Gå til innhold

SIVING

Megafon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

S1 og S2 kvalifiseres som R1 ja. R2 må du ta. Så vidt jeg vet krever alle siv-ing. studier R2 og fysikk 1. Bachelor i feks. Bioingeniør derimot krever VANLIGVIS R1 og enten Fysikk 1 eller Kjemi 1eller Biologi 1. Hvis du tenker deg noe innenfor Bygg, Maskin, Elektro osv osv, kreves R1, R2 og Fysikk 1, typisk.

Skrevet

Er det da mulig å få r2 karakteren inn på vitnemålet, eller sende den til behandlende universitet/ høyskole som et tilleggsskriv?

Skrevet (endret)

Er det da mulig å få r2 karakteren inn på vitnemålet, eller sende den til behandlende universitet/ høyskole som et tilleggsskriv?

Jeg tror du blander R1 og R2 nå. R2 ligger et nivå over S1/S2 og R1. Du må ha tatt disse før du kan ta R2.

Endret av ahpadt
Skrevet

Jo forstår dette. Kanskje jeg ikke var tydelig nok. Det jeg lurer på om er mulig er å

ha S1+ S2, noe som tilsvarer R1, for så å ta R2 og at karakteren i R2 kommer

inn på vitnemålet, slik som S1 og S2 karakterene. Evt. om det går an å sende karakteren

i R2 som et tilleggsdokument når jeg søker meg inn på et studie.

Skrevet (endret)

Ifølge Utdanningsdirektoratets rundskriv 1/2014 om fag- og timefordelingen i Kunnskapsløftet kan man ikke kombinere S- og R-matte. Det vil si at du kan ha S1+S2, R1+R2, eller S1+S2+R1+R2, men ikke S1+R2, R1+S2, eller S1+S2+R2.

Du kan heller ikke få R1 gratis ved å ta R2-eksamen som privatist, slik man kan gjøre for språkfag.

Endret av krikkert
Skrevet

Jo forstår dette. Kanskje jeg ikke var tydelig nok. Det jeg lurer på om er mulig er å

ha S1+ S2, noe som tilsvarer R1, for så å ta R2 og at karakteren i R2 kommer

inn på vitnemålet, slik som S1 og S2 karakterene. Evt. om det går an å sende karakteren

i R2 som et tilleggsdokument når jeg søker meg inn på et studie.

Om du tar R2 som privatist kan du gå til skolen hvor du opprinnelig fikk vitnemålet for å få det oppdatert med din R2 privatistkarakter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...