Gå til innhold

Trådløst nettverkskort - trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en USB adapter av merket Jensen Airlink 500AC da jeg trenger å få nett inn på rommet mitt (har desverre ikke mulighet til å trekke kabel og homeplug er heller ikke en mulighet) men opplevde raskt at denne har et svært ustabilt forhold til modemet. Er ikke mer enn 10-15 meter til modemet, men det er et par vegger imellom.

 

Har GET 50/5 som hastighet og kjører den stasjonære på Windows 8.1. På det trådløse nettverket får jeg bare inn 12,7/4,6. 12,7 er jo et stykke unna 50, men 4,6 er ikke, merkelig.

 

Tenker heller å kjøpe meg et internt nettverkkort (trådløst selvfølgelig) men finner ikke noe særlig på nettet, har sjekket elkjøp og komplett, men finner ikke noe særlig som jeg får noe inntrykk at er bra etter å ha lest anmeldelser og slikt. De er jo også utrolig billig?? 400-500 kroner, og da tenker jeg med en gang at det er noe billig skrap?

Er det noen som har god kunnskap på dette?! :)

 

Edit: Har testet å kjøre kabel rett i modemet, og da funker alt som det skal!

Endret av Spinnzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor god er deknignen/kvaliteten?

 

og husk på å sette antennene på modemet sånn at bredsiden står mot der pc'n står (er mange som tror at de må peke tuppen av antennen mot der de vil ha dekning, men det er feil for de fleste vanlige routere/modem) og legg usb nettverkskortet så ikke kabinettet ligger i mellom den og modemet

Lenke til kommentar

Det funket helt fint tidligere, da hadde jeg kablet nettverk, og før det så hadde jeg et internt trådløst nettverkskort, men det passer ikke nå lenger siden jeg byttet MB, på alle andre pcer så funker det helt fint, broren min sitter på Homeplug (fungerer 100% optimalt), trådløst på alle andre enheter og datamaskiner fungerer optimalt, og når jeg testet med kabel så funket det også helt optimalt.

Lenke til kommentar

når du går inn på detaljer for nettverkskortet, hva står det du har i hastighet? står det f.eks 54mbit så kan jeg skjønne det går tregt for da har du dårlig kvalitet på signalet, men står det 300mbit f.eks så ligger feilen en anna vei

 

har du prøvd å installere de nyeste driverene fra produsentens hjemmeside?

Lenke til kommentar

Hastigheten hopper opp og ned fra 29-58-79mbps, og akkurat nå så gikk broren min i gangen (forbi signalet) og da droppet den til 7mbps, så kan ikke være noe annet enn en svært dårlig usb nettverksadapter.

 

Ønsker å finne et ny og bedre løsning, ikke denne lille plastikkklumpen.

Lenke til kommentar

da er problemet ditt dekningen, du har rett og slett for dårlig signal, du kan prøve å justere på antenne på routeren eller flytte på antenna på det trådløse nettverkskortet

 

husk å tenke "luftlinje", dvs om signalet går igjennom fliser/pipa/annet utstyr av mur/stål så vil jo signalet bli mye dårligere enn bare igjennom treverk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...