Gå til innhold

Googles nye brukervilkår er brutalt ærlige


Anbefalte innlegg

 

 

Akkurat det jeg mente.

 

Ser ikke hvordan kolleger eller svigers skal kunne se min post.

 

 

Det er da ingen som har sagt at de skal se din post.

 

Reklamen for hemoroidekrem vil ikke komme opp i framtidige epost, den vil komme opp på alle sider du besøker på nettet som bruker Google-reklame. Når jeg har søkt etter et dataprodukt, er sannsynligheten at jeg blir utsatt for 10-20 reklamebilder av det ganske høyt. Vet ikke hvordan det er med hemoroidekrem, men finner det vel ut snart, siden vi snakker om det på en side med google analytics.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hva som står i epostene våre er etter min menin privat. Noen synes sikkert det er fint at Google skanner dem, men de burde latt kundene sine velge om dette var greit.

Vel, da burde du også betalt. :) Finnes mange ikke-reklame-finaniserte epost løsninger med bra interface og mye muligheter som alternativ.

Jeg bruker ikke gmail jeg altså, men gjorde det tidligere. Var generelt fornøyd med tjenesten. Nå har jeg domene med epost og bruker outlook.

 

Uansett tenker jeg generelt sett at epost burde være privat hvis man ønsker det. Sammenlikner man med vanlig post, er det jo ikke lov å åpne og lese andres brev, i hvert fall i Norge.

 

Men informasjon er gull, og epost inneholder mye informasjon, så skjønner at Google ønsker å få tak i og bruke det. Da er det bra at de er så tydelige på at de gjør det. :-)

Det er ulovlig å lese andre sin epost (i Norge), men her samtykker du til å kunne bruke andres tjenesten og prisen de tar er og lese hver epost.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva som står i epostene våre er etter min menin privat. Noen synes sikkert det er fint at Google skanner dem, men de burde latt kundene sine velge om dette var greit.

Vel, da burde du også betalt. :) Finnes mange ikke-reklame-finaniserte epost løsninger med bra interface og mye muligheter som alternativ.

 

 

Jeg bruker ikke gmail jeg altså, men gjorde det tidligere. Var generelt fornøyd med tjenesten. Nå har jeg domene med epost og bruker outlook.

 

Uansett tenker jeg generelt sett at epost burde være privat hvis man ønsker det. Sammenlikner man med vanlig post, er det jo ikke lov å åpne og lese andres brev, i hvert fall i Norge.

 

Men informasjon er gull, og epost inneholder mye informasjon, så skjønner at Google ønsker å få tak i og bruke det. Da er det bra at de er så tydelige på at de gjør det. :-)

 

 

Hvis den sammenligningen skal holde vann må du sammenligne med roboter som åpner brevene dine. Litt for mange som er livredde for alt som kan minne om overvåking, men det er få argumenter imot det.

 

 

Det er unødvendig og lite konstruktivt å være livredd (hvorfor skulle man være det?). Jeg mener heller det er viktig å ha en reflektert holdning til hva slags informasjon man gir bort og til hvem.

 

Uten at jeg har data på dette, så er mitt inntrykk motsatt av ditt, at kanskje er det litt for mange som er likgyldige/uvitende i forhold til dette?

 

Da er det bra at Google kaller en spade for en spade (er brutalt ærlige) og sier hva de gjør i klartekst. :-)

Lenke til kommentar

Hva med dem som hadde gogle konte før de endret vilkårene ?

 

Slipper de unna denne scaningen.

 

Nå er det mange som opplever helt urelevant reklame som dukker på de nettsiden de besøker .

årsaken er at man er blitt scannet for de nettsiden man tidligere har besøk.

Altså omtrent det samme som det Google driver med

Lenke til kommentar

Hva med dem som hadde gogle konte før de endret vilkårene ?

 

Slipper de unna denne scaningen.

 

Nå er det mange som opplever helt urelevant reklame som dukker på de nettsiden de besøker .

årsaken er at man er blitt scannet for de nettsiden man tidligere har besøk.

Altså omtrent det samme som det Google driver med

 

Tipper du ikke slipper unna, siden iallfall jeg har fått beskjed hver gang de har endret brukervilkårene. De maser helt til du sier "ja", og da har du i bunn og grunn sagt deg enig i at de kan få titte på epostene dine.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hva med dem som hadde gogle konte før de endret vilkårene ?

 

Slipper de unna denne scaningen.

 

Nå er det mange som opplever helt urelevant reklame som dukker på de nettsiden de besøker .

årsaken er at man er blitt scannet for de nettsiden man tidligere har besøk.

Altså omtrent det samme som det Google driver med

Det har ALLTID vert uttrykt og fortalt i rimelig klare ordelag at all e-posten din skannes for å gi deg relevant reklame. Om du ikke har fått med deg det så har du budd under såpass mye stein at det er rart du ennå er i live.

Lenke til kommentar

 

Hva med dem som hadde gogle konte før de endret vilkårene ?

 

Slipper de unna denne scaningen.

 

Nå er det mange som opplever helt urelevant reklame som dukker på de nettsiden de besøker .

årsaken er at man er blitt scannet for de nettsiden man tidligere har besøk.

Altså omtrent det samme som det Google driver med

Det har ALLTID vert uttrykt og fortalt i rimelig klare ordelag at all e-posten din skannes for å gi deg relevant reklame. Om du ikke har fått med deg det så har du budd under såpass mye stein at det er rart du ennå er i live.

 

Nå har jeg ikke GMail konto

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...