Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv dette:

1: Lad batteriet til 100% (ikke 99% eller lavere)

2: Bruk mobilen som normalt til du har rundt 15-20% igjen for et representativt bilde av strømforbruk.

3: Åpne innstillinger->Strømstyring/batteri->Batteribruk

4: Noter hva som har brukt mest batteri iløpet av denne tiden. Post gjerne skjermbilde her på forumet. Trykk også på grafen for å se når telefonen har vært aktiv med wifi, mobildata og gps på.

Skjermbilde taes med å trykke skjermlås og home knappene samtidig.

Lenke til kommentar

Skjermen spiser jo en del batteri når den står på en stund. Jeg merker at batteriet tømmes uansett hva slags spill jeg spiller (Eksempel noe så enkelt som 2048).

Merker også stort strømforbruk når jeg setter skjermtiden til 10 minutter eller mer.

Jeg synes forresten at iPad-batteriet varer lenger når jeg spiller, men den har jo større skjerm. (5 tommer vs nesten 8 tommer).

Lenke til kommentar

Prøv dette:

1: Lad batteriet til 100% (ikke 99% eller lavere)

2: Bruk mobilen som normalt til du har rundt 15-20% igjen for et representativt bilde av strømforbruk.

3: Åpne innstillinger->Strømstyring/batteri->Batteribruk

4: Noter hva som har brukt mest batteri iløpet av denne tiden. Post gjerne skjermbilde her på forumet. Trykk også på grafen for å se når telefonen har vært aktiv med wifi, mobildata og gps på.

Skjermbilde taes med å trykke skjermlås og home knappene samtidig.

Hva bruker mest strøm?

post-345265-0-52241200-1399801341_thumb.png

Forresten så har Clash of Clans vært åpen i en snau halvtime

Grafen:

post-345265-0-25020900-1399801342_thumb.png

Lenke til kommentar

Går mye strøm når man spiller, spesielt nettbaserte spill, at iPad-en varer lenger er ikke så rart da den blant annet har et mye større batteri i seg. Spiller man lenge om gangen er det sikkert lurt og slå ned lysstyrken på skjermen så mye kan kan, og stoppe det meste av andre ting som kjører.

Lenke til kommentar

 

Prøv dette:

1: Lad batteriet til 100% (ikke 99% eller lavere)

2: Bruk mobilen som normalt til du har rundt 15-20% igjen for et representativt bilde av strømforbruk.

3: Åpne innstillinger->Strømstyring/batteri->Batteribruk

4: Noter hva som har brukt mest batteri iløpet av denne tiden. Post gjerne skjermbilde her på forumet. Trykk også på grafen for å se når telefonen har vært aktiv med wifi, mobildata og gps på.

Skjermbilde taes med å trykke skjermlås og home knappene samtidig.

Hva bruker mest strøm?

attachicon.gifScreenshot_2014-05-11-10-56-45.png

Forresten så har Clash of Clans vært åpen i en snau halvtime

Grafen:

attachicon.gifScreenshot_2014-05-11-10-56-58.png

 

Det står jo ganske tydelig der?

 

Skjerm 31 %, og youtube 22 %, Andorid-system ting osv...

Clash har der nesten ikke tatt noe strøm i forhold til alt det andre, så det blir vel feil å si at spillet gjør at batterilevetiden har blitt lav. Her er det nok all youtube-tittingen som har tatt det meste, samt all annen bruk. ;)

 

Nå har jeg aldri spilt spillet, men etter det jeg kan se så er det 3D-grafikk. At det er startegispill og kanskje ikke den grafisk peneste grafikken kan jeg dog se meg enig i. Strategispill kan kreve vel så mye som pene førstepersonskytere.

 

Og selv om det ikke er det peneste så kan det allikevel hende det krever en del pga dårlig koding eller mye som beregnes i bakgrunnen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Prøv dette:

1: Lad batteriet til 100% (ikke 99% eller lavere)

2: Bruk mobilen som normalt til du har rundt 15-20% igjen for et representativt bilde av strømforbruk.

3: Åpne innstillinger->Strømstyring/batteri->Batteribruk

4: Noter hva som har brukt mest batteri iløpet av denne tiden. Post gjerne skjermbilde her på forumet. Trykk også på grafen for å se når telefonen har vært aktiv med wifi, mobildata og gps på.

Skjermbilde taes med å trykke skjermlås og home knappene samtidig.

Hva bruker mest strøm?

attachicon.gifScreenshot_2014-05-11-10-56-45.png

Forresten så har Clash of Clans vært åpen i en snau halvtime

Grafen:

attachicon.gifScreenshot_2014-05-11-10-56-58.png

 

Det står jo ganske tydelig der?

 

Skjerm 31 %, og youtube 22 %, Andorid-system ting osv...

Clash har der nesten ikke tatt noe strøm i forhold til alt det andre, så det blir vel feil å si at spillet gjør at batterilevetiden har blitt lav. Her er det nok all youtube-tittingen som har tatt det meste, samt all annen bruk. ;)

 

Nå har jeg aldri spilt spillet, men etter det jeg kan se så er det 3D-grafikk. At det er startegispill og kanskje ikke den grafisk peneste grafikken kan jeg dog se meg enig i. Strategispill kan kreve vel så mye som pene førstepersonskytere.

 

Og selv om det ikke er det peneste så kan det allikevel hende det krever en del pga dårlig koding eller mye som beregnes i bakgrunnen.

 

Jeg mener ikke standby, men når jeg spiller!

Lenke til kommentar

Hender at vi gutta har hatt litt festligheter med å ta bilder på snapchat og tegne på dem før vi sender til folk. Da blir ofte telefonen(S3) utrolig varm. Ikke rart at den tømmer batteriet på en time når det utvikler så mye varme.

 

Du kan prøve GSAM battery monitor og se hva som spiser mest batteri. Den er mere avansert enn den innebygde batterioversikten ;) Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har Samsung Galaxy S4.

Når jeg spiller Clash of Clans så bruker det masse batteri.

Det er jo ikke 3D.

Jeg lurer på hvorfor.

Se på bildet, da ser du hvilken grafikk det er på spillet.

 

Vet jeg er litt sent ute med dette svaret, men her kommer det i alle fall. Forøvrig flyttet jeg tråden til rett kategori.

 

Jo, spillet er 3D, og det er ganske krevende å tegne alle figurene som går rundt og forholder seg til hverandre i spillet. Videre er det veldig mye animasjoner på mange av bygningene, men disse er sannsynligvis ferdigrendret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...