Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kjøper man Autoglym og Collinite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man disse produktene rimeligst. Og hvilken av dem vil være mest fornuftig å kjøpe til normal vedlikehold og beskyttelse av lakken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Collinite finner du rimelig på ebay. Skal være mulig å finne en krukke 476s til rundt kr 200,- inkl frakt.

Utseende, glans og hvor lett den er å jobbe med kan nok variere - men tviler på om du finner noe annet som holder lenger på bilen enn Collinite - uansett pris.

Skrevet

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_31&products_id=33

Collinite 476s til 200kr.

Varer minimum 6mnd og opp til et år normalt sett, med ordentlig pleie. Det hele kommer an på behandling før og etter (selvfølgelig), lakk og ytre påkjenninger.

Autoglym HDwax varer tilsvarende og oppfører seg tilsvarende, men koster tre til fire ganger mer.

Begge disse voksene er syntetiske, og fordrer at man legger et SYLTYNT lag for ikke å måtte bruke skikkelig håndmakt når det skal buffes av overskudd.

Skrevet

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_31&products_id=33

Collinite 476s til 200kr.

Varer minimum 6mnd og opp til et år normalt sett, med ordentlig pleie. Det hele kommer an på behandling før og etter (selvfølgelig), lakk og ytre påkjenninger.

Autoglym HDwax varer tilsvarende og oppfører seg tilsvarende, men koster tre til fire ganger mer.

Begge disse voksene er syntetiske, og fordrer at man legger et SYLTYNT lag for ikke å måtte bruke skikkelig håndmakt når det skal buffes av overskudd.

Hva mener du med syntetisk?

Er bra med Carnuba i Collinite voksene - og en del petroleum løsemidler hvis man tenker på lukten.

Skrevet

Ah, faktisk. Bare lukter så himla stramt så antok at den var helsyntetisk. Uansett veldig god voks, til uslåelig pris. Deres #845 er også å anbefale. Lettere i bruk, med ca samme varighet.

Anbefaler i tillegg å ha god lufting!

Skrevet

Jeg har googlet en del på andres erfaringer med disse produktene, og de fleste anbefaler Collinite 915 framfor 476. Den er en del dyrere, men til gjengjeld så skal den være mer holdbar.

Skrevet

Jeg har googlet en del på andres erfaringer med disse produktene, og de fleste anbefaler Collinite 915 framfor 476. Den er en del dyrere, men til gjengjeld så skal den være mer holdbar.

Har ikke merket så mye forskjell. Men det er nå så.. :)

Skrevet (endret)

Collinite beskriver selv 476s som den voksen som holder lengst:

http://www.collinite.com/automotive-wax/super-doublecoat-paste-wax/

Hos meg holder de forskjellige Collinite voksene minst 6 måneder - da får de et nytt lag uansett.

Det er jo noen som pøser på med avfettinger og slikt ved hver eneste bilvask - da kanskje holdbarheten blir påvirket "unaturlig".

Selv unngår jeg slikt som pesten og synes voksen holder seg da sterkt smussavvisende mye lenger. Den kjennes "fet" ut på bilen lenger.

Kan legge til at Collinite voksene, særlig 476s har ganske sterk renseeffekt på lakken, skulle du ha glemt en liten asfaltflekk, forsvinner den ganske så lett med et par drag med padden. Derfor er det også bortkastet å ha noe under denne - eller legge flere lag. Går ut i fra at dette også bidrar til holdbarheten på voksen, den fester seg skikkelig til lakken.

Endret av Mr_Spock
Skrevet (endret)

Drar du asfalt/tjære bortetter lakken, og i padden? :o

Det var for å poengtere at voksen har mye løsemidler i seg - som også kan bidra til å rense lakken.

Men det har sikkert skjedd at jeg har oversett en sort liten prikk en gang eller to. Jeg dupper altså ikke padden i tjære og drar den langs bilsiden.

Spørs om jeg ikke får skrive litt tydeligere, slik at det kommer frem hva jeg mener.

Endret av Mr_Spock

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...