Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Tull, da må du i så fall sammenligne den med noe italienske kuriositeter.

Det er interessant hvor mye du siterer, og hvor lite du skriver..

 

Hva mener du det er naturlig å trekke inn i sammenlikning med 911 da?

 

Vet du hva det koster å eie italienske kuriositeter? Jeg har sett regningen etter service på en F50.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har hatt en 996 i familien, og kan bekrefte begge sider av saken.

 

Den gikk totalt feilfritt i 3 år, men når det først gikk galt så gikk det skikkelig galt og regningen kom litt nord for 40.000.

 

 

Hva var galt? 40.000 kan være dyrt, og det kan være akseptabelt, alt etter hva som har blitt gjort.

Lenke til kommentar

 

Du kan regne med dyre reparasjoner ihvertfall.

Må man nå egentlig det?

Porsche er blant bilene som tåler alder godt, jeg ville vært mindre skeptisk til å kjøpe en 15 år gammel 911 enn mye annet..

 

Det er trolig ikke første gang eier har byttet vannpumpa, men det er selvsagt en liten og kjent feil med 996. Jeg er enig i at Porsche 911 er en slitesterk bil, men når den kryper mot 200k og trolig skal brukes daglig så må man forvente at deler skal byttes, og deler er dyrt.

 

edit: Jeg ikke gramatikk

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Hva betyr nye bremser? Alt ink calipere, er det ink jobb, merkeverksted, uavhengig verksted, kun deler, kun skiver og klosser?

 

Originale performance skiver og klosser, ikke karbon, uten arbeid.

 

Edit: Er ikke 100% sikker på detaljene da det bare fort ble nevnt til meg, men det gir et godt bilde over hvor mye deler til sportsbiler koster. Over tid så kommer det bare til å bli vanskeligere å finne deler.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

Vi har hatt en 996 i familien, og kan bekrefte begge sider av saken.

 

Den gikk totalt feilfritt i 3 år, men når det først gikk galt så gikk det skikkelig galt og regningen kom litt nord for 40.000.

 

 

Hva var galt? 40.000 kan være dyrt, og det kan være akseptabelt, alt etter hva som har blitt gjort.

 

 

En eller annen type olje-trøbbel etter hva jeg kan huske. Som onkelen min sa så er ikke en reperasjon på 40.000 så ille på en slik bil i løpet av 3 år, men det er ikke særlig kult når alle kronene "kommer på en gang" som han sa selv.

 

Hovedproblemet hans var at han ble mer redd for å bruke den etter denne hendelsen.

Lenke til kommentar

Om du virkelig har lyst på en 911 996 så må du bare gå for det. Men ikke tro at det er en bil til 300k punktum.

 

Svarene på spørsmål om reparasjon, bensinforbruk og lignende bør være "irrelevant". Det er et kjøp for entusiaster, ikke for de som har lyst på en billig wow-faktor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...