Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alternativ beregning av bil


Anbefalte innlegg

Har importert en BMW e92 325d. Blir levert på mandag.

 

Hvordan er det med å få alternativ beregning, hvordan gjør man det? Noen med erfaring?Oogså er det jo veldig viktig å tunga rett i munnen her; det er jo en bindende avtale om man velger alternativ beregning.

 

Har kjøpt rapport fra "rødboka"/bruktbilpris.no men vet ikke hvordan jeg finner ut historisk nybilpris. Ville gjerne ha sjekket opp alt via toll.no (Nøyaktig kalkulasjon) før jeg sa jeg ønsket dette til tollvesenet.

 

Ifølge Mobile24.no sin kalkulator kunne jeg tjene rundt 20000kr på alternativ beregning.

 

Tar imot tips med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Stemmer denne prisen på skatteetaten 100%?

 

Fordi da er "beregningen" til Mobile24.no HELT på jordet! Dem påsto at jeg kunne spare ca 22000kr. Regnet med at den ikke var heeelt 100%, så tenkte mellom 15000kr-20000kr et sted.

 

Nå har jeg regnet med rapport fra rødboka, og pris fra skatteetaten på Toll.no, og da TAPER jeg 5000kr?!

 

Så Mobile24.no sin alternative kalkulator bommet med ca 27000kr?! Gjør jeg noe feil, eventuelt?

 

Edit:

 

Skal man ta gjeldene bruktbilpris i : grunntakst eller totalsum med ekstrautstyr?

Skal ekstrautstyr prisen legges til historisk nybilpris isteden?

 

Jeg prøvde dette med grunntakst på bruktbilpris og la til ekstrautstyr prisen på historisk nybilpris, og da var beregningen riktig.

 

Setter veldig stor pris på svar :)

Mvh

Endret av Tonjehaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...