hemo Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Hei! Eg sliter med å få satt rett css-detaljar for å styra innrykket på punktene mine... kan nokon peika i rett retning eller gje gode svar? <ul> <li>Test</li> <li>Tast<ul> <li>Under1</li> <li>Under2<ul> <li>Under-under1</li> <li>Under-under2</li> </ul> </li> <li>Under3</li> </ul> </li> <li>Tust</li> </ul> Her blir punktene tilfeldig plassert innover på sido (og alt for langt) <ul style="margin-left: 8"> <li>Test</li> <li>Tast<ul> <li style="margin-left: -30">Under1</li> <li style="margin-left: -30">Under2<ul> <li style="margin-left: -30">Under-under1</li> <li style="margin-left: -30">Under-under2</li> </ul> </li> <li style="margin-left: -30">Under3</li> </ul> </li> <li>Tust</li> </ul> Var detta litt på tryne?
magikern Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 ul { margin: 0px; padding: 5px; } ul li { margin-bottom: 4px; } ul ul { margin: 1px; padding: 1px; } ul ul li { margin: 0px 0px 0px 15px; padding: 0px; } ul ul ul { margin: 3px; padding: 3px; } ul ul ul li { margin: 0px 0px 0px 25px; padding: 0px; } blir vel noe sånt noe trur jeg...
hemo Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Skrevet 19. oktober 2003 Veldig bra! Det her var kjekt! ..eg har no det her i min css-fil: ul { margin: 8px 0px 8px 0px; padding: 0px; } ul li { margin: 0px 0px 0px 18px; } ul ul { margin: 0px; padding: 0px; } ul ul li { margin: 0px 0px 0px 15px; padding: 0px; } ul ul ul { margin: 0px; padding: 0px; } ul ul ul li { margin: 0px 0px 0px 15px; padding: 0px; } og blei ganske nøgd med måten unummererte lister fungerer på. Kan eg endra avstande mellom punktet og teksten også? Kan eg definera punkttype i form av å skulle beskriva det? Kan eg definera punkttypen i form av å peika på ein eller fleire .gif-filer?
magikern Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 se her for mer info: http://www.w3schools.com/css/css_list.asp
hemo Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 (endret) <snip> Endret 20. oktober 2004 av hemo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå