Gå til innhold

Verdens største spillsamling er til salgs!


Anbefalte innlegg

Enig der. Jeg følger Youtube-kanalene til en del storsamlere av spill og det hender så og si aldri at de fullfører et spill de har kjøpt, med mindre det kan rundes på en ettermiddag. Vanligvis kjøper de et nytt spill, blir kjempebegeistret og spiller det i noen timer, og så er det videre til noe nytt. Jeg "samlet for å samle" for noen år tilbake selv, men jeg kuttet det ut fordi det var frustrerende å ha så mange spill jeg aldri ville få tid til å spille. Nå kjøper jeg kun spill etterhvert som jeg fullfører dem og det er langt mer givende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

 

Niice.

 

Dog, tipper det er mye mulig det er de med over 11 000 spill på maskinen sin. Sikkert også i mint condition, hvor bitsene er uforandret. :wee:

Fysiske spill er no dritt og alle PC-spill jeg har kjøpt har blitt kastet for lengst (rent fysisk). Nå er alt lagret digitalt gitt. Synd jeg ikke kan gjøre det med N64/PS2/Wii/NES-spillene. (å bruke emulator funker ikke like bra)

Det er det dummeste jeg har hørt, en ekte gamer og spill samler har spillene i fysisk kopi. Emulator er noe tull og det er tyveri, når du bruker emulator spiller du spill som egentlig koster penger helt gratis og da tjener ikke dem penger. Emulatorer burde vært forbudt...

Nei. En samler er en samler, uavhengig av hva han samler på. En ekte gamer (lol forresten) er en som til stadighet spiller. ;-)

Hvordan er man en samler visst man ikke har spilla i fysisk kopi?

 

Ekte gamer er vell en som klarer å leve seg inn i spillet og har passion for det?

Lenke til kommentar

 

 

 

Niice.

 

Dog, tipper det er mye mulig det er de med over 11 000 spill på maskinen sin. Sikkert også i mint condition, hvor bitsene er uforandret. :wee:

Fysiske spill er no dritt og alle PC-spill jeg har kjøpt har blitt kastet for lengst (rent fysisk). Nå er alt lagret digitalt gitt. Synd jeg ikke kan gjøre det med N64/PS2/Wii/NES-spillene. (å bruke emulator funker ikke like bra)

Det er det dummeste jeg har hørt, en ekte gamer og spill samler har spillene i fysisk kopi. Emulator er noe tull og det er tyveri, når du bruker emulator spiller du spill som egentlig koster penger helt gratis og da tjener ikke dem penger. Emulatorer burde vært forbudt...

Nei. En samler er en samler, uavhengig av hva han samler på. En ekte gamer (lol forresten) er en som til stadighet spiller. ;-)

Hvordan er man en samler visst man ikke har spilla i fysisk kopi?

 

Ekte gamer er vell en som klarer å leve seg inn i spillet og har passion for det?

 

Poenget er at en samlemani eller samling på fysiske kopier ikke har noe som helst med å være gamer.

 

Angående samling: Nå vet jeg ikke helt hvordan det er å være en hardbarka samler (muligens fordi jeg ikke ser helt tankegangen), men er det noen begrensning på om det er fysisk spillmedium eller lagret digitalt? Hvorfor kan man ikke samle på spill digitalt?

 

Personlig synes jeg det er en sjarm over store digitale foldere med spill, musikk og filmer, samt det å sortere dem, dele dem på nettverket, eller ordne litt ekstra sikkerhet for dem (RAID)/Backup. Så jeg ser ikke helt i veien for at noen som kanskje var mer ekstrem på samlinga, fint kunne vært en digital samler som alt annet fra frimerker til fysiske spill.

 

Ingenting som slår noe så herlig som en rekke med små lunkne harddisker, stappfulle av informasjon, som koser seg i dit barme kabinett, og lager lave, søte, små knitrelyder for å vise at de har det bra og fortsatt lever. :love::grin:

 

I sterk kontrast med en livløs, ripete, støvete og død plastikkplate som bare ligger der å tar opp plass. :sick:

 

Ja, jeg tipper han samleren er dritt lei av spillene sine og allerede er på vei til å samle digitale kopier. :roll:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Dem får ikke riper om man tar godt vare på dem ;)

 

Har samlet i mange år og kjøpt alle mulige gamle spill jeg vil samle på. Jeg er stolt av samlingen min og det er ikke bare tilfeldige heller. Det er mange gode, gamle og noen litt sjeldnere spill her til Norge så det blir en fin liten arv jeg etterlater når jeg dør :)

 

Btw. Fleste av mine spill har ikke riper og det er jo fint å se på også den lille samlinga mi for meg og gjeste ;)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Vel, flott, selv om det fortsatt blir vesentlig mer praktisk, sikrere, raskere og bedre digitalt. :wee:

 

Du får håpe de etterlatte bryr seg om en slik samling. ;) Jeg kan ikke si noe om andre, men syens det er ekstra meningsløst å eie en samling du ikke selv har klart å samle. Og det er vel ikke alt for unormalt å selge/kaste alle mulige rare samlinger på ryddesalg/dødsbo? Jeg vet jeg har gjort det.

