Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HJELP! Pcen skrudde seg plutselig av og tok fire sikringer. Vil ikke skru seg på igjen


Anbefalte innlegg

Mitt mantra er i alle fall å støvsuge grundig et kabinett før noe blir montert der, tar gjerne en liten vask også med en fuktig klut og litt grønnsåpe og har fanget opp litt spon som syar2003 påpeker, men siden dette egentlig har blitt en vane har jeg ikke tenkt over at jeg gjør det.

 

Seasonic er et merke jeg aldri har hatt problemer med , har kjøpt inn flere når jeg har montert pcer til venner og bekjente og den eldste er trolig fra 2003 og fungerer fint den dag i dag (var nylig innom og fjernet støv til svigers der den sitter på en urgammel pc ) den nyeste som jeg har kjøpt inn er denne X-850 platinum som fungerer utmerket på den pcen jeg bruker per dags dato (Kraftig overkill, men med dette oppsettet blir systemet så og si lydløs ) .

 

Corsair har trolig tabbet seg ut med at de utvikler nå for mange produkter og at dette skjedde for raskt , de har faktisk en del gode produkter men jeg styrer personlig unna strømforsyningene etter at det ble kjent at Caps som brukes i PSU'ene kan variere stort (se Jonnyguru der det bekreftes at noen av de beste bruker trolig Chicony /Ltec Caps ) og ikke minst den dårlige erfaringen jeg selv har med HX 650 serien.

 

Okok. Jeg har også en vane med å tørke i kabinettet og se ettter smuss, støv og andre partikler som kan ha samlet seg opp inne i kabinettet etter produksjon.

 

Den seasonic x-850 platinum ser ganske bra ut selvom overkill. Stort sett alle har kun godt og si om demmes psu'er.

 

Jeg hadde en chieftec 850w, husker ikke akkurat modellen, i min første build og det varte i godt over 5 år. Og den var rett og slett drit billig i forhold til konkurentene, som corsair. Jeg blir mer og mer skeptisk til corsair som tiden går når jeg leser om variasjonen demmes. Jeg så en med en rm650 som hadde ekstrem coil whine. Corsair sa at rm serien skulle være helt stille og null coil whine. Igjen kvalitetskontrollen hos dem forsvinner mer og mer etter som de blir mer populære og får flere produkter. Jeg skulle bare ønske de kunne prøve hvertfall..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skulle hatt en sånn.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&p=21564151

Jeg anbefalte RM 650 igår :-0 , lurer på om en revurdering skal gjøres selv om vi ikke helt vet hva som gikk galt hos deg.

Jeg ville trekket den anbefalingen fordi, som malvado nevnte, varierer kvaliteten i produktene demmes så stort. Det er ikke noen små hopp. Du kan få en rm650 som kan yte drit bra og kjøre med 700w i load, og du kan være lite uheldig som meg eller noen få andre.

Lenke til kommentar

Ingen ting som heter overkill i psu-verden.

Med en litt kraftigere vil du bare laste den mindre som vil slå positivt ut på effektivitet og støy.

Med mindre du har en bananas pi eller annet juggel som trekker 1 milliampere.

Haha det har du nok rett i. Jeg sier det er overkill fordi det som er "overkill" da er dyrt, og foreldrene mine er bekymret for hva jeg bruker pengene mine på -.-

Lenke til kommentar

Kjøpte en corsair 860i , fikk en med 860i og 760-klistremerker på.

Kvalitetskontrollen der nede må være halvslapp.

På CS-psuen jeg kjøpte falt ene pinnen av kontakten som skulle i veggen da jeg tok den ut av esken.

Ver ikke hva de holder på med.

HAHA HELT KONGE CORSAIR. Og du er garantert ikke den eneste! Men det blir skygget av store reklamer fra de mainstreame reviewerene på youtube som linustechtips. Jeg er ganske sikker på at corsair håndplukker ut de beste produktene og sender dem til reviwerene på youtube for og få best reklame..

Lenke til kommentar

Og jeg har et par HX750 her som "isn't breaking a sweat" på 2'der året. De var og lagd av Channel Well.

Ikke godt å bli klok på ...

Det er bare så.. Merkelig egentlig at det kan variere så utrolig mye. Psu'ene demmes er ikke det eneste. Casene har også en variasjon. Min 250d lagde en dirre lyd med en gang jeg hadde instalert allt. Grunnen til dette var at hele casen var skeiv, så jeg måtte rette det opp med ganske mye styrke. Noen får med sidepanelene montert på på feil side, altså også oppned. Det er jo ikke noe big deal for det er jo bare og ta av fire skruer, men det er jo fortsatt noe, er det ikke? Det er jo noen som kontrollerer casene og det burde jo ikke blitt oversett.

Lenke til kommentar

Kinesiske fabrikk arbeidere inne i en dårlig periode - who knows...

Rart om det skal være kvalitets kontroll forskjell mellom produsenter om de tilfeldigvis benytter samme oem fabrikk i produksjonen.

Jeg synes også det er rart.. Kanskje det er sepparate kvalitetskontroller mellom produsenter?

Lenke til kommentar

Alle merker har mandagsprodukter, kommer ikke uten disse.

