Gå til innhold

Har dere blitt svindlet? og hvordan ordnet dere opp?


Anbefalte innlegg

har seg slik at jeg kjøpte noe moped deler av en kar, forskuddsbetalte 2500 og har ikke fått noe eller hørt noe 3 uker etterpå.

har ringt utallige ganger og tlf ringer men han tar den aldri.

har hus tlf nr og har ringt å snakket med hans mor flere ganger, hun sier hun skal få han til og ringe meg straks men det skjer aldri. og hver gang jeg spørr etter han er han ute...

 

lurer på om dere har blitt utsatt for lignende og hva gjorde dere?

 

mvh Anders.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer det ikke noe, så ringer du igjen. Og moren vil da sikkert si som hun har gjort tidligere at han ikke er inne. Da møter du opp på døren med balltre. Det er greit å ha noen kompiser i ryggen under en slik operasjon men det er ikke nødvendig.

 

Møt altså opp på døren, forlang pengene, eller noe i pant :yes: Ta feks tv eller noe... Her gjelder det å ikke backe ut uansett, da får du aldri penga igjen...

Lenke til kommentar
Skjer det ikke noe, så ringer du igjen. Og moren vil da sikkert si som hun har gjort tidligere at han ikke er inne. Da møter du opp på døren med balltre. Det er greit å ha noen kompiser i ryggen under en slik operasjon men det er ikke nødvendig.

 

Møt altså opp på døren, forlang pengene, eller noe i pant :yes: Ta feks tv eller noe... Her gjelder det å ikke backe ut uansett, da får du aldri penga igjen...

 

bor langt unna. ellers god ide.

Lenke til kommentar

Har jo vært ute for noen tilfeller om småtterier (par 100 og sånn ).

Og det jeg har erfart, er at noen har satt seg i hodet at de skal

svindle deg, er de håpløse å ha med å gjøre.

Ofte nytter skikkelig hardt mot hardt. Vær bestemt, det nytter

hvertfall aldri å pjatte med sånne det vet jeg.

 

En gang for lenge siden var jeg oppe i noe med et større beløp.

Det var kr 2600.

En fyr rygget på meg og laget bunk i panseret ++.

Vi ble enige om at jeg bare fikk navn og adresse, så skulle verksted bare sende ham regning.

Alt da jeg kom til verkstedet forsto jeg det var dumt. Jeg hadde gjort

det motsatt vei før, men da var det en jeg kjente.

Men verkstedet gikk likevel med på det. Lenge etter fikk jeg telfon fra dem at fyren ikke betalte, og jeg måtte ordne opp.

Hos forsikringen sa de at jeg måtte kontakte ham for å få ham til å skrive på en skademelding før de kunne hjelpe meg.

Typisk jeg også fikk bare tak i andre på telefonen. Han var "aldri tilstede". Men jeg klarte å lure ham med å si at det var dukket opp noe viktig/alvorlig som bare kunne sies til ham.

Da kom han, og sa at han aldri ville betale fordi han mente regn. var for stor, ognektet å skrive skademelding for han hadde trodd dette skulle gjøres på annen måte, at han

kunne fått tak i private til å gjøre jobben bla bla bla..

Han nektet også å møte sammen med meg oppe hos verkstede, for

snakke om dette med prisen og hva som var blitt gjort osv (noe verkstedfolka tilbød)

Da jeg fortalte dettetil forsikr. sa de at jeg bare kunne skrive

en skademelding selv, og så ville regningen bli betalt fra et eget fond

som forsikrs. hadde for slike saker.

Lenke til kommentar

d eneste som har skjedd med meg er at en fyr lånte et pc spill av meg og sa han skulle komme tilbake med det etter 2 uker.

da de hadde gått, glemte han det vær dag helt til dagen da han sa han hadde gitt det til meg for lenge siden.uten at jeg hadde fått noe spill :grumpy:

har ennå ikke fått spillet tilbake....

ikke noe big deal men du blir jo ganske irritert...

Lenke til kommentar

Hvor gammel er han? Hvis han ikke er myndig forlanger du at moren

hans skal betale deg tilbake beløpet. I annet fall sender du skriftlig beskjed om at du hever kjøpet. Hvis han ikke da betaler tilbake pengene innen en frist DU setter kan du så vdit jeg forstår sende saken til inkasso. Dette koster deg noen kroner utlegg, men det er det vel strengt tatt verdt...

 

Eventuelt kan du prøve forliksrådet. Litt billigere og snillere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blitt svindla et par ganger på magictraders.com. Det er et nettsted der man kan bytte magic the gathering kort. Byttet med en fra Canada og jeg sendte han kort først.. mottok ikke noe tilbake og da jeg sjekket forumet en uke senere var han bannet for å ha svindla andre og.. Klarte aldri å ta kontakt med personen igjen, og jeg mistet kort for ca 600kr..

 

Den andre gangen byttet jeg med en fra Singapore, og jeg sendte rekommendert så jeg kunne sjekke om personen hadde hentet kortene på posten eller ikke.. fikk ikke noe tilbake der heller så da sjekket jeg opp, og personen hadde hentet de. Søkte på politistasjoner i nærheten av stedet der han bodde og fant en. Ringte og fikk fortalt de på begrokkent engelsk at han ikke hadde levert. Så fikk jeg hjemnummeret av politet og ringte faren hans! Da fikk saken fortgang hehe. Kortene jeg skulle ha kom i posten en uke senere.

 

Så om man blir svindlet er det bare å stå på, det lønner seg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Blitt svindla et par ganger på magictraders.com. Det er et nettsted der man kan bytte magic the gathering kort. Byttet med en fra Canada og jeg sendte han kort først.. mottok ikke noe tilbake og da jeg sjekket forumet en uke senere var han bannet for å ha svindla andre og.. Klarte aldri å ta kontakt med personen igjen, og jeg mistet kort for ca 600kr..

 

Den andre gangen byttet jeg med en fra Singapore, og jeg sendte rekommendert så jeg kunne sjekke om personen hadde hentet kortene på posten eller ikke.. fikk ikke noe tilbake der heller så da sjekket jeg opp, og personen hadde hentet de. Søkte på politistasjoner i nærheten av stedet der han bodde og fant en. Ringte og fikk fortalt de på begrokkent engelsk at han ikke hadde levert. Så fikk jeg hjemnummeret av politet og ringte faren hans! Da fikk saken fortgang hehe. Kortene jeg skulle ha kom i posten en uke senere.

 

Så om man blir svindlet er det bare å stå på, det lønner seg!

jepp, etter masse snakk med mor og får sendte pjokken meg delene.

'var i elendig stand men hva kan man forvente av en svindler... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...