Gå til innhold

Ny tank skaper luft i loopen ved oppstart


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg har en litt snodig sak her etter at jeg installerte en ny vanntank i loopen min. Når pumpa kjører på fullt\høy rpm så dannes det mye luft i loopen. Mcp35x pumpa mi nekter å la seg kontrollere med viftestyringen så jeg må bruke software. Så til jeg har kommet meg inn i windows så kjører den på full fart. Her er video som viser fenomenet.

 

Noen tips til hva jeg kan gjøre ? Fylle tanken til randen ? Kjøpe ny viftestyring ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koble retur på den nederste så slipper du nok bobler og fyll på mer vann.

Du må også ha "lokket" åpent så du slipper ut lufta en liten stund

Var inne på tanken. Fint å få det bekreftet. Du mener flytte slangen jeg har øverst til høyre til inngangen nederst til høyre ja ?

Lenke til kommentar

 

Koble retur på den nederste så slipper du nok bobler og fyll på mer vann.

Du må også ha "lokket" åpent så du slipper ut lufta en liten stund

Var inne på tanken. Fint å få det bekreftet. Du mener flytte slangen jeg har øverst til høyre til inngangen nederst til høyre ja ?

 

Ja :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Koble retur på den nederste så slipper du nok bobler og fyll på mer vann.

Du må også ha "lokket" åpent så du slipper ut lufta en liten stund

Hei ! Det fungerer bra å flytte retur ned, men det ble ikke så pent så jeg flyttet den tilbake. Temperaturene er fine men spørsmålet er da : Er det skadelig for blokkene\loopen å ha litt småbobler i systemet hele tiden ?

Lenke til kommentar

Nei, det har ingen stor betydning. Du vil få litt mere støy fra pumpa enn normalt.

Etterhvert kan du vel få deg en viftestyring som makter å styre pumpa.

 

Takk for svar. Ja ny viftestyring må jeg ha uansett da den jeg har nå kommer til å være i veien for skjermkort nr.2 som kommer etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...