Tilogmed Seasonic kan ha et par, men disse virker det som oftest blir luket vekk. Men ser innimellom at folk klager på Coil Whine..

Så vil bare si det at alle merker har problemer av og til, spesielt disse blå mandags produktene ;)

 

 

 

Jeg har nå klart å anbefale RM 450.550 og 650 i strømforsyningstråden min, da disse har fått god kritikk i mange tester. Men ser nå etter å ha søkt opp at kvaliteten varierer en del.

 

 

@TS

Ang ny strømforsyning viss du ikke vil teste RM igjen, så er jo det linket til på første side en god post, altså denne her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444

 

Spør om hjelp der, hva budsjettet ditt er så skal vi finne den perfekte til deg :)

Lenke til kommentar

Alle merker har mandagsprodukter, kommer ikke uten disse.

Tilogmed Seasonic kan ha et par, men disse virker det som oftest blir luket vekk. Men ser innimellom at folk klager på Coil Whine..

Så vil bare si det at alle merker har problemer av og til, spesielt disse blå mandags produktene ;)

 

 

 

Jeg har nå klart å anbefale RM 450.550 og 650 i strømforsyningstråden min, da disse har fått god kritikk i mange tester. Men ser nå etter å ha søkt opp at kvaliteten varierer en del.

 

 

@TS

Ang ny strømforsyning viss du ikke vil teste RM igjen, så er jo det linket til på første side en god post, altså denne her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444

 

Spør om hjelp der, hva budsjettet ditt er så skal vi finne den perfekte til deg :)

Ja selvfølgelig, men jeg føler jeg har gitt corsair sjangsen sin nå ved å kjøpe fire produkter (en corsair m65 mus) og det er en mangel på kvaliteten på alle fire.. eneste jeg kan si det ikke er noe galt med er musematten jeg kjøpte av dem! Som sagt 250d var skeiv og da lagde ville vibrasjons lyder før jeg rettet den opp, rm650 ja den gikk til !"$%, H100i med forferdelige vifte og m65 har knappene satt på på en merkelig måte så jeg kan ikke ha hånda for langt "på" musen da. Hvis jeg har det, så vil den rett og slett ikke klikke. Det jeg mener med det er at hvis jeg trykker helt ytterst på musen så vil den ikke klikke i det hele tatt.

 

Når det er sagt så elsker jeg demmes produkter for hvordan de ser ut. Men det finnes alternativer til alt. H100i er jo mer en mainstream ting som mange kjøper fordi "alle" sier den er bra. Men de som vet litt om evne vet jo at h220 er best innen AIO liquied cooling set.

Lenke til kommentar

Jepp :)

 

Corsair har tappet seg veldig i det seneste tid, lever vel kun på rykte sitt nesten.

 

Dem har dog noen veldig gode strømforsyninger enda, AX serien, altså den uten "i"

Samt AX1200i.

 

 

Men kom innom strømforsyningstråden min når du har funne ut hva du vil :)

 

Jeg vet sånn sirka hva jeg skal ha. Eller jeg tenker meg jeg tror jeg vet haha. Jeg tenker på en Seasonic X-850 850w ! Jeg vet ikke helt om jeg "tørr" og hoppe inn i en ny tråd haha.

Lenke til kommentar

Tenkte selv på en Seasonic, men da den var umulig å få tak i på kort varsel, ble det en Corsair AX1200i. Hadde en Antec 1000W som tok kvelden etter ca 5 år.

Hadde en som tok kvelden etter ca 7år (1200watt)

 

EDIT: Den tok med seg HK`et og Gpu :cry:

 

Har lest at mange Seasonic har CW, Noen som vet noe om dette er et vanlig problem? :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Tenkte selv på en Seasonic, men da den var umulig å få tak i på kort varsel, ble det en Corsair AX1200i. Hadde en Antec 1000W som tok kvelden etter ca 5 år.

Hadde en som tok kvelden etter ca 7år (1200watt)

 

EDIT: Den tok med seg HK`et og Gpu :cry:

 

Har lest at mange Seasonic har CW, Noen som vet noe om dette er et vanlig problem? :)

 

Æsj det er noe dritt. Jeg håper så indelig at hk, cpu og gpu er i orden. Tror dere jeg får dekka det av garantien når det er såppas nytt? Corsair ville jo faktisk bytte strømforsyningen min etter jeg hadde fortalt alt som hadde skjedd ._.

Lenke til kommentar

 

 

Tenkte selv på en Seasonic, men da den var umulig å få tak i på kort varsel, ble det en Corsair AX1200i. Hadde en Antec 1000W som tok kvelden etter ca 5 år.

Hadde en som tok kvelden etter ca 7år (1200watt)

 

EDIT: Den tok med seg HK`et og Gpu :cry:

 

Har lest at mange Seasonic har CW, Noen som vet noe om dette er et vanlig problem? :)

 

Æsj det er noe dritt. Jeg håper så indelig at hk, cpu og gpu er i orden. Tror dere jeg får dekka det av garantien når det er såppas nytt? Corsair ville jo faktisk bytte strømforsyningen min etter jeg hadde fortalt alt som hadde skjedd ._.

 

Bytt den, Så selg den :) Håper det beste for deg, Men tror kanskje HK er gåent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...