krikkert
Lenke til kommentar

Jo forstår dette. Kanskje jeg ikke var tydelig nok. Det jeg lurer på om er mulig er å

ha S1+ S2, noe som tilsvarer R1, for så å ta R2 og at karakteren i R2 kommer

inn på vitnemålet, slik som S1 og S2 karakterene. Evt. om det går an å sende karakteren

i R2 som et tilleggsdokument når jeg søker meg inn på et studie.

 

Om du tar R2 som privatist kan du gå til skolen hvor du opprinnelig fikk vitnemålet for å få det oppdatert med din R2 privatistkarakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...