Gå til innhold

Remote desktop med flere klienter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: Overså det at de skulle se det samme...Det funker neppe med Desktop Services.

 

Ja, du må installere Remote Desktop Services fra Server Manager.

 

010614rdc1.jpg

 

Men jeg er nokså sikker på at det krever at du har enten en:

Windows Server 2012 Remote Desktop Services User CAL eller en

Windows Server 2012 Remote Desktop Services Device CAL lisensnøkkel.

 

Jeg får disse fra MSDN kontoen min. Uten disse lisensene tror jeg ikke du kan ha mer enn 1 kanskje max 2 brukere på samme server via RDC på samme tid.

 

Disse lisensene er ikke gratis akkurat. 5 user CAL koster ca 6000 kroner, og de tar ca 1000 kroner per Device CAL.

 

Men har du tilgang på MSDN (f.eks via BizSpark som er gratis) så får du tak i blokker på 50 users og 50 devices.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Takk for tips, virker som det er litt dårlig med muligheter her, grunnen til at jeg spurte var at RDP har ganske god ytelse, Spalshtop støtter kun en bruker, og Logmein er ganske dyrt, kan App-V eller RemoteFX endre på noe, eller er det samme situasjon?

 

Hva ligger disse "user Cal" og "device CAL" under på MSDN? (hvilken kategori)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

og se det samme

 

Kunne du utdypt hva du mener med "og se det samme". Tenker du at du skal ha flere brukere som skal se akkurat det samme skjermbildet på samme tid? Er jo litt upraktisk at en rekke personer skal jobbe på samme skrivebord på samme tid. Ikke mye produktivt i alle fall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Tror nok du må installere terminalserver for å kunne ha mer en to rdp-sesjoner samtidig.

Lisensen til TS-server er ganske høy..

 

http://support.microsoft.com/kb/2833839/en-us

 

kanskje mer hjelp her også...

 

http://social.technet.microsoft.com/Forums/windowsserver/en-US/49c71416-e679-4065-aebc-b769bd85edda/windows-2012-rds-allow-more-than-2-rdp-connections-to-server?forum=winserverTS

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...