Gå til innhold

[Løst] Ny Gamingpc, ca. 11-12k. Vil dette funke bra sammen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ganske bra ut ja, men hadde spart litt mere på hovedkort, om du ikke skal overklokke.

 

MSI B85M-G43, Socket-1150 m-ATX, B85, DDR3, 2xPCIe-x16, CFX, VGA, DVI, HDMI, DP

 

Om du skal overklokke er i5 4670k bedre valgt.

Ok.. Og det har ingen annen praktisk betydning? For så på det kortet, men tenkte liksom at "dyrere er bedre", men kanskje ikke?

 

Skal forøvrig ikke klokke noe som helst!

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Z87 er bedre brikkesett for overklokking.

Det er ikke alltid slik pris har så mye å si, men det kan ha noe å si basert på chipset.

 

Sjekket litt på: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813130700 ut fra denne virker det ut som noen har litt problemet med USB3 og raid, bortsett fra det er vel kanskje ikke dette så ille?

 

Selv ville jeg heller satset på Asus, Gigabyte, om pris og kvalitet er veldig viktig.

Siden Asrock, MSI kan være veldig varierende om det er billig.

Lenke til kommentar

Å overklokke er en ekstremt enkel affære som bidrar substansielt til å øke ytelsen både i applikasjoner og spill. Det tar 5-10 minutter å sette seg inn i, og 5 ekstra minutter å gjennomføre tilnærmet risikofritt.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

 

Du får atskillig bedre verdi for pengene ved å velge et bygg som Black Refinery.

Hei,

 

Takk for tips, men overklokking blir det ikke noe av dessverre. Er rett og slett ikke interessert.

 

Det blir jo en pc bygd av komplett, så vil helst beholde standardsetup slik at jeg ikke bryter noen garanti. Og uansett om det ikke gjør det så spiller det ingen rolle, blir ikke noe overkloking uansett :)

Lenke til kommentar

Z87 er bedre brikkesett for overklokking.

Det er ikke alltid slik pris har så mye å si, men det kan ha noe å si basert på chipset.

 

Sjekket litt på: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813130700 ut fra denne virker det ut som noen har litt problemet med USB3 og raid, bortsett fra det er vel kanskje ikke dette så ille?

 

Selv ville jeg heller satset på Asus, Gigabyte, om pris og kvalitet er veldig viktig.

Siden Asrock, MSI kan være veldig varierende om det er billig.

Ok, men faller dette hovedkortet jeg så på inn i billigkategorien i så tilfelle?

 

Siden komplett skal bygge datan for meg så spiller det jo ikke store rollen med de plassproblemene folk nevnte på newegg, men ja.. Nå ble jeg usikker gitt.

Lenke til kommentar

Du vil ikke få noen problemer med kjøling i det kabinettet der. Jeg har et slikt et og vil vel egentlig ikke anbefale det. Grunnen til at det er billig, er nettopp det. Det er billig på alle måter.

Jeg ville også gått for et R9 290 skjermkort. Billigere og bedre i tester en det som du har satt opp. De sparte pengene hadde jeg svidd av på bedre kabinett. R4 er det mange som annbefaler.

 

edit: ble snipet der gitt

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

Noen grunn til at du ikke vil overklokke? Visst du velger 4670K fremfor 4690 så vil jo du da ha en CPU du ikke trenger å bytte ut på mange år.

Ville holdt meg langt unna MSI sine hovedkort, sitter med et MSI hovedkort selv å er alt annet enn fornøyd med det, ville heller hatt et fra Gigabyte.

På Gigabyte sine hovedkort følger det med et program som overklokker for deg, så da trenger ikke du gjøre noe annet enn å trykke på hvilken overklokk du vil ha. På mitt gamle Gigabyte hovedkort kunne jeg velge mellom en mild overklokk på 4Ghz, en medium overklokk på 4,3Ghz eller høy overklokk på 4,6Ghz. Eneste du må passe på når du overklokker er at du kjøper en skikkelig kjøler. Ville nok ha spandert 200kr til å kjøpt en bedre strømforsyning, denne f,eks

Lenke til kommentar

Du vil ikke få noen problemer med kjøling i det kabinettet der. Jeg har et slikt et og vil vel egentlig ikke anbefale det. Grunnen til at det er billig, er nettopp det. Det er billig på alle måter.

