Gå til innhold

Katte-drap på Robinson


d1nosaur1984

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men BonzaiKitten er festlig, alltid noen som gaar paa den... som vi ser.

M.m. bildet er manipulert så er det dyreplageri, (når du trøkker en katt inn i en liten boks) samme hvor lenge det er. At slikt selges i utgangspunktet har jeg aldri vurdert som sant, men tror ikke bildene er manipulert. (ikke det at jeg har studert de så nøye)

 

Det finnes folk som putter katterunger i glass, stapper eit rør i munnen for mat og eit rør i rompa for avføring. sånn at når kattene vokser så former skjelletet seg etter flasken/glassboksen og katten blir firkantet. Dette blir utrolig nok sett på kunst blandt noen skrudde folk,

som bruker dette i huset.

 

AAARG! :evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
/me slår følge med esk, og forlater forumet grunnet fjortissinvadering. Det som en gang var et kvalitetsforum er ikke lenger hva det var, og derfor takker jeg for meg slik som flere andre har gjort i det siste.

 

:cry:

 

Det ser ut som mr.Crunch feiger ut

 

kansje han følger mitt råd for og slippe folk som oss

 

Det finnes en måte

Trykk på X en i det høyre hjørnet av skjermen.

Slå så av datamaskinen.

Gå til nermeste butikk og kjøp hermetikk nok til ca et halvt år.

Gå så hjem og find et lite mørkt rom. (et kott passer fint)

Om det ikke er innlagt vann i romm et så få det gjort snarest eller gå til nærmeste butikk og kjøp nok vann for ca et halvt år.

Ta alt hermetikken og vannet og sett deg inn i det mørke rommet.

Sitt der i ca et halvt år og tro at du altid har rett samme vor dumt det du sier er.

Etter et halvt år nåt maten og vannet er slutt går du ut igjen.

Gjenta så prosesen.

 

:green:

Lenke til kommentar
Å slakte er vel generelt sett greit mener jeg. Vi er jo som tidligere nevnt Rovdyr, og da faller det seg naturlig å slå ihjel for å spise.

Mange hevder at det er naturlig for mennesker å spise kjøtt: Når dyr spiser hverandre, må også mennesket kunne spise andre dyr. De fleste rovdyr spiser imidlertid kjøtt bare når de må for å overleve, da kjøtt generelt er vanskeligere å få tak i enn plantekost. De dyr som kun spiser kjøtt har et tarmsystem som ikke aksepterer annen mat. Vi mennesker kan uten problemer leve rent vegetabilsk. Vår fysiologi er endog mer tilpasset et vegetarisk kosthold enn et kjøttrikt. Det er ikke mer naturlig for oss å spise kjøtt enn det er for en av våre nærmeste slektninger; gorillaen - som for øvrig lever på vegetabilsk føde.

 

hentet fra http://www.noahonline.org/infoark/vegetikk.htm

 

Om det stemmer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Det er ikke mer naturlig for oss å spise kjøtt enn det er for en av våre nærmeste slektninger; gorillaen - som for øvrig lever på vegetabilsk føde.

 

hentet fra http://www.noahonline.org/infoark/vegetikk.htm

 

Om det stemmer vet jeg ikke.

 

Bare det at gorilla også spiser kjøtt. Den jager mindre apekatter.

 

Ingen som har nektet på at menneske kan kun overleve på vegetabilsk føde. Det kan også gorillaen. Men allikevel velger begge arter også å spise kjøtt.

 

Noah burde oppsøkt en dyreekspert (eller som meg sett på discovery)

Lenke til kommentar

Vi er vel egentlig istand til å spise det meste når alt kommer til alt, men jeg holder en knapp på at vi egentlig er kjøttetere. Vi kan overleve på vegtabilsk føde, men vårt fordøylesesystem er så vidt jeg veit ikke godt tilpasset dette. Vi som art levde vel mest av jakt og fiske inntil de første jordbrukkulturene oppstod for 9-10K år siden.

Lenke til kommentar

Nei, som jeg sa er vi skapt til å spise det meste. Alt vi kommer over er potensiell mat dersom det ikke finnes alternativ. Vi er ikke egnet til å spise gress og lignende plater. Fordøyelsesystemet vårt er ikke i stand til å få noe særlig næring ut av det. Vi bør ha et sammensatt kosthold basert på både animalske og vegetabilske næringskilder.

 

Edit: skriveleifer

Lenke til kommentar
Tja, ser man på tennene våre, så er det vel tenner beregnet på drøvtygging, altså ikke kjøtteter tenner. En ting er hvertfall sikkert. Det er fullt mulig å overleve på bare vegetabilsk føde, men det er ikke mulig å leve sunt på bare animalsk føde (mulig med unntak av fisk?).

 

Vel. Dette er vel en sannhet med store modifikasjoner. Din jeksler er bygget for å knuse. Men dine fortenner er beregnet for å kutte. Rent tannmessig skulle det alltså bety at menneske er beregnet for begge.

 

Og angående at man skal kun leve sunt ved vegetabilsk føde er også en sannhet med store modifikasjoner. For å leve sunt med vegetabilsk føde må man variere ekstremt i sin diett. Veggiser her i Norge har kun i de siste tiårene hatt mulighet til å ha et sunt kosthold, om du skulle ha prøvd det stuntet for 50 år siden, hadde du ikke hatt mulighet til å skaffe deg nok næringsstoffer ved kun å bruke varer som var tilgjengelig i Norge.

