Gå til innhold

[Løst] Hjelp til lett gamer til 7000kr


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en lett gamer. Jeg har vurdert å se etter en brukt 2500k eller 3570k, men hva syns dere om dette hvis jeg kjøper nytt? Jeg er mest usikker på hvilken CPU (Intel/AMD) som er best å gå for med dette budsjettet. Jeg ønsker å bruke ca. 7000kr totalt.

 

Kabinett: Fractal Design Core 1500 (450kr - CDON)

PSU: Corsair CS650M (730kr - CDON)

Hovedkort: Gigabyte GA-B85M-D3H (590kr - CDON)

CPU: i3 4130 (900kr - CDON)

Kjøler: Cooler Master Hyper 212 Evo (250kr - NetOnNet)

GPU: Sapphire R9 270X (1440kr - NetOnNet)

SSD: Samsung 840 EVO 250GB (990kr - NetOnNet)

RAM: Crucial Ballistix DDR3 1600MHz CL9 2x4GB (550kr - NetOnNet)

Skjerm: Benq GL2450E (990kr - NetOnNet)

OS: Dette har jeg

Tastatur/mus: Kjøper noe billig

 

Totalt: 6890kr + Tastatur og mus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for brukt maskin, mye mer for pengene!

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48805852&searchclickthrough=true&searchQuery=extreme+gamer

 

Denne maskinen er rå for pengene. Eneste jeg ville byttet er GPU. Men 560ti er fremdeles et OK kort som vil prestere helt greit i de fleste spill, men om du vil ha nytt, så koster et 770 2,4k på komplett nå.

 

CPUen som følger med er et beist når det kommer til overclocking, og med en grei vannkjøling (X40, H60 etc) så vil du lett få 4.2-4.5 ghz ut av den.

Endret av Kaptein-Snorkel
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen. Jeg går for noe nytt og noe brukt slik at jeg kan få en i5.

 

Kaptein-Snorkel: Takk for tipset, men kabinettet blir litt stort pga. at jeg ønsker m-ATX.

 

Av nysjerrighet, hvilken CPU mellom 800kr - 1000kr vil gi mest for pengene i en spill-PC?

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen. Jeg går for noe nytt og noe brukt slik at jeg kan få en i5.

 

Kaptein-Snorkel: Takk for tipset, men kabinettet blir litt stort pga. at jeg ønsker m-ATX.

 

Av nysjerrighet, hvilken CPU mellom 800kr - 1000kr vil gi mest for pengene i en spill-PC?

Blir intel i3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...