Jeg ville også gått for et R9 290 skjermkort. Billigere og bedre i tester en det som du har satt opp. De sparte pengene hadde jeg svidd av på bedre kabinett. R4 er det mange som annbefaler.

 

edit: ble snipet der gitt

Problemet er kinda det at jeg har bestilt allerede, og det er komplett som skal bygge for meg. Problemet med det igjen er at det er konfirmasjonstid, og da vil jeg havne "bakerst i køen" som de så fint sa da jeg sendte en mail og spurte. Og da må jeg vente _ENDA_ mer på noe jeg allerede har venta på å sette igang med i 6 måneder.

 

Ikke for å være pirkete, men den testen tester et standard 780, og det kortet jeg har valgt yter på ca. lik linje. Se denne testen, litt mer representativt. Uansett ikke viktig, det viktige for min del er at jeg vil ha nvidia, men her stiller de kortene veldig likt altså.

 

http://www.hardware.no/artikler/stortest-geforce-gtx-780/135649/2

 

Når det gjelder overklokking så er dette rett og slett ikke noe som interesserer meg.

 

Men igjen, nå begynner jeg jo å vurdere å slette hele bestillingen å få et annet kabinett og HK. For mange valg merker jeg..

Lenke til kommentar

he he. ser den. Det letteste hadde vært om du satt det sammen selv. Lettere å plukke deler da.

Overklokking nå er som regel et trykk på en knapp på HK eller et museklikk inne i bios.

Jeg tror du vil bli mer fornøyd om du rett og slett avbestiller og får satt i gang et nytt prosjekt. Det er noe med å bestille nå og så sitte etterpå og ergre deg litt over at du ikke tok det eller det.

Z97 HK kortene kommer jo også nå for fullt. Og selv om du ikke skal overklokke er det vel greit å få med seg det siste?

Lenke til kommentar

Overklokking = bedre ytelse i spill og programmer, så det du egentlig sier er at du ikke interesserer deg om ytelse. Skjønner ikke da hvorfor du går for et 780kort når du kan kjøpe en 750 til 900kr.

 

Dette syntes jeg var en dårlig sammenligning. Selv om man ikke ønsker å overklokke er ikke det det samme som at man ikke ønsker en viss ytelse. Jeg kan chiptrimme bilen min, men gidder ikke dette. Det er ikke det samme som at jeg vil ha en 1.1 L Fiat.

 

Når det er sagt er OC enkelt, gøy og en fin måte å få mer valuta for pengene. Men hvis man ikke gidder/ønsker/har lyst så er det helt OK.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Overklokking = bedre ytelse i spill og programmer, så det du egentlig sier er at du ikke interesserer deg om ytelse. Skjønner ikke da hvorfor du går for et 780kort når du kan kjøpe en 750 til 900kr.

Ja, dette gir jo kjempemye mening. For når jeg spiller watch dogs så kommer jeg virkelig til merke forskjellen i fps når jeg har 300 mhz ekstra å rutte med på cpu..

 

Det at jeg kjøper meg et 780 kort er jo nettopp fordi jeg bryr meg om ytelse. Nok om det, du får mene hva du vil.

Lenke til kommentar

he he. ser den. Det letteste hadde vært om du satt det sammen selv. Lettere å plukke deler da.

Overklokking nå er som regel et trykk på en knapp på HK eller et museklikk inne i bios.

Jeg tror du vil bli mer fornøyd om du rett og slett avbestiller og får satt i gang et nytt prosjekt. Det er noe med å bestille nå og så sitte etterpå og ergre deg litt over at du ikke tok det eller det.

Z97 HK kortene kommer jo også nå for fullt. Og selv om du ikke skal overklokke er det vel greit å få med seg det siste?

Ja, jeg tror kanskje det er det beste.

 

Skal ta det til vurdering utover kvelden, ser jeg ikke noen oppdatering fra orden min hos komplett så ila kvelden så blir jeg å bytte ut et par ting.

 

Men reelt sett, er det dumt å investere i 16gb ram? Ting krever jo mer og mer minne, men jeg er usikker på om det faktisk er noen vits i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Men reelt sett, er det dumt å investere i 16gb ram? Ting krever jo mer og mer minne, men jeg er usikker på om det faktisk er noen vits i det hele tatt.

 

Hvis du ikke har noen sære behov (gaming er ikke en av dem) ville jeg spart de pengene.

2*4 GB 1600mhz (for to-kanals arkitektur) er helt suverent for gaming :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...