Gå til innhold

Oppgradere ?


Anbefalte innlegg

Hei.

Oppgradere fra MSI GeForce GTX760 2GB TF OC til et GTX 780 eller evt R9 290 kort.

Tenker da på en av disse, men vet overhode ikke forskjellen.

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/grafikkort/MSI-GeForceGTX780OC3GBDDR5/192256.7050/

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/grafikkort/XFX-R9290BlackEdition4GB/203010.7050/

Jeg er desverre en slik grafikk hore som bare MÅ ha alt maxet i spill... Så GTX 760 holdt ikke helt mål med mine "krav".

Link hvis dere finner noe bedre til samme pris.
R9 290 kortet har da mye stiligere design synes jeg, å siden jeg har et flott vindu på kabinettet mitt passer jo det enda bedre :)

Mvh Pat.

Endret av Hveding
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den og 290 er ca det samme, Kun de aftermarked modellene som utgjør en forskjell, Jeg liker 780 bedre pga Den oc bedre, Den bruker mindre støm og har lavere tempratur. Men så har vi 290 med 1gb ekstra minne som kun du trenger om du har høyere en 1440P (uten AA tror jeg) eller 3 skjermer

Lenke til kommentar

Hvorfor er egentlig prisen så forskjellig på 780 og 290 ?
Skal man ha et 780 kort må man jo opp til 4000kr, men 290 kortene får du for rundt 3400kr.. Hvorfor en prisforskjell på ca 600 kr når ytelse og alt er på samme nivå.. Skjønner ikke helt det der..

Lenke til kommentar

Hvorfor er egentlig prisen så forskjellig på 780 og 290 ?

Skal man ha et 780 kort må man jo opp til 4000kr, men 290 kortene får du for rundt 3400kr.. Hvorfor en prisforskjell på ca 600 kr når ytelse og alt er på samme nivå.. Skjønner ikke helt det der..

Njaa. Skal jeg si deg ærlig så tror jeg nesten alle high-end pcer bruker en Intel I7 cpu og et Nvidia skjermkort

Lenke til kommentar

Hvorfor er egentlig prisen så forskjellig på 780 og 290 ?

Skal man ha et 780 kort må man jo opp til 4000kr, men 290 kortene får du for rundt 3400kr.. Hvorfor en prisforskjell på ca 600 kr når ytelse og alt er på samme nivå.. Skjønner ikke helt det der..

Nvidia mener de kan ta mer for kortene sine fordi de har større markedsandel. Enkelte mener også at Nvidia har bedre drivere, men det er lite som tyder på at dette er tilfelle inntil du kommer til ekstremoppsett.

Lenke til kommentar

 

 

Nvidia mener de kan ta mer for kortene sine fordi de har større markedsandel. Enkelte mener også at Nvidia har bedre drivere, men det er lite som tyder på at dette er tilfelle inntil du kommer til ekstremoppsett.

Eller du kjører et annet OS enn Windows.
Forsovet, men hvor mange er det som kjører Linux og trenger et 780?

Steam OS er fortsatt langt unna en fullverdig erstatning for Windows...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...