sushimannen Skrevet 2. mai 2014 Skrevet 2. mai 2014 Hei, Jeg har et relativt bra stereoanlegg, slik jeg ser det. Oppsettet består av en Denon PMA2000R stereo-forsterker og et par Dali Evidence 470 høyttalere. Tradisjonelt har jeg hørt på CD-plater vha. en eldre Denon CD/DVD-spiller. P.t. bruker jeg primært spotify som "lydkilde", enten via iPad, laptop eller mobil. Mitt spørsmål er: Hvor mye har jeg å "hente" rent lydmessig på å koble iPad (evt. via airplay) eller andre kilder til en DAC, og videre til forsterker vs. å bruke vanlig minijack-til-rca rett fra ipad/mobil inn i forsterker?
ilpostino Skrevet 5. mai 2014 Skrevet 5. mai 2014 Meg bekjent er det hverken optisk eller coax på iPad så det skal godt gjøres å koble dette til en DAC.
j-- Skrevet 10. mai 2014 Skrevet 10. mai 2014 Med mindre man har en veldig god analog utgang så "trenger" man det, om man har et litt seriøst anlegg og liker å nyte musikken.
Akse Skrevet 14. mai 2014 Skrevet 14. mai 2014 Minijack til RCA på forsterkeren er som å bruke kasettspiller når du kan spille fra CD. Skaff deg Sonos Connect eller en DAC ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå