Gå til innhold

Endring av LED light på PC?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som vet om man kan endre LED lyset på PCen, det ved på-knappen? Har ikke noe fancy kabinett eller liknende, men bare det rundt på knappen. Siden skjermen min har et grønt lys på siden av skjermen og tenker å kjøpe meg et razer tastatur og mus hadde det vært fint med grønt LED lys på PCen.

 

Kabinettet mitt: https://www.komplett.no/fractal-design-define-r4-black-pearl/757466

 

Bare en tanke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du klarer å pelle ut dioden kan du jo trykke inn stort sett hvilken som helst passende diode med rett motstand. Vet ikke spesifikt her, men generelt sett bør det gå an. Må ha loddebolt og ha lodda før, om ikke er det god sannsynlighet for at du griller en standarddiode.

Lenke til kommentar

Om du klarer å pelle ut dioden kan du jo trykke inn stort sett hvilken som helst passende diode med rett motstand. Vet ikke spesifikt her, men generelt sett bør det gå an. Må ha loddebolt og ha lodda før, om ikke er det god sannsynlighet for at du griller en standarddiode.

Finnes ikke noe software for det? Googlet litt, men fant ikke noe spesielt.

Lenke til kommentar

Du finner nok ikke programvare for noe som er fysisk umulig.

Du kan ikke forandre fargen på en diode.

 

Men om det var flere dioder og et RGB styresystem, som igjen kobles til med USB så ville det vært mulig.

Men da trenger du dedikert maskinvare, styresystemet og ja, minst tre dioder satt sammen i en pakke. Naturlig nok så inkluderer de ikke dette i kabinettet, spesielt ikke uten å skryte veldig av funksjonen, da det øker produksjonskostandene en del.

 

Hvis du bare ønsker å forandre til grønn farge, så er det letteste å bare bytte dioden med en grønn sak. Det er jo rimelig fort gjort, om den ikke er limt fast veldig godt.

 

Spenningen mener jeg ganske sikkert er 5V, og de fleste stand-alone dioder er i rundt 3V-klassen og rudnt 20mA. Da er ønsket motstand 100 Ohm.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Omentrent like vanlig med rundt 2V diodespenning, ender på 150 Ohm da. Det er forresten et fint startprosjekt om man vil gjøre en liten begynnelse innen casemodding og forståelse for elektronikk. Jeg snekrer for tiden sammen et brett med 40 ir-dioder, skal lage ei lampe som kan belyse ansiktet mitt, uten at jeg ser det. Idéen er at mer lys (som jeg ikke blir blendet av) skal øke stabiliteten til face trackeren jeg skal bruke sammen med Flight Sim :)

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...