Gå til innhold

The Witcher 3-datoen er klar


Anbefalte innlegg

Shit!

 

 

Takker! :)

 

 

Dette gikk meg i hvert fall helt hus forbi.. Lurer på hvor mye jeg egentlig går glipp av, av alt jeg ser?! :p

 

Hehe, ikke takk meg. Takk en eller annen reddit-bruker som linket til alt dette. Jeg fikk heller ikke med meg dette på alle de gangene jeg har rukket å se den videon allerede:).

 

Her er musikken i all sin prakt hvis du vil høre det: https://www.youtube.com/watch?v=0Ccpv3mz4HI

 

Heldigvis deler de det ut til andre de som sitter og analyserer alt som vises. Så kan vi bare glefse i oss fruktene av deres arbeid:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Beklager at jeg blir i Trolle modus men Witcher 2 var en stor skuffelse for meg, føltes som et rent a til b konsoll spill der friheten var utrolig begrenset, minnet mer om Gods of War en et fritt RPG. Her tenker jeg hele veien i forhold til Witcher 1, serien tok feil vei for min del (på samme måte som Dragon Age)

 

Brent meg på direkte kjøp før også (Oblivion) så denne gangen skal jeg være litt forsiktig med direkte kjøp, finne ut om de pensler inn på "seriøse Pc gamere" eller et allround familie\konsoll marked for å selge mest mulig.

 

Men håper jo på at det tør å ta steget tilbake til Witcher 1 muligens helle litt mot spillmekanikken til Dark Souls :)

 

Hehe, må bare beklage altså. Ikke meningen å le av deg. Skulle heller ledd med deg. Men her var det voldsomt mye rart :D God of War? Seriøst? Og "seriøse PC gamere" og familie/konsoll marked? :D

 

Igjen beklager. Ikke pent å le av andre. Men her synes jeg det må være litt lov :)

 

 

Som du skrev så pent selv, det er ikke pent å le av andre men her syns jeg det må være lov å le av deg. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Lenke til kommentar

Din passive aggressivitet å forsøk på provokasjon er å ta å føle på. Før gjerne på et pr smileys til, jeg vet du kan finne fler om du vill.

 

Da du faktisk ikke har noen poenger i ditt svar eller noen annen mening en å provosere, er det null poeng i å la deg få "napp".

 

Ikke ta deg nær av Larzen hvertfall. Han spyr ut mye mer møkk til vanlig enn det du har gjort her.

Lenke til kommentar

Larzen Fluks, spesifiser nå hva dere synes er rart\morsomt eller ikke forstår så skal jeg forklare hva jeg mener til dere.

 

1) A til B spilling betyr at det ikke er et åpent spill, at man blir guidet fra A til B (tvært motsatte av sandkasse spill).

 

2) Konsoll spill er ofte forenklet med masse cutscenes + flotte Quick time events (som vell egentlig startet tilbake med Dragons Lair). Dette blir gjort for å lage spill til hele "famlilien" altså gjøre det kommersielt/enkelt.

 

3)Det minner om Gods of War av flere grunner (måten spillet er bygd opp på, gjelder selvsagt flere konsoll spill, det var bare 1 eksempel).. Ja det gjør det, Witcher 2 er utrolig linjært, samt har samme type Boss fighter i flere tilfeller med tilnærmet Quick time events, at det har jeg ingen problem med å nevne det igjen...

 

4)Dette gjelder Witcher 2 (ikke 1, som jeg synes var bedre)

 

Så i steden for å påpeke at det er hysteriskt morsomt det jeg skriver, pek på hva som er så rart, slik at jeg kan få en mulighet til å forklare...

 

For igjen, utover dette er det bare ren provosering dere to holder på med her.. Meningsløst.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg er jo verken LarZen eller Fluks, så vet ikke hva de reagerer på, men en ting jeg kan påpeke er at det ikke er særlig lurt å slenge rundt begrep som "seriøse pc-gamere" vs "allround/familie-konsoll", det gir inntrykk av at du mener det kun er PC som har seriøse gamere, og alt annet er bare allround/familiespill. Slike ting får deg til å virke veldig elitistisk, noe som igjen gir andre et negativt inntrykk av hele innlegget ditt.

