Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina slår seg av, men slukker ikke helt...


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Pcen min driver og slår seg av, men når det skjer, så slukker den ikke helt, bare i noen sekunder, og så slår den seg på igjen automatisk. Jeg har prøvd og bytte batteriet på hovedkortet, men dette var ikke noe suksess :(

 

HK: MSI 770-C45 (over 4 år gammelt)

OS: Windows 7 som kjører på en Samsung ssd, som er ca ett halvt år gammel.

 

Noen forslag hva jeg bør gjøre før jeg eventuelt prøver å reinstallere hele dritten?

 

Kan og nevne at strømforsyninga har laga en stygg lyd i lengre tid nå, men vet ikke om det har noe å si?

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyning: Chieftec, Model: GPS-550A. Max power: 550W

 

Den er like gammel som hovedkortet, altså 4 år. Hva er normal levetid på sånne komponenter egentlig?

 

Her er ett screenshot fra eventviewer, innpå "administrative hendelser":

 

post-190941-0-21431500-1401278552_thumb.png

 

 

Lenke til kommentar

Denne stygge lyden som PSUen lager; kan det være et gåent kulelager i vifta, eller snakker vi mer høyfrekvent "gvin" Som om elektroniske komponenter som sliter.

 

Ville tatt en titt i Bios og sett på hva slags effekt som blir levert på de forskjellige kursene. Sjekk at veridiene ikke ligger for lavt i forhold til det som er angitt som standard for dine deler.

 

Er det slik at disse verdiene er lave så kan det tyde på at PSUen sliter med å levere det den skal.

 

Er det slik at maskinen skrur seg av ved oppstart, i så fall når? Eller i forbindelse med spesielle aktiviteter. Alltid kjekt å vite

Lenke til kommentar

Jeg synes det høres mer ut som lagerlyd.

 

Det er helt tilfeldig når den slår seg av, av og til er det når eg surfer, gamer cs, eller rett etter jeg har fått den på igjen, etter den har slått seg av.

 

I går kom jeg på at jeg hadde oveklokka, skjermkort og prossessor med AMD overdrive, jeg tok dette av, men kan det være en årsak kanskje?

 

Jeg skal inn i bios å se om jeg finner ut av effektleveransen der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...