Gå til innhold

GUIDE: Commodore 64 (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Jeg har Commodore Vic 20 og 64 med både kassettspillere og 1541 diskettstasjoner.

 

Når jeg skal laste noe fra diskett, skriver jeg bare LOAD "$",8 der dollartegnet brukes for å sjekke diskettens innhold, eller jeg kan skrive inn programnavnet om jeg vet hva som er på disketten.

Jeg har aldri behøvd å skrive LOAD "$",8,1

 

For å laste inn noe fra kassett holder det å skrive LOAD eller trykke inn en tastekombinasjon:

RUN/STOP +SHIFT.

Da står det "PRESS PLAY ON TAPE", og jeg må trykke Play-knappen på kassettspilleren.

 

Det er nok mange muigheter. Jeg har ikke pleid å ha to diskettstasjoner tilkoblet samtidig.

Jeg tror alle diskettstasjoner er designet for å være nummer 8, og du må kutte en bane på kretskortet inni for at den skal bli enhet nummer 9 i stedet. Det må du gjøre for å bruke begge samtidig.???

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trengte ikke bruke datasette-spilleren til Commodore, kunne bruke hvilken som helst kassettspiller med line out eller phones-utgang.

 

Hvordan kobler du en normal kassettspiller til Commodore 64?

Det har jeg aldri gjort. Jeg har Commodore-kassettspiller som kobles til med flat kontakt. ingen volumkontroll og slikt.

 

Jeg har hørt om andre maskiner fra åttitallet som bruker alminnelig kassettspiller, men visste ikke at det gik an med C64.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...