Gå til innhold

Hvor tar man passbilder?


Kjeven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er 2014, og folk har enda ikke hørt om Google..

https://www.politi.no/tjenester/pass/passfoto/

 

Du gjorde det ikke så skarpt på skolen, gjorde du vel? Jeg er fullstendig klar over at man kan ta passbilder hos politiet, det jeg spurte om var om man måtte, noe verken du eller linken din klarer å svare på. I award you no points.

 

 

Har selv benyttet meg av fotoautomat for bilde til visumsøknad, funket fjell og kostet vel noe slik som 50 kr mener jeg å huske.

 

Ok, da prøver jeg det. Takk for svar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gå til fotograf/fotobutikk, passbilder koster slett ikke skjorta.

 

Passfoto til pass MÅ nå taes hos politiet. Sånn er det med den saken. Andre idkort kan taes andre steder.

 

Vet det. De har til og med vært på kurs. :p

Men dette var søknad om visum, ikke for pass, slik jeg forsto det.

Lenke til kommentar

Men dette var søknad om visum, ikke for pass, slik jeg forsto det.

 

Det stemmer. Trenger et lite passfoto jeg kan lime i hjørnet på søknaden. Er Russland jeg søker visum til, og det er både kostbart og tidkrevende nok fra før om jeg ikke skal få søknaden avslått pga. dårlig foto også, var derfor jeg lurte.

Lenke til kommentar

Det viktigaste er at bildet oppfyller dei krava som er satt til bilder i visumsøknader.

 

Kva krav som er stillt kan variere frå land til land, men ofte er det krav til at heile ansiktet skal være med på bildet, at bildet skal være tatt mot ein nøytral bakgrunn og at du skal ta bildet medan du ser rett i linsa med lukket munn.

 

Du kan derfor ta bildet sjølv, men får du tatt bildet hos fotograf eller liknande (biltilsynet bruker å ha fotoautomater for bildetakning til førerkort) så er du heilt sikker på at du får eit bilde som er godt nok til å bli godkjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...