Gå til innhold

AMD Chipset?...


Sealine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Umm hvilke tenker du på?

AMD lager vanligvis ikke chipsets.


Linux Kernel v2.6.0-test8 Configuration

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

 ┌────────────────────── AMD and nVidia IDE support ───────────────────────┐

 │ CONFIG_BLK_DEV_AMD74XX:                                                 │

 │                                                                         │

 │ This driver adds explicit support for AMD-7xx and AMD-8111 chips        │

 │ and also for the nVidia nForce chip.  This allows the kernel to         │

 │ change PIO, DMA and UDMA speeds and to configure the chip to            │

 │ optimum performance.                                                    │

 

De har tydeligvis laget noe i hvertfall... :shrug:

Kan jo ta et lite søk på AMD-7xx og AMD-8111?

Lenke til kommentar

Jepp, AMD lager chipset for dual Athlon MP systemer. Disse brikkesettene er gamle og yter ikke spesielt bra. Meget mulig de egner seg godt til serverløsninger der smp er viktigere enn høy minnebåndbredde, men i min arbeidsstasjon havner de hvertfall ikke, til det er de rett og slett for treige.

 

Ganske synd egentlig, at utviklingen av disse brikkesettene stoppet opp. Hadde ikke vært meg imot å kunne kjøre XP3200+ eller noe sånn i dual med 200Mhz FSB og DDR400. Det hadde vært gøy... ;)

 

- Judaz -

Lenke til kommentar
Jepp, AMD lager chipset for dual Athlon MP systemer. Disse brikkesettene er gamle og yter ikke spesielt bra. Meget mulig de egner seg godt til serverløsninger der smp er viktigere enn høy minnebåndbredde, men i min arbeidsstasjon havner de hvertfall ikke, til det er de rett og slett for treige.

 

Ganske synd egentlig, at utviklingen av disse brikkesettene stoppet opp. Hadde ikke vært meg imot å kunne kjøre XP3200+ eller noe sånn i dual med 200Mhz FSB og DDR400. Det hadde vært gøy... ;)

 

- Judaz -

 

Trodde AMD etterhvert la in sperre for å kunne kjøre dual XP fordi de hovedsaklig var interessert i at man skulle kjøpe MP-prosessorene til dual formål. Så de hadde vel uansett ikke tilrettelagt muligheten for dette hvis de hadde fortsatt å utvikle DP chipset...

 

edit: lurer forresten på om noen ikke klarte å kjøre dual XP gjennom litt modding... :)

Lenke til kommentar
Amd lagde 760-761-762 brikkene, og disse finnes i både dual og single systemer.

Det stemmer. Har et Abit KG7-RAID hovedkort som bruker AMD761 Northbridge og ViA686B Southbridge. Det mest stabile hovedkortet jeg har hatt pr. dags dato. Dette hovedkortet ble laget for Athlon med DDR. Men støtter AthlonXP opp til 2200+ tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...