Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plutselig mister mye hår som 18 åring


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg var hos frisøren for knapt en uke siden, og når jeg satt meg ned og frisøren kjente på håret mitt sa hun "Du begynner å miste hår".

Jeg tenkte bare "Har da alltid mistet litt hår her og der", og omtrent glemte det bort, men neste dag når jeg skulle style håret etter å ha tatt en dusj, så merka jeg at jeg mister jo utrolig masse hår.

Det har aldri vært sånn før, og det skjedde helt plutselig, det er heller INGEN i familien min som er skallet, så jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å bli det. Jeg fyller 18 om rett over 1 måned og begynner å miste masse hår, det nekter jeg å bare la skje.

 

Derfor lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre for å få det til å stoppe, eller i hvertfall "roe" seg ned litt.

 

Takk for alle svar.


EDIT--

Glemte å si at det skjedde på en dag eller to, fordi jeg ville merket det med en gang jeg satt voks i håret, noe som ikke skjedde dagen før.

Endret av Kittystyle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bleker du håret mye? Hadde en venninne som bleket håret sitt hele tiden å startet til slutt å miste mere hår enn normalt. Hun stoppet med blekingen å alt ble bra igjen.

 

Farget håret 2 ganger i mitt liv, så tror ikke det kan være derfor.

 

Tror det kan ha noe å si med at jeg har vært syk, og derfor ikke fått i meg dvs. som jeg egentlig trenger pga. jeg ikke klarte å spise over lang tid.

Lenke til kommentar

 

Bleker du håret mye? Hadde en venninne som bleket håret sitt hele tiden å startet til slutt å miste mere hår enn normalt. Hun stoppet med blekingen å alt ble bra igjen.

 

Farget håret 2 ganger i mitt liv, så tror ikke det kan være derfor.

 

Tror det kan ha noe å si med at jeg har vært syk, og derfor ikke fått i meg dvs. som jeg egentlig trenger pga. jeg ikke klarte å spise over lang tid.

 

Det høres logisk ut. Jeg tror det kan være grunnen.

Det beste er uansett å dra til en lege og få tatt noen prøver.

Endret av -Twix-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...