Gå til innhold

Barskolan Magaluf 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har tenkt å bli med på Barskolan på Magaluf 2015?

Kurset varer 3 uker, og koster ca,14-15000kr!

Etter kurs kan man jobbe som bartender i hele verden og du har en lønn på ca.320kr timen + tips! :)

Det er sikkert en festlig sak, og kanskje får man med seg noe faglig også mellom all festingen :w00t:

320 kr/timen hørtes dog noe urealistisk ut - hvor har du det tallet fra?

Lenke til kommentar

Det tallet sto på hjemmesidene dems, og har også noen kompiser som tok kurset ifjor og jobber nå i sommer sesongene på magaluf og rhodos og de har en lønn på ca 300kr timen ? Kan godt høres urealistisk, men husk en vanlig noermal jobb i en butikk er jo 150-180kr time! Så må du tenke på at om du hadde jobbet om natten/kvelden er det godt med bonuser!

Men som sagt kommer jo ann på hvor og når man jobber!

Lenke til kommentar

Det tallet sto på hjemmesidene dems, og har også noen kompiser som tok kurset ifjor og jobber nå i sommer sesongene på magaluf og rhodos og de har en lønn på ca 300kr timen Kan godt høres urealistisk, men husk en vanlig noermal jobb i en butikk er jo 150-180kr time! Så må du tenke på at om du hadde jobbet om natten/kvelden er det godt med bonuser!

Men som sagt kommer jo ann på hvor og når man jobber!

Grunnen til at jeg reagerte var at det tallet gir en årslønn på over 600K pluss tips. 150K over landsgjennomsnitt høres rimelig høyt ut for en bartender.

Lenke til kommentar

Jeg er også litt spent på hvor du/de har 320,- timen fra, dette høres svært urealistisk ut i mine øyne (som har jobbet som bartender).

Husk at det alltid er folk som kommer til å søke på bartenderjobber, og det er i grunn en jobb som tar relativt kort tid å lære folk nok til å kunne prestere godt nok i de aller fleste barer.
Her i Oslo er det f.eks. plenty med folk som søker på bartenderjobber, mange av disse kommer i tillegg fra andre steder enn Norge (typisk Sverige) og er villig til å jobbe for "lav" lønn (sett i forhold til hva nordmenn er vant med), disse presser lønningene nedover.

Du nevner også man får tillegg fordi man jobber kveld/natt. Tror dessverre jeg må skuffe deg litt her, ingen av bartenderne jeg kjenner får noe ekstra for dette.

Samme gjelder overtidsbetaling, dessverre er det slik at de aller fleste aktørene i utelivsbransjen ikke følger normen (og lov) til punkt og prikke her.

Det beste jeg har fått betalt er 290 kr i timen, men dette var første juledag og jeg hadde 100% overtid.


Nå har jeg fått sagt alt det kjipe, kan godt si mer om det positive.
Å jobbe som bartender er kjempegøy! Du møter mange interessante folk og får utfordret deg selv i et til tider svært hektisk arbeidsmiljø. Jeg har lært mye om meg selv etter jeg begynte som bartender!
I tillegg får du briljert ovenfor vennene dine når det kommer til å lage drinker, du blir fort "the go to guy" når noen vil ha noe godt eller bare vil ha tips om diverse.

Fordelen med å ha bakgrunn som bartender er at du også i bunn og grunn kan jobbe over hele verden, det er ikke altfor store forskjeller fra land til land, så jeg ser for meg at det er fint å ha på CVen hvis du f.eks. skal backpacke.

Når det kommer til å søke jobber så er mitt inntrykk av at et kurs/en skole ikke har altfor mye å si, her er det ansiennitet som gjelder! Men det er klart at du stiller sterkere med et kurs enn hvis du ikke har noe erfaring fra før.

I mine øyne vil jeg nesten se på dette kurset som en ferie med tilhørende opplæring, å se på det som en fagskole som garanterer deg jobb vil nok fort bli skuffende

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å bruke tiden på å lære bartending isteden for å ligge full som en dupp og spy på hotellet dag etter dag, så blir det kanskje bartender av deg isteden for Paradiset hotel deltaker om ett år ;)

 

Tenk på at det er ikke de bråkjekke solbrille-broilerene du møter i klassen din som er dine fremtidige arbeidsgivere, du vil aldri møte dem igjen, så det er ikke vits å gjøre alt som de vil dra deg med på som forstyrrer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...