Gå til innhold

Den store LG G3 tråden!


  

158 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe LG G3?



Anbefalte innlegg

Spørsmål/tips

Til dere som er mer bevandret i androidverdenen enn meg.

Har nå prøvd meg på LG G3 i 5-6 dager og fått lagt inn mine personlige innstillinger.

Det jeg mangler nå er en varsler om SMS ubesvart anrop.

Altså en app f eks, som tydelig gir beskjed om at en hendelse har skjedd. (innkommende sms og ubesvart anrop)

Gjerne også som viser digital klokke i bakgrunnen, når telefonen ligger i "dvale", selv om dette siste kanskje stjeler noe mer strøm.

I det daglige, så står tlf i ei hylle på jobben og jeg gidder ikke bestandig ta den med meg rundt.

Derfor er det kjekt å bare kaste et blikk på displayet, om noe har skjedd.

 

Finnes det noe å anbefale på google play, eller annet å anbefale?

Klokke i dvale finnes allerede. Dog kun når telefonen lader. Gå inn på innstillinger, skjerm, dagdrøm

Endret av maldonhavsalt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd å bytte fra Dalvik til ART enda? Virker litt spennende. Finner ikke ut hvor jeg skal gå for å komme inn i utvikler mulighetene på denne. Noen som kan hjelpe?

Gå inn på innstillinger -> Generelt (fane) -> og trykk på om telefonen.

Velg programvare informasjon, og tap seks-sju(?) ganger sammenhengende på versjonsnummer-teksten helt til du får beskjed at du er utvikler.

 

---

Bakdekslet får lett riper, ja. Jeg behandler telefoner veldig pent, men har nå fått riper allerede. :(

Jaja, det overlever man så lenge det ikke er på skjermen.

Venter og venter på Window Cicle-caset fra LG.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

 

Noen som har prøvd å bytte fra Dalvik til ART enda? Virker litt spennende. Finner ikke ut hvor jeg skal gå for å komme inn i utvikler mulighetene på denne. Noen som kan hjelpe?

Gå inn på innstillinger -> Generelt (fane) -> og trykk på om telefonen.

Velg programvare informasjon, og tap seks-sju(?) ganger sammenhengende på versjonsnummer-teksten helt til du får beskjed at du er utvikler.

 

---

Bakdekslet får lett riper, ja. Jeg behandler telefoner veldig pent, men har nå fått riper allerede. :(

Jaja, det overlever man så lenge det ikke er på skjermen.

Venter og venter på Window Cicle-caset fra LG.

 

Takker. Det virket fint. Skal prøve det senere i dag tenker jeg.(ART)

Lenke til kommentar

 

Spørsmål/tips

Til dere som er mer bevandret i androidverdenen enn meg.

Har nå prøvd meg på LG G3 i 5-6 dager og fått lagt inn mine personlige innstillinger.

Det jeg mangler nå er en varsler om SMS ubesvart anrop.

Altså en app f eks, som tydelig gir beskjed om at en hendelse har skjedd. (innkommende sms og ubesvart anrop)

Gjerne også som viser digital klokke i bakgrunnen, når telefonen ligger i "dvale", selv om dette siste kanskje stjeler noe mer strøm.

I det daglige, så står tlf i ei hylle på jobben og jeg gidder ikke bestandig ta den med meg rundt.

Derfor er det kjekt å bare kaste et blikk på displayet, om noe har skjedd.

 

Finnes det noe å anbefale på google play, eller annet å anbefale?

Klokke i dvale finnes allerede. Dog kun når telefonen lader. Gå inn på innstillinger, skjerm, dagdrøm

 

Lite bruk for en klokke bare under lading.

Men, ellers så var det en app for visning av hendelser (sms / ubesv.anr) som jeg mest ønsket tips om....

Lenke til kommentar

Grusomt stor den oppo telefonen og hørt skjermen er mørk.

 

Jeg kommer ikke til å teste art da jeg leste på xda at noen apper oppfører seg rart.

Husker du hvilke apper det er snakk om, som oppfører seg rart? Jeg har nå brukt den noen få timer og hele tlf er mer "snappy" og lades mye raskere opp ute i bilen. Har ikke opplevd at det er noe tull med de appene jeg har brukt så langt. Kommer nok til å la den stå i ART foreløpig.