 

Dog vet jeg ikke helt om jeg tror på deg med at det ikke oppstår riper. Selv etter et titals ganger inn og ut av en DVD-rom/cover så oppstår det riper. Forsiktig eller ei.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Alt koker ned til at Andrull ikke forstår hvorfor noen ønsker å samle på gjenstander. De fleste samler til en viss grad på ett eller annet, og det trenger ikke ha noe med kvalitetene til den fysiske gjenstanden å gjøre :)

 

Kan vi gå videre nå?

Lenke til kommentar

Så det koker ned til det? Mitt poeng er jo omsider noe ala ditt eget. Ja at du kan samle på spill digitalt, og uten er en idot av den grunn.

 

Gå videre hvor? Noe nytt tema du har? Diskutere samling og spill er vel rimelig fulltreffer?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

At du gang på gang drar frem hvorfor det å samle på fysiske spill er dummere enn å samle på digitale kopier er bare trettende.

 

Folk samler på forskjellige ting. Jeg kan ikke fatte at noen samler på penner, men alikevell finnes det klubber for sånt. La de samle, så får du samle (eller ikke samle) på hva enn hjertet ditt begjerer :]

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Vel, flott, selv om det fortsatt blir vesentlig mer praktisk, sikrere, raskere og bedre digitalt. :wee:

 

Du får håpe de etterlatte bryr seg om en slik samling. ;) Jeg kan ikke si noe om andre, men syens det er ekstra meningsløst å eie en samling du ikke selv har klart å samle. Og det er vel ikke alt for unormalt å selge/kaste alle mulige rare samlinger på ryddesalg/dødsbo? Jeg vet jeg har gjort det.

 

Dog vet jeg ikke helt om jeg tror på deg med at det ikke oppstår riper. Selv etter et titals ganger inn og ut av en DVD-rom/cover så oppstår det riper. Forsiktig eller ei.

 

Folk vil alltid samle på spill fysisk visst man kan. Bare de som ikke har råda som laster ned fra nettet ;)

 

Og jeg har nesten ikke brukt eller i det hele tatt brukt fleste av spillene mine. Jeg har mange spill som jeg vet vil bli verdt litt i framtiden fordi det blir bare vanskeligere og få tak i pal versjoner av alle de gamle spilla så når jeg blir grå og gammel skal min film og spill samling gå til en samler som samler på slikt og vil ta godt bare på det :)

Lenke til kommentar

tidligere samlet jeg på spill, musikk, film og serier digitalt, hadde skikkelig mappestruktur og de største sharene på lanparty, men etterhvert så jeg vel at det ikke var hensiktsmessig, eller hadde noen verdi for meg å ha masse data som aldri kom til å å bli brukt.

Jeg lagrer fremdeles digitalt, men bare ting jeg ser for meg kommer til å bli brukt i fremtiden.

 

Dog er musikk noe jeg altid har lastet ned gratis, men de siste årene har jeg startet å samle på cd-er.

CD-er er kanskje et upraktisk format vil noen si, men det løser jeg ved å rippe alt til flac for så å sette dem i hylla.

Selvsagt, jeg samler bare på musikk jeg liker, ikke hva enn jeg kommer over.

Lenke til kommentar

At du gang på gang drar frem hvorfor det å samle på fysiske spill er dummere enn å samle på digitale kopier er bare trettende.

 

Folk samler på forskjellige ting. Jeg kan ikke fatte at noen samler på penner, men alikevell finnes det klubber for sånt. La de samle, så får du samle (eller ikke samle) på hva enn hjertet ditt begjerer :]

Nå gjør du deg veldig vanskelig. Enten det er ved å lese annenhver linje, eller fordi du har noen store fordommer på gang. JEG har ikke sagt at noen er dummere enn andre.

 

Min første setning og avsnitt var at samlingen var nice, det bør kanskje gi et hint?

 

Når det kommer til å spille spill så ER det mer praktisk digitalt, og hvorvidt det spiller noen rolle får man vurdere selv. For min del veier det tungt, da jeg er ingen stor samler generelt sett, selv om jeg i det små samler heller på maskinvare og digital info, samtidig som jeg liker å effektivisere ting. Om man ikke bryr seg, ja så bryr man seg ikke om det. Er det det samme som å si at andre er dumme, fordi jeg har en samling av spill på digital form? Såklart ikke. Med mindre man leter etter en krangel/er vanskelig.

 

Det vil alltid være forskjell i hvor praktisk forskjellige ting er å samle på.

Det er upraktisk å samle på store ting, måtte det være biler, hus, eller fysisk format (relativt i fohold til digitalt). Hvor imponerende samlingen er for folk flest, blir fort bestemt av mange ting. Måtte det være trynefaktor, pris på samlingen og gjerne hvor upraktisk og håpløst krevende den er. Dedikasjon er kanskje et viktig stikkord.

 

Jeg kan synes en samling er imponerende, samtidig som jeg kan synes den er idiotisk eller håpløs. Jeg selv kan ikke se for meg at jeg skulle samle på noe som ikke har noen funksjon, eller ikke er effektivit. Det er et viktig kriterie for meg, men garantert ikke et kriterie for andre osm skal bedømme prestasjonen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...