 

Mennesket ble kjøtt- og vegetarspiser pga de to utfoldet hverandre perfekt på allesteder på denne kloden. Der det var lite av et kjøtt som hadde en spesiell næring kunne man som regel finne noe i planteriket. Og omvendt.

 

Dette er et av de store dilemmane som blant annet NOAH glatt overser.

 

Edit:

Synes også denne er litt fin (tatt fra Noah-linken)


Mange hevder at det er naturlig for mennesker å spise kjøtt: Når dyr spiser hverandre, må også mennesket kunne spise andre dyr. De fleste rovdyr spiser imidlertid kjøtt bare når de må for å overleve

 

Altså, mennesker spiser ikke for å overleve?

 

Og hvem hevdet at mennesker ikke er rovdyr?

Når jeg tar kniven i en blomkål (meget godt btw) så gliser jeg. På samme måte om det ligger en saftig biff under kniven.

 

En annen direkte feil i Noahs argumentasjon er at dyr spiser hverandre. Har du noen gang sett en tiger spist en tiger? En elg spise en elg? En ulv spise en ulv?

Dyr spiser andre arter. Som regel. Kanibalisme finnes i dyreriket også (inkludert mennesker).

Lenke til kommentar

denne tråden er altfor lang

 

dersom det ikke er nevnt tidligere:

 

1. Han som drepte katten er oppvokst et sted i asia hvor katt er en "naturlig" del av kostholdet. utrolig hvor tette folk er når det gjelder tabloidnyheter. man må sette seg litt mer inn i en sak enn å bare lese vg for så å utbasunere.

 

2. Til dere som kaller dette dyreplageri, dere bør f*** meg være veggiser hele gjengen hvis dere kaller dette dyreplageri.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå gå så langt som å si at omtrent allt kjøtt jeg spiser er resultatet av dyreplageri. Jeg prøver å være bevisst på hvor kjøttet kommer fra, men det er pokker meg ikke bare enkelt.

 

Meneh, HVOR kom den katten fra egentlig? Er ikke Robinson på en øde øy? Og om det da levde katter der, ville ikke katten da vært vill, og ikke nærmet seg leiren? Bor det mennesker på øya som holder katt som kjæledyr? Kan det være at katten er sendt inn av TV-crewet?

Lenke til kommentar
Jeg vil nå gå så langt som å si at omtrent allt kjøtt jeg spiser er resultatet av dyreplageri.

 

Javel. Dog er jeg uenig.

 

Jeg prøver å være bevisst på hvor kjøttet kommer fra, men det er pokker meg ikke bare enkelt.

 

Den dagen du spiser dyr som er døde fra fødsel og gjennom sitt "liv" kan du, og kun da, få fred med deg selv.

 

Meneh, HVOR kom den katten fra egentlig? Er ikke Robinson på en øde øy? Og om det da levde katter der, ville ikke katten da vært vill, og ikke nærmet seg leiren? Bor det mennesker på øya som holder katt som kjæledyr? Kan det være at katten er sendt inn av TV-crewet?

 

Farmen holder til langt ute i havgapet sies det. Bor det mennesker i havgapet?

Lenke til kommentar

jeg vil bare si som så: hadde jeg vært skikkelig uthungret så ville jeg ikke nølt med å sette macheten i en katt! det er et hogg over nakken det, så absolutt ikke dyreplaging!

 

dyreplaging er når dyr pines og det blir brukt unødvendig lang tid og for vonde metoder i slakting og oppdrett.

tviler på at katten i robinson syntes det var vondt å bli hogd hode av :)

den døde no momentant som de fleste andre dyr som bli slaktet...

Lenke til kommentar

tviler på at katten i robinson syntes det var vondt å bli hogd hode av :)  

den døde no momentant som de fleste andre dyr som bli slaktet...

Ja, bortsett fra de som dør under transport, de som lever innesperret i små båser hele livet, de som blir kastrert uten bedøvelse, de som lever hele det korte livet sitt tettpakket sammen med tusenvis av andre dyr i sin egen avføring. Joda, de fleste dyr som blir slaktet dør momentant uten smerte og tortur.

Lenke til kommentar

hadde katten noen eier? Å verdsette dyr er vel vanskelig. alle dyr som mennesker er vel verd ut i fra eget synspunkt.

 

Er ikke noe farlig å ete en katt så lenge ikke det har skade for pårørende.

om det er hund katt gris eller ku spiller ingen rolle etter min mening. Men er det noens katt syns jeg det var merkelig oppførsel. Barnslig oppførsel er et vel.

Følelsen av å like at andre har det vont er noe av det samme som katta som leiker med musa/leikesloss med hverandre. altså lære hvordan å sloss.

Hvorfor at noe skal lide er rart. Men jeg tror det er en grunn til alt og såkalt ondskap tror jeg ikke på.

 

har foresten 3 katter selv og er glad i de alle. Hadde noen skada katta mi hadde jeg nok fort glemt all logisk tenkning og klikka i vinkel på de. selv om de var barn som har denne naturlige følelsen.

 

snakka med en anen fyr her på forumet angående menneskes oppførsel for å bekrefte mine teorier. han gikk på en skole der de tok opp slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...