Lenke til kommentar

Facebook. Hvor mye mer snappy?

Veldig vanskelig å sette ord på hvor mye mere "snappy" tlf er, men den virker mye raskere egentlig på alt foreløpig. Også på FB. Må nok bruke den noe mer, før jeg kan si noe mere. Det virker også som at batteritiden har blitt bedre, men det er for tidlig å være sikker på noenting egentlig, men det blir noen spennende dager nå. :hmm:

Lenke til kommentar

Har hatt min G3 i 2 dager nå. Har store problemer med mottak av telefonsignaler. Signalstyrken varierer veldig, og faller helt bort til tider. Problemet er der uavhengig av nettverkstype. Har også problemer med at den ikke vil koble seg mot mobildata når jeg slår det på, det ordner seg når telefonen restartes, men etter en stund kobler den seg av igjen.

 

Kvalifiserer denne som en DOA? Eller bør jeg bare bruke angreretten først som sist?

 

Noen andre som opplever noe lignende?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt G3 i noen dager nå.

Det er et par ting som jeg har lagt merke til, og lurer på om noen andre også har lagt merke til dette?

 

1. Det virker som telefonen "hakker/lagger" av og til ved bytte av vindu.

2. Varierende dekning. Flere kolleger som har full styrke, der jeg har 3/5 f.eks. Kan det være antennen?

Den har også en tendens til å bli småvarm, og ikke ønsker full skjermstyrke ved dette, som i og for seg er forståelig.

 

Har jeg en mandagseksemplar, eller er dette vanlige "feil".?

 

Har byttet til Art, og da hakker det ikke så mye ved bytte av vindu, virker rett og slett litt raskere.

Jeg har ikke noe problem med Facebook eller andre apper, etter bytte til Art.

 

Ellers er jeg stort sett fornøyd med telefonen.

- Veldig god samtalekvalitet

- Meget godt kamera

- Godt brukergrensesnitt

- Nydelig skjerm med klare bilder

- God batteritid, i forhold til skjermstørrelse

- Savner ikke Cyanogenmod

- God e-postleser

- God lyd via aux-utgangen

- Ikke mange unødvendige programmer lagt inn på forhånd

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt G3 i noen dager nå.

Det er et par ting som jeg har lagt merke til, og lurer på om noen andre også har lagt merke til dette?

 

1. Det virker som telefonen "hakker/lagger" av og til ved bytte av vindu.

2. Varierende dekning. Flere kolleger som har full styrke, der jeg har 3/5 f.eks. Kan det være antennen?

Den har også en tendens til å bli småvarm, og ikke ønsker full skjermstyrke ved dette, som i og for seg er forståelig.

 

Har jeg en mandagseksemplar, eller er dette vanlige "feil".?

 

Har byttet til Art, og da hakker det ikke så mye ved bytte av vindu, virker rett og slett litt raskere.

Jeg har ikke noe problem med Facebook eller andre apper, etter bytte til Art.

 

Ellers er jeg stort sett fornøyd med telefonen.

- Veldig god samtalekvalitet

- Meget godt kamera

- Godt brukergrensesnitt

- Nydelig skjerm med klare bilder

- God batteritid, i forhold til skjermstørrelse

- Savner ikke Cyanogenmod

- God e-postleser

- God lyd via aux-utgangen

- Ikke mange unødvendige programmer lagt inn på forhånd

Hakking, lagging har jeg minimalt av. Når det gjelder dekning, så har jeg ikke tenkt noe over det, fordi det aldri har vært et problem. Kan med sikkerhet si at wifi dekningen er fantastisk bra i forhold til min forrige tlf som var en Sony Xperia Z1. Blir litt varm innimellom,. når jeg ser på film og lader samtidig, så da hender det at den begrenser lyset til 90% på skjermen. Det har jeg lest i forskjellige tester at er normalt og noe vi må leve med med så høy oppløsning. Har ikke testet å lade og se film samtidig etter at jeg byttet til ART. Skal bli spennende å se om det har noe å si på det. Uansett så bruker tlf mye mindre batteri nå og er raskere å lade opp, så jeg fortsetter med ART, til det eventuelt skjer noe annet. Kjempefornøyd med tlf, men kunne godt ha vært en mere lyssterk skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...