Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VG2: 4 i fysikk1. Burde fått 5? Eller?


Anbefalte innlegg

Trodde jeg postet en tråd for noen timer siden?.. hmm. Prøver igjen.

 

Jeg har fått 4 - fire - i fysikk1, jeg går VG2. Problemet her at jeg syntes jeg fortjener 5 - fem.

 

Vi har hatt 5 forskjellige prøver, en halvdagsprøve, elevundersøkelser, lekseprøver og framføringer:

Kapittel: 1,2,3

Karakter: 4/5

 

Kapittel: 4

Karakter: 5

 

Kapittel: 5,6

Karakter: 3+

 

Kapittel: 7,8

Karakter: 5/4

 

Kapittel: 9

Karakter: 5+

 

Her er noen prøver dobbelttimer, og noen er enkelttimer.

 

Halvdagsprøve. (3timers)
Gikk på kompetansemål fra kap 6,7,8,11,12. Jeg fikk ca 5 på oppg fra 11,12, mens jeg fikk ca 3 på spm fra 6,7,8.

Karakter: 4

 

Muntlig presentasjon (10-15min)

Kap 10 og 13. Snakket helt fritt fra manus, faglærer var imponert.

Karakter: 5

 

Elevundersøkelser. (8stk)
Alle rapportene var på 700+ ord, vi hadde 8 stykker, alle vurdert til høy kompetanse (5-6)

Karakter: 5

 

Lekseprøver: (2stk)
Veldig små. En liten oppg. En stryk, og en 4.

Karakter: 3

 

Muntlig aktivitet:
Karakter: 4

 

Fikk tilbud om å ta opp kap 7og8. Fikk 4+ på denne prøve. (Dette som trakk ned halvdagsprøve, og kapittelprøve?)

 

Hva syntes dere, kjære forumister?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at du fortjener en 4'er. Det er totalt 13 kapitler. Du har kun fått en klar 5'er i fire av disse. De andre karakterene er alt fra 3 til 4/5. Jeg vil ikke si at dette er nok til en 5'er. Når det også kommer til halvdagsen så ligger du jo også på en 4'er, også da du tok en ekstravurdering. Dette er en bekreftelse på at du ligger på karakteren 4.

 

Jeg synes du skal ta deg en kikk på kompetansemålene. Her vil du også se at enkelte kapitler teller mer enn andre.

Lenke til kommentar

Å håpe på en femmer med dette grunnlaget er nok å ta litt hardt i. Da har du samme karakter som de som har kun femmere, og i tillegg et par seksere, og det blir litt feil. Nå husker jeg ikke om det står pluss og minus på vitnemålet fra vgs., og gjør det ikke det, vil en femmer her etter min mening gi feil inntrykk.

Endret av RaidN
Lenke til kommentar

Å håpe på en femmer med dette grunnlaget er nok å ta litt hardt i. Da har du samme karakter som de som har kun femmere, og i tillegg et par seksere, og det blir litt feil. Nå husker jeg ikke om det står pluss og minus på vitnemålet fra vgs., og gjør det ikke det, vil en femmer her etter min mening gi feil inntrykk.

 

Kun hele karakterer.

 

Du viser kun på 4 kapitler og 1 elevundersøkelse at du ligger 5. Resten av karakterene er svakere, noen helt ned på 3 og med en halvdagsprøve på 4 er 4 en helt grei vurdering i mine øyne. Selvfølgelig er den sur, men rettferdig sett virker det ikke som din kompetanse er høy nok til karakter 5.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...