 

1) A til B spilling betyr at det ikke er et åpent spill, at man blir guidet fra A til B (tvært motsatte av sandkasse spill).

Du har fått med deg at Witcher 3 er en stor åpen verden, faktisk større i skala enn Skyrim? Hvis lineæritet er noe du misliker så burde du jo se mest frem til Witcher 3, da det er det mest åpne i trilogien, by far.

 

2) Konsoll spill er ofte forenklet med masse cutscenes + flotte Quick time events (som vell egentlig startet tilbake med Dragons Lair). Dette blir gjort for å lage spill til hele "famlilien" altså gjøre det kommersielt/enkelt.

Ja det har de. Sånn i motsetning til hva da mener du? Hva skulle de hatt i stedet for cutscenes etter din mening? Tekstbasert formidling, slik som det ble gjort tilbake i forige årtusen?

 

Og igjen, det er ikke bare konsollspill som har det, det er noe som går igjen i alle moderne spill, pc inkludert.

 

3)Det minner om Gods of War av flere grunner (måten spillet er bygd opp på, gjelder selvsagt flere konsoll spill, det var bare 1 eksempel).. Ja det gjør det, Witcher 2 er utrolig linjært, samt har samme type Boss fighter i flere tilfeller med tilnærmet Quick time events, at det har jeg ingen problem med å nevne det igjen...

Greit nok at det har den typen boss-kamper som du nevner, men det er også så langt som sammenligningen med God of War går. De to spillene har helt annet fokus og helt annen stemning, de fungerer også på helt annen måte. Begge er lineært ja, men Witcher 2 er ikke i nærhten av God of War lineært. Lineæritet er heller ikke et trekk som er forbeholdt God of War, det er en teknikk som henger sammen med historiefokus, da sandkasse og historiefokusert er en kombo som er veldig vanskelig å få til å passe sammen. Som regel fungerer det heller dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et kritiskt svar med seriøs innhold\tilbakemelding, takk for det.

 

Nei, jeg har ikke hørt at Witcher 3 skal være mer åpent igjen. Derfor jeg skrev jeg skulle være mer forsiktig med kjøp å ikke feks havne med et "Dragon Age 2\Oblivion" spill igjen (ja Dragon Age hadde også stort konsoll preg selvsagt ikke minst meny systemet osv, men de dro den for langti Dragon Age2). Så om Witcher 3 skal være åpent, høres det lovende ut.

 

Poenget med Gods of War er at jeg synes Witcher 2 ga skikkelig konsoll spill føling (jeg kunne nevnt andre konsoll spill som muligens kunne passet bedre, selvsagt), for dem som foretrekker det er det selvsagt helt greit.

 

Igjen, i motsetning til Witcher 1 har Witcher 2 beveget seg mer mot konsoll markedet, det er slik jeg opplvevde Witcher 2. På samme måte som flere spill har gjort, for å selge mer på et større samt bredre konsoll marked.

 

Men ja, Witcher 3 ser\høres lovende ut så langt, men jeg venter med kjøp til jeg får både får sett og hørt hvordan det faktisk kommer til å fungere. Har for mange PC spill som samler støv allerede :).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

At det beveget seg mer mot konsollmarkedet er jo sant da, det kom jo på konsoll. Witcher 1 var derimot kun PC. Så det har du helt rett i. Er jo også trekk ved det jeg ikke likte, men synes det meste var greit. Var ikke like stor omvendelse som Dragon Age fra Origins til DA 2.

 

Her er gamplay demo de viste på E3, det gir bedre inntrykk av hvordan det fungerer. :)

 

Lenke til kommentar

Ja, får inntrykk av at man kan bevege seg fritt rundt på klippet, meste her virker lovende men håper ikke det er Quick time events vi ser antydninger til på slutten av klippet(?). Har et sterkt Ønske om faktisk spille spillene, så jeg liker dem åpne og vansklige (rettferdig vansklig, ikke vansklig pga grafikk glitching etc selvsagt) med så lite Cutscenes som mulig samt helt uten Quicktime events (helst). Liker å dra handlingen fremmover selv som feks Gothic(1-2 3)spillene har vært veldig flinke til.

 

Skal helt klart holde et øye med dette spillet videre.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...