Gå til innhold

Brukt iMac - reinstallert, får ikke logget på med Apple ID


Anbefalte innlegg

Hei.

Min mor har nettopp kjøpt en brukt iMac av en vennine. Denne har vi nå slettet alt på, og når vi starter opp maskinen får vi valgene:

  • Gjenopprett fra Time Machine-sikkerhetskopi
  • Installer OS X på nytt
  • Få hjelp på Internett
  • Diskverktøy

Har forstått såpass at det er alternativ nummer to som er riktig, problemet oppstår etter at min mor prøver å bruke sin Apple-ID for å logge inn. Da får hun beskjed om at hun ikke har kjøpt OS X Mountain Lion, selvom hun har dette (kjøpte det igår). Jeg har selv en MacBook Pro med Mountain Lion på min Apple-ID. Hvis jeg logger på den iMac'en med min Apple-ID, vil det skape problemer senere, eller noen slags link-up mellom min MacBook og hennes iMac?

Endret av Useriøs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser for meg at den feilmeldingen dere får oppstår fordi maskinen ble oppdatert til Mountain Lion med venninnens AppleID. Maskinen er i praksis under venninnens lisens, siden hennes AppleID ble brukt for å kjøpe og laste ned Mountain Lion.

 

Jeg antar da at dere har gått i gang med installasjon av Mac OS for å kunne formatere harddisken og reinstallere for å få en frisk start, og at det er etter installasjon at dere får denne feilmeldingen.

 

 

Dersom det ikke hjelper å kjøpe Mountain Lion med din mors egen AppleID for å bli kvitt denne feilmeldingen, ville jeg lagd en USB pinne med installasjonsfilene, som er lastet ned med din mors AppleID og kjørt installasjon på nytt - men denne gang fra USB pinnen, ikke fra "system gjenoppretting" delen av systemdisken.

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...