Gå til innhold

Lurer på å kjøpe en gaming bærbar MSI GT60


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe meg en gaming pc som bærbar.

 

Her er spesifikasjonen til den.

 

Den har meget bra skjerm, noe jeg faktisk ønsker å ha, og det er ingen andre som kan levere slik skjerm i den størrelsen, utenom Macbook pro.

 

Men er det noen som vet hvordan viftestøyen vil være på den type bærbar pc under normal bruk?

 

Med normal bruk mener jeg til bruk ved bilde/video redigering og diverse excel, word og nettbruk.

 

Jeg vurdere også om jeg skal gå for en Macbook pro som et alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du ha en skjerm på 2880x1620 i en gaming-laptop? 880M er jo ikke i nærheten av kraftig nok til å kjøre spill bra på en slik oppløsning...

Støymessig kan du regne med at den enten vil være bråkete eller varm under normal bruk, mens den blir varmere og mer bråkete under spilling.

 

Dersom 880M ikke er i nærheten til å kjøre spill i den oppløsningen, må man vente flere år på at dette skal bli mulig.

 

Men nå er ikke målet mitt å spille i 3K oppløsning, men å finne en skjerm som er tilnærmet så god som Apple Macbook pro retina, og som kan brukes til vanlige oppgaver og litt spilling.

Jeg skal ikke spille veldig mye, men kunne ha muligheten til det.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor vil du ha en skjerm på 2880x1620 i en gaming-laptop? 880M er jo ikke i nærheten av kraftig nok til å kjøre spill bra på en slik oppløsning...

Støymessig kan du regne med at den enten vil være bråkete eller varm under normal bruk, mens den blir varmere og mer bråkete under spilling.

 

Dersom 880M ikke er i nærheten til å kjøre spill i den oppløsningen, må man vente flere år på at dette skal bli mulig.

 

Men nå er ikke målet mitt å spille i 3K oppløsning, men å finne en skjerm som er tilnærmet så god som Apple Macbook pro retina, og som kan brukes til vanlige oppgaver og litt spilling.

Jeg skal ikke spille veldig mye, men kunne ha muligheten til det.

 

Husk at 2880 x 1620 er 2.25 ganger så mange piksler som 1920x1080, et GTX 880M leverer mindre ytelse enn et GTX 760, og når GTX 780 Ti er bortimot dobbelt så kraftig...

880M er målrettet for gaming i 1920x1080 @ 60 fps (lettere/eldre spill klarer det med 120 fps,) du kan justere ned grafikkinnstillingene for å nå grei ytelse på 2880x1620, men tapet i bildekvalitet vil bli så drastisk at det ikke er verdt det. For gaming er det uansett ingen grunn til å sikte for høyere oppløsning enn 1920x1080, spill blir ikke laget med detaljnivået for at det er verdt oppløsningen.

 

Ifølge notebookreview er ikke dette en skjerm tiltenkt grafisk design, Macbook Pro Retina har en langt bedre skjerm for slik bruk.

2x 880M i SLI gjør vel nytten ved mye spilling med så høye oppløsninger. Men er ikke mange laptop som støtter 2 slike skjermkort.

For ikke å snakke om at det sinnsvakt dyrt i forhold til ytelsen og ikke gir en merkbar nok oppgradering i opplevd ytelse til at 2880x1620 blir spillbart...

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Husk at 2880 x 1620 er 2.25 ganger så mange piksler som 1920x1080, et GTX 880M leverer mindre ytelse enn et GTX 760, og når GTX 780 Ti er bortimot dobbelt så kraftig...

880M er målrettet for gaming i 1920x1080 @ 60 fps (lettere/eldre spill klarer det med 120 fps,) du kan justere ned grafikkinnstillingene for å nå grei ytelse på 2880x1620, men tapet i bildekvalitet vil bli så drastisk at det ikke er verdt det. For gaming er det uansett ingen grunn til å sikte for høyere oppløsning enn 1920x1080, spill blir ikke laget med detaljnivået for at det er verdt oppløsningen.

 

 

Selges GTX kort til bærbare pc'er? Trodde det kun var de kortene som slutter med M, altså 780M, 880M osv.

Lenke til kommentar

 

Husk at 2880 x 1620 er 2.25 ganger så mange piksler som 1920x1080, et GTX 880M leverer mindre ytelse enn et GTX 760, og når GTX 780 Ti er bortimot dobbelt så kraftig...

880M er målrettet for gaming i 1920x1080 @ 60 fps (lettere/eldre spill klarer det med 120 fps,) du kan justere ned grafikkinnstillingene for å nå grei ytelse på 2880x1620, men tapet i bildekvalitet vil bli så drastisk at det ikke er verdt det. For gaming er det uansett ingen grunn til å sikte for høyere oppløsning enn 1920x1080, spill blir ikke laget med detaljnivået for at det er verdt oppløsningen.

 

 

Selges GTX kort til bærbare pc'er? Trodde det kun var de kortene som slutter med M, altså 780M, 880M osv.

 

Nei, du får ikke desktop-kort i bærbare PCer, mye fordi desktop-kort går opp til 250W og en bærbar maksimalt takler 100W

Lenke til kommentar

 

 

Husk at 2880 x 1620 er 2.25 ganger så mange piksler som 1920x1080, et GTX 880M leverer mindre ytelse enn et GTX 760, og når GTX 780 Ti er bortimot dobbelt så kraftig...

880M er målrettet for gaming i 1920x1080 @ 60 fps (lettere/eldre spill klarer det med 120 fps,) du kan justere ned grafikkinnstillingene for å nå grei ytelse på 2880x1620, men tapet i bildekvalitet vil bli så drastisk at det ikke er verdt det. For gaming er det uansett ingen grunn til å sikte for høyere oppløsning enn 1920x1080, spill blir ikke laget med detaljnivået for at det er verdt oppløsningen.

 

 

Selges GTX kort til bærbare pc'er? Trodde det kun var de kortene som slutter med M, altså 780M, 880M osv.

 

Nei, du får ikke desktop-kort i bærbare PCer, mye fordi desktop-kort går opp til 250W og en bærbar maksimalt takler 100W

 

 

Det var slik jeg trodde.

Jeg har ikke behov for å ha høyere en 1080p oppløsning for å spille.

Lenke til kommentar
Nei, du får ikke desktop-kort i bærbare PCer, mye fordi desktop-kort går opp til 250W og en bærbar maksimalt takler 100W.

 

Vel, det finnes strømforsyninger som klarer langt høyere en 100 watt.

 

GENUINE Original DELL Alienware M18x 330W AC Adapter Charger Power Supply XM3C3

 

330W AC Adapter Fits Clevo P370EM, P370EM-3D, P570, P570WM, P570WM3

 

Problemet ligger heller i batteriet, samt størrelsen, store tykke laptoper som f.eks Multicom Kunshan P570W blir for tungt og problematisk å få med seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...