Gå til innhold

Får ikke "reparert" xp.


Anbefalte innlegg

Når jeg i går skulle starte pcen fikk jeg en beskjed i oppstarten. Det stod noe om at jeg manglet en boot.ini fil. Jeg lot maskinen gå og jeg kom inn til innloggingen i windows, der fikk jeg nok en feilmelding. jeg kom ikke videre før jeg hadde trykt ok på meldingen og da restartet pcen, og problemet gjentok seg.

Jeg tenkte at jeg kansje kunne løse problemet med en windows xp cd. Jeg putter den i maskinen og booter på cden kommer inn i en meny og velger reparer windows xp. Alt funker helt fint helt til jeg må oppgi admin passord, men jeg har ikke et admin passord på pcen! jeg trykker enter, men det står at jeg har oppgitt feil passord.

 

-Er det noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre?, jeg vil helst ikke miste noe av det jeg har på hardisken, siden jeg har mye egen laget video matriale som jeg ikke har tatt backup av :oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mister ikke noe av det du har på harddisken selv om du installerer windows på nytt. Installasjonen overskriver _bare_ windows mappa og filene inni den.

 

Hvis du har mulighet til å komme deg til command prompt (DOS) vha. en oppstartsdiskett, så kopier denne (http://home.online.no/~palespen/boot.ini) filen til c:

Hvis ikke det hjelper bør du bare kjøre en ny windows installasjon.

 

edit: svært så vanskelig online-serveren skulle være :roll:

Lenke til kommentar

Var det ikke noe med å boote med en Windows 2000 Cd.gjennom den skal du få tilgang til det meste.. hvis du da vet hvilken fil Admin passordet ligger ( hvordan du finner det står sikkert på mange hacke sider, og når jeg først nevner slike sider så forklarer de sikkert bedre hvordan man gjør dette enn det jeg kan..) :yes:

Lenke til kommentar
Får ikke "reparert" xp.

[OFFTOPIC]

Det gjør visst ikke Microsoft heller :lol::lol::lol:

[/OFFTOPIC]

 

Hehe, kunne bare ikke dy meg :D

 

Hvis du har flere harddisker/partisjoner i systemet ditt kan du lage en ny Windows installasjon på en annen partisjon, og så kopiere alle de viktige filene dine før du sletter den gamle Windows installasjonen/partisjonen...

Lenke til kommentar

ikke for å bruke den moralske pekefingeren her, men:

 

Det er derfor man har alle brukerfiler på en annen partisjon enn windoze. Da kan man bare formaterei hytt og pine uten å bry seg om hva som går tapt. Dette forutsetter selvfølgelig at man er konsekvent i plsssering av ulike elementer: alt som er avhengig av os for å vike ligger på c: alt annet på en annen partisjon.

 

Sorry at det ikke hjelper deg for øyeblikket, men tenk over det nesten gang du setter opp fra scratch :)

Lenke til kommentar
ikke for å bruke den moralske pekefingeren her, men:

 

Det er derfor man har alle brukerfiler på en annen partisjon enn windoze. Da kan man bare formaterei hytt og pine uten å bry seg om hva som går tapt. Dette forutsetter selvfølgelig at man er konsekvent i plsssering av ulike elementer: alt som er avhengig av os for å vike ligger på c: alt annet på en annen partisjon.

 

Sorry at det ikke hjelper deg for øyeblikket, men tenk over det nesten gang du setter opp fra scratch :)

 

Mhm... :yes:

 

Kunsten er å lage oppsettet sitt sånn at man har minst mulig viktige ting på C:! Alt jeg har av filmer, musikk, iso'er, programmer etc. har jeg på separate partisjoner. Man kan peke "My Documents" til akkurat den mappen man vil, ergo kan må også ha denne et annet sted enn på C: Det eneste jeg har på C: som jeg alltid må kopiere før jeg formaterer er Favoritter og adresseliste i Outlook Express!

Lenke til kommentar

Problemet ditt kan løses slik:

-Start maskin med winXp cd i cd/dvd-spiller. Da vil installasjonsprogrammet for win xp starte.

-Velg så å installere xp (ikke repair).

-Istallasjonsprogrammet vil da (forhåpentligvis) finne ut at du har en versjon av windows fra før av og vil tilby et "repair alternativ" som ikke krever admin passord.

 

gl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...