Gå til innhold

Athlon FX vs. Pentium 4c


MDCCLXXVI

Anbefalte innlegg

Jeg mener at Pentium 4c helt klart er overlegen Athlon FX, selv om FX knuser P4c i benchmarks.

Se bare på den store prisforskjellen!!

 

P4c 2.4GHz @ 3.0GHz ~ 1.600,-

Athlon 64 FX +3200 (2GHz) 4.500,-

 

Forskjellen er ikke så stor når man klokker en 2.4 P4c til 3GHz++, og da må man nesten konkludere med at P4 er best!

_Det_ kan vel ingen være uenige i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener at Pentium 4c helt klart er overlegen Athlon FX, selv om FX knuser P4c i benchmarks.

Se bare på den store prisforskjellen!!

 

P4c 2.4GHz @ 3.0GHz ~ 1.600,-

Athlon 64 FX +3200 (2GHz) 4.500,-

 

Forskjellen er ikke så stor når man klokker en 2.4 P4c til 3GHz++, og da må man nesten konkludere med at P4 er best!

_Det_ kan vel ingen være uenige i?

Dette var svært tynt. Intel er vel de som priser ny teknologi høyest. Hvis du har litt markedsføringsinnsikt er du klar over at selskapene alltid prøver å melke de såkalt "innovatørene" mest mulig. De som vil ha det siste, uansett hva det koster. Som Intel- Fanboy bør man holde kjeft om pris. Der vinner AMD.
Lenke til kommentar
Jeg mener at Pentium 4c helt klart er overlegen Athlon FX, selv om FX knuser P4c i benchmarks.

Se bare på den store prisforskjellen!!

 

P4c 2.4GHz @ 3.0GHz ~ 1.600,-

Athlon 64 FX +3200 (2GHz) 4.500,-

 

Forskjellen er ikke så stor når man klokker en 2.4 P4c til 3GHz++, og da må man nesten konkludere med at P4 er best!

_Det_ kan vel ingen være uenige i?

 

Dette var direkte latterlig. Noe mer er det vel ikke å si... For å underbygge dette viser jeg til tall fra prisguide.

 

XP 2500+ - 762,-

P4 2.4C - 1.595,-

 

 

P4 3.2 GHz - 5.693,-

XP 3200+ - 2.984,-

Athlon 64 3200+ - 4.199,-

 

AMD er fortsatt langt rimeligere enn P4. Pluss at Athlon 64 er raskere enn P4 3.2 GHz.

 

Skjønner ikke hvorfor du kommer med så lite seriøse poster.

Lenke til kommentar

Og så sammenligner du en XP2500@3200 barton til 750 kroner med p4 3,2 til 6400 kroner, så kommer du til det resultatet at AMD er best.

 

Du kan ikke sammenligne en klokket prosessor mot en ikkeklokket prosessor. Det er direkte tåpelig!

 

Du kan prøve å sammenligne AMD 64 FX 3200+ med P4 3,2 prismessig. Så kan du se hvem som kommer best ut.

Lenke til kommentar
Jeg mener at Pentium 4c helt klart er overlegen Athlon FX, selv om FX knuser P4c i benchmarks.

Se bare på den store prisforskjellen!!

 

P4c 2.4GHz @ 3.0GHz ~ 1.600,-

Athlon 64 FX +3200 (2GHz) 4.500,-

 

Forskjellen er ikke så stor når man klokker en 2.4 P4c til 3GHz++, og da må man nesten konkludere med at P4 er best!

_Det_ kan vel ingen være uenige i?

 

Er du bare ute etter å starte en ny AMD vs. Intel post? Det du sier her er jo også fullt av faktiske feil, i tillegg til at den ene CPU'en er klokka, og den andre ikke. Da blir det bare feil, og utrolig dumt. Den andre CPU'en kan vel også klokkes... men det sier du ingenting om.

 

Du er altså rett og slett ute etter å slenge mest mulig dritt om AMD for å opphøye Intel. Hvorfor i all verden er du så interessert i det? Har du aksjer i Intel, eller er du bare en sånn bedrevitende fjortiss som tror at "det jeg har er alltid best".

 

Få litt mer fakta og vett inn i hodet før du poster noe lignende neste gang er du snill.

 

Mulig jeg blir banna for drittslenging nå, men det får da være grenser for hvor mye pjatt folk skal komme med bare for å lage ENDA en AMD vs. Intel post... hva er så utrolig gøy med det?

 

By the way... jeg har AMD og er fornøyd med det, men ser også fordelene med Pentium. Blir Pentium noe billigere til neste gang jeg kjøper ny CPU og hovedkort, så blir det kanskje en slik.

Lenke til kommentar

Jeg stengte en tråd i natt grunnet usaklig drittslenging i en AMD vs Intel-sak. Så vokner jeg opp i dag og ser at en ny er startet, om mulig på et enda mer usakelig grunnlag. Av og til blir jeg oppgitt av sykelig tilhengere av Intel eller AMD. Hvorfor? Jo, fordi at man ikke klarer å føre en objektiv diskusjon! Jeg stenger tråden og håper at man ved neste AMD vs Intel-sak kan holde en sakelig og objektiv tone, både fra AMD-klanen og Intel-klanen sin side.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...