Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

virus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette er ikke så mye med data å gjøre men er det noen her som har fått noen telefoner fra Telenor om noe virus på adsl linja deres ??

 

ps: TELENOR SUCKS

 

Prøver du å være morsom, eller er det noen som driver med deg? Et virus kan ikke ligge i linja, den er et programm, og kan som andre programmer ikke ligge i en linje/kobberkabel/fiberoptisk kabel. Den må ha et minne å ligge i, enten rom eller ram, være seg disker/flash/cd/ram, som alle er minnetyper som kan oppbevare/lagre data.

Lenke til kommentar
ps: TELENOR SUCKS

 

Veldig modent.

 

Prøver du å være morsom, eller er det noen som driver med deg? Et virus kan ikke ligge i linja, den er et programm, og kan som andre programmer ikke ligge i en linje/kobberkabel/fiberoptisk kabel. Den må ha et minne å ligge i, enten rom eller ram, være seg disker/flash/cd/ram, som alle er minnetyper som kan oppbevare/lagre data.

 

Regner med det han mener er om noen har fått telefoner fra Telenor om at det er mye virusTRAFIKK på linja. Det vil si en oppkoblet pc som pumper ut virus/virusmail via ADSL-linja. Så veldig vanskelig var det ikke å skjønne vel. Eller var det bare for å kverulere?

 

Uansett, jeg har hørt om at det har skjedd, men aldri opplevd det selv, og kjenner ingen som det har skjedd til. Mulig bare rykte. Hvem vet?

Lenke til kommentar
Regner med det han mener er om noen har fått telefoner fra Telenor om at det er mye virusTRAFIKK på linja. Det vil si en oppkoblet pc som pumper ut virus/virusmail via ADSL-linja. Så veldig vanskelig var det ikke å skjønne vel. Eller var det bare for å kverulere?

 

Hvis telenor ringer å sier ifra, regner jeg med at de sier hvordan en fjerner virusene. Det er ikke alle ADSL brukere som kan det. Men det er anbefalt og laste ned og kjøre:

 

adaware og spybot (søk på download.com)

 

I tillegg bør du ta en virus sjekk. Hvis du har en virus sjekker last ned de siste signaturfilene og kjør. Ellers kan du laste ned en freeware sjekker (mener det finnes noen slike) eller bruke en virus sjekker på nettet. feks housecall. (søk på google)

Lenke til kommentar
dette er ikke så mye med data å gjøre men er det noen her som har fått noen telefoner fra Telenor om noe virus på adsl linja deres ??

 

ps: TELENOR SUCKS

 

Har ikke hørt at de ringer, men de sender mail og stenger linja hvis folk ikke får stoppet virusene de har.

Har du blitt oppringt?

Og angående den siste kommentaren din så er rådet og velge en annen ISP.

Lenke til kommentar

Det er veldig inn for tiden å ikke like Telenor, og tydeligvis henger du deg på den trenden. Grow up...  :roll:

 

Enig.

Syntes det er så utrolig teit at alle liksom skal hate telenor. Syntes faktisk ikke de er så dårlige jeg

 

 

jeg er faktisk enig med at telenor er gode med leveringen av adsl linje. det som suger med de er service som er treg som F***!! ikke noe annet!!

Lenke til kommentar
ps: TELENOR SUCKS

 

Veldig modent.

 

Prøver du å være morsom, eller er det noen som driver med deg? Et virus kan ikke ligge i linja, den er et programm, og kan som andre programmer ikke ligge i en linje/kobberkabel/fiberoptisk kabel. Den må ha et minne å ligge i, enten rom eller ram, være seg disker/flash/cd/ram, som alle er minnetyper som kan oppbevare/lagre data.

 

Regner med det han mener er om noen har fått telefoner fra Telenor om at det er mye virusTRAFIKK på linja. Det vil si en oppkoblet pc som pumper ut virus/virusmail via ADSL-linja. Så veldig vanskelig var det ikke å skjønne vel. Eller var det bare for å kverulere?

 

Uansett, jeg har hørt om at det har skjedd, men aldri opplevd det selv, og kjenner ingen som det har skjedd til. Mulig bare rykte. Hvem vet?

 

Nei, jeg kverulerer ikke. Når jeg svarer, svarer jeg ut fra det som blir gitt av opplysninger i posten, det er ikke min oppgave å prøve å gjette meg til alt mulig annet som man kan finne mellom linjene. Da er det forfatteren sin oppgave å være tydelig i det man vil formidle. Telenor logger nok hva pakkene inneholder, men jeg tviler på om de har mulighet til å sjekke om det er du som sender pakkene, eller om det er et prog (virus) som sender dem. Hva en maskin pumper ut som du sier, er revnende ligegyldig, du har jo bare til rådighet den kapasiteten du betaler for, og den kan du bruke fult ut 24/7/365. Hvis du derimot genererer virusmail, og de finner dem i mailserverne, kan du få en påminnelse/advarsel om å få kontroll på det, slik at du ungår at de stenger deg ute. Men det er noe helt annet, det er ikke på linja, det er i serverne de kan